iPhone OS 3.0 – Telenor

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone OS 3.0 – Telenor

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Hej,

Jag köpte en importerad iPhone 2g för lite mer än ett år sedan. Jag tänkte för skojskull släga in iPhone OS 3.0 bara för att se om den skulle acceptera Telenor kortet… och det verkar som så (se nätverk i högra hörnet i bilagan), dock verkar iTunes inte tycka om det.

Jag tror att om jag kommer förbi aktiverings steget så kan jag använda både Telia o Telenor i 2g varianten…

Det jag undrar är om någon har försökt detta med 3G telefonen… jag vågar inte göra det för jag vill inte uppdatera min baseband och få reda på att det inte går. Har en Telia iPhone 3g. Någon som har vågat uppdatera till iPhone OS 3.0 och försökt köra telenor kortet?

Mvh,
    Paul Peelen

Paul Peelen
    Member

Vill även tillägga, i min iPhone 2G med Telia kortet installerad (som iTunes vägrar acceptera) så kunde jag ändå ringa vilket nummer som helst och mottaga samtal från vilket nummer som helst…. fastän att telefonen inte var aktiverad… skumt?!?

/P

steffe
    Member
    Post count: 2452

Verkar som den är aktiverad,men ditt itunes vill inte fatta det.
    På min aktiverade 3G säger itunes åt mig att aktivera,när jag försöker så är den alltid redan aktiverad,vilket jag redan vet.
    Inte något gigantproblem,men lite irriterande!

Paul Peelen
    Member

ne, den är inte det. Utan jag får bilden så som bifogat i mitt första inlägg… jag måste koppla den till iTunes för att aktivera.

snook
    Member
    Post count: 2190

@Paul Peelen 28951 wrote:

ne, den är inte det. Utan jag får bilden så som bifogat i mitt första inlägg… jag måste koppla den till iTunes för att aktivera.

Har du utvecklarkonto hos apple?

Din iPhone kan inte aktiveras utan att den blir aktiverad genom ett utvecklarkonto.

Pga att 3.0 är fortfarande i beta och seedas endast till utvecklare (fast finns ju även på annat håll).

Paul Peelen
    Member

@snook 28974 wrote:

Har du utvecklarkonto hos apple?

Din iPhone kan inte aktiveras utan att den blir aktiverad genom ett utvecklarkonto.

Pga att 3.0 är fortfarande i beta och seedas endast till utvecklare (fast finns ju även på annat håll).

Det har jag, men aktiveringen sker automatiskt till Apple iPhone Activation servers. Inte till developer konto. eller har jag missat något? Avtalen man har på telefonen skall fortsätta gälla, eller hur?

/P

QeuDee
    Member
    Post count: 463

återställ till 2.2.1 igen och aktivera med quickpwn.. den kmr aldrig funka utan AT&T simkort

markiiie
    Member
    Post count: 38

2. Stäng av internet ( Måste jämt vara avstängt när man syncar 3.0 Beta annars kräver iTunes ett lösenord för s.k devolopers)

saxat ur steffeiphones tråd

kanske hjälper dig? :p

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.