Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone på Tele2-nätet
-
AuthorPosts
-
När jag slår av 3G så står det S Comviq (aka Tele2) uppe i hörnet, men när jag har igång 3G så står där minsann Telia. Datans APN är satt till internet.tele2.se och surfen funkar fint, så hur kan Telias text ha tagit sig in dit tro? Visseligen delar Tele2 och Telia 3G-nät, men eftersom det är Tele2s nät ursprungligen så finns det ingen anledning till att jag ska se Telia uppe i hörnet.
För roaming med svenskt sim mot annan svensk operatör går väl ändå inte?
Är det någon annan som råkar ut för detta?
Låter lite märkligt, hehe!
Vart har du köpt din iPhone 3G eller kör du via en SIM-adapter?
Ah okej. Den enda teorin jag har är att Tele2 (Sweden 3G) och Telia kör på samma nät – men det borde ändå inte stå Telia där uppe.
Bara den inte kör någon form av roaming (tror inte det – den visar helt enkelt bara fel).
I iTunes kan man läsa in operatörsinställningar (har du gjort det?) och då är det Telias saker som gäller.
Men det är nog inga problem.
Läsa in operatörsinställningar har jag inte hittat någonstans…?
Edit, jag läste på lite om ovanstående på apples support, men det är inget jag ser när jag kopplar in iPhonen. Inte heller i Library/iTunes/ finns där någon Carrier-mapp (el. likn).
Lite sugen på att köra en Iphone 3G (m. sim-adapter eller olåst import) med Tele2. abb och deras 39 eller 99kr datapaket. Har läst någonstans att just datapaketen för surf via tele2 inte fungerar på iphone än, har sökt som en galning men har ej hittat någon mer information.
Fungerar det eller inte? :]
Tele2 snackis + Datapaket 99 vore ultimat för mig.
Jag kör ett snackis 24 mån (som jag hade sedan tidigare) och har lagt till fri surf nu. Tele2 försäkrar mig att det är via dom jag surfar 🙂
Och ja, det funkar fin fint!
@jezper 9605 wrote:
Jag kör ett snackis 24 mån (som jag hade sedan tidigare) och har lagt till fri surf nu. Tele2 försäkrar mig att det är via dom jag surfar 🙂
Och ja, det funkar fin fint!
Nice 🙂 Du upplever inga problem med snackis eller “Fri Surfen”?
tidigare vet jag att comviq har haft problem med täckning osv.Snackis verkar onekligen ganska oslagbart. Frågan är om det finns något bättre/annat alternativ än tele2 om man också vill ha fri surf.
Inga problem alls. Förutom att batteritiden på den här telefonen är alldeles upp åt väggarna. De borde skickat med tre USB-sladdar och adaptrar så man har juice var man än kommer. Urk, det lägger en riktigt otacksam hinna över hela iPhone-köpet.
^Jezper
Fungerar din telefon bra i iTunes även med Tele2/Yessim? Jag får bara upp felmeddelande om att min telefon har ett problem och att de rekommederar att jag lämnar in den. Byter jag till Telia abonnemanget som följde med telefonen så fungerar telefonen bra i iTunes.
@jezper 9546 wrote:
När jag slår av 3G så står det S Comviq (aka Tele2) uppe i hörnet, men när jag har igång 3G så står där minsann Telia. Datans APN är satt till internet.tele2.se och surfen funkar fint, så hur kan Telias text ha tagit sig in dit tro? Visseligen delar Tele2 och Telia 3G-nät, men eftersom det är Tele2s nät ursprungligen så finns det ingen anledning till att jag ska se Telia uppe i hörnet.
För roaming med svenskt sim mot annan svensk operatör går väl ändå inte?
Är det någon annan som råkar ut för detta?
Har samma “problem” att det står telia där uppe, men surfen funkar så…
3G funkar inte alls för mig i Sverige, måste köra på Comviq för att få datatrafik, riktigt jävla drygt..
@jonass 10644 wrote:
^Jezper
Fungerar din telefon bra i iTunes även med Tele2/Yessim? Jag får bara upp felmeddelande om att min telefon har ett problem och att de rekommederar att jag lämnar in den. Byter jag till Telia abonnemanget som följde med telefonen så fungerar telefonen bra i iTunes.
Jag får samma fel, men märkt att om man startar om iphonen just då när kabeln är i så fungerar det plötsligt, måste ha något med simadaptern att gör.. Någon annan som upplevt dålig täckning med tele2 ?
@jonass 10644 wrote:
^Jezper
Inga problem för min del nej, men jag använder ju inte Yessim heller.
har ni en jailbroken telefon gå in på Cydia och installera ett program som heter MakeItMine. Då får man välja vad det ska stå däruppe.. tyckte S COMVIQ inte var något snyggt men nu står det Tele2 stiligt däruppe istället =)
har ni en jailbroken telefon gå in på Cydia och installera ett program som heter MakeItMine. Då får man välja vad det ska stå däruppe.. tyckte S COMVIQ inte var något snyggt men nu står det Tele2 stiligt däruppe istället =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.