Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone OS 4.0 Beta 2
-
AuthorPosts
-
Hej såg på en sida att os 4 beta2 låg ute men vet inte om den e fake men den kunde man ladda hem som vanligt kostade inget eller nått. Men min fråga är tror ni att den är bättre än den första versionen? Och om denna funkar och så?
snacka om detta här
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/7572-iphone-os-4-0-ny-trad.html4.0 beta 2 kom ut igår build (8A248c), så det är nog inte fake.
alla versioner fram mot den officiella är en förbättring
då dom fixar buggar.Oki tror du man vågar uppdatera från 3.1.3 till 4.0 eller man ska vänta tills någon jb kommer till 3.1.3 😉
du kan inte uppdatera till 4.0 beta om ditt udid inte är reggat på ett dev konto
Oki men varför kan man då ladda hem de och så
Någon som hunnit testa denna? Verkar ha anlänt på dev-sidan igår.
Hittar verkligen ingen info om vad som gjorts sen förra betan.
/Anton
@givememoney 63174 wrote:
Oki men varför kan man då ladda hem de och så
Antagligen bara för att förvirra vissa tanke svaga personer.
Kan inte uppdatera till beta2 fast jag installerat xcode itune bara stänger av sig. (OSX)
@belkin 63181 wrote:
Kan inte uppdatera till beta2 fast jag installerat xcode itune bara stänger av sig. (OSX)
Hmm okej det lät underligt, har du kollat dev-forumet? Dom brukar vara snabba på att hjälpa med sånt.
Ska prova köra in det när jag kommer hem då jag sitter med en pc-burk på jobbet 😮
Jag såg att detta redan fanns i minst en annan tråd
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7707-os-4-beta2.html
någon admin får gärna plocka bort denna tråd 🙂
Någon admin har nu sammanfogat de två trådarna. Cool avatar Anton! /Freebo
fråga om beta 2, funkar det att installera nu via pc?
Nice…
@antonfjanton 63202 wrote:
Damnit jag får samma fel >:(
lyckats lösa det?
Hehe tack freebo 😛
Hur lyckades du med detta?
MVH JimIngen som vet om appstore appsen funkar med Beta1 el. 2? Är sjukt sugen att uppdatera till 4.0 då mitt udid är reggat o klart, men vill kunna använda mina appstore apps!
@steffeiphone 63350 wrote:
Ingen som vet om appstore appsen funkar med Beta1 el. 2? Är sjukt sugen att uppdatera till 4.0 då mitt udid är reggat o klart, men vill kunna använda mina appstore apps!
Testa själv och berätta oss. Var det inte därför du ville regga ditt UDID?
Läste i ett annat forum att man inte kan installera Beta2 om man inte är på Beta1. Så du måste nog installera Ettan först.
@ponyboy 63352 wrote:
Testa själv och berätta oss. Var det inte därför du ville regga ditt UDID?
Läste i ett annat forum att man inte kan installera Beta2 om man inte är på Beta1. Så du måste nog installera Ettan först.
Jo sant, ska göra det i helgen om jag får tid över!
Tänker bara ha Beta1 insåg jag nu, Beta2 var ännu mer buggig har jag hört! Tex så kan man inte ta kort med Kameran, då hakar iphonen upp sig. Likaså när man tar en screenshot, dvs kamerarullen är inte rätt kodad!
@antonfjanton 63202 wrote:
Damnit jag får samma fel >:(
lyckats lösa det?
Hehe tack freebo 😛
Har fortfarande inte fått de att funka. Återställde till 3.1.3 igen, inväntar om någon kommer på någon bra lösning.
Om du ska uppdatera till iphone så uppdatera till beta 1, kör själv beta 2 just nu, vilket buggar och buggar.
Men nu finns även Beta 3 också, och den har fått bra omdömmen bland alla som använder den.
Ska uppdatera till den imorgon, kan återkomma med kommentarer då.Sen är uppdateringen ingenting jag rekomenderar någon här inne.
VIKTIGT att komma ihåg här också är att, de vill självklart tjäna pengar, men det är tydligen inte alla som klarar eller orkar fullfölja hela uppdateringen.
Det var så sjukt mycket program och installationer och uppdateringar innan du hade möjlighet att köra uppdateringen.
FAST jag använde dock PC! Har du tillgång till en MAC så är det absolut inga svårigheter. Plugga in iPhone och uppdatera typ.Ingen ide att försöka utan registrerat UDID.
Som sagt kan återkomma imorgon..
Ha de gott alla!
Skrev tidigare ett ganska orydligt inlägg kan tyckas.
Uppdaterade precis efter många om och men, till 4.0 BETA 3, vilken var ett alldeles fantastiskt lyft från de tidigare betorna.
Bland annat så tycker jag att kamerans funktioner nu är mycket, betydligt mycket bättre än tidigare 3.1 och fram. Den tar kort och sparar snabbare så att man inte missar de bästa tillfällena.
Sen är de multitasking och den var vääärdelös i de tidigare betorna, du kunde kolla vad du hade för program uppe förut i princip, för att stänga programmen så var man tvungen att hålla fingret över ikonen en stund för att stängpluppen skulle komma upp, samma sätt som att radera program, du var tidigare tvungen att hålla på så för varje program du skulle stänga, men nu är även detta fixat, så nu kan man ta bort hur många man vill under samma tillfälle utan att behöva hålla ner varje program.
Sen snabbheten för den nya betan är relativt riktigt bra, ursäkta precitionen men den är faktiskt riktigt snabb.
För övrigt så tycker jag att ni ska vänta de veckor som är kvar.
Såvida du inte har en MAC.
Använde som sagt PC och det var massor program som skulle installeras och en mängd inställningar som skulle till.Så ska ni försöka er på en uppdatering så ANVÄND MAC!!!!
Kom ihåg att du måste registrera ditt UDID, vilket man gör om man googlar lite och de finns personer som fixar de, går EJ göra själv.
Sen är de väldigt behjälpliga vid eventuella fel och sånt, vilket jag råkade på en del gånger.Är magen Glad, så är människan Glad!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.