Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone Pwnage Tool 2.0.2 släpps idag (08-08)! Inkluderar Installer!
-
AuthorPosts
-
Jag hänvisar till iPhone Dev Teams Blogg
Uppdateringen skall fixa buggar i Cydia som de även utvecklat, samt lägga till Installer 4 beta!
Kan knappt vänta!
Är detta till iPhone eller iPhone3G, eller till båda? xD
Med installer 4, kan man då köra alla dessa tredje parts programmen då? Finns ju nästan inga som är “konverterade” till cydia ännu.
Varför har vi inte bara Cydia som standard nu istället?
—
Josef: 2G, 3G och touch.
@mexii 8674 wrote:
Med installer 4, kan man då köra alla dessa tredje parts programmen då?
De applikationer som fanns för gamla Installer var utvecklade och kompilerade för den gamla firmware 1.x. I och med 2.x måste alla applikationer göras om/uppdateras av utvecklarna. Det är nog framförallt därför det är lite fattigt med appliaktioner i Cydia.
Fel av mig, det verkar som om det ska hända något 23.59
blog.iphone-dev.org | It is sparkling!Jag är typ lite efter. Hur får man detta? Genom systemuppdatering via iTunes?
Har du inte Mac får du snällt vänta på windowsversionen winpwn. Annars uppdaterar du via pwnagetool som är en mac app.
Mac versionen är nu släppt. (5h sedan)
Jag har några frågor om 2.0.2
Enligt uppgifter förändrar updaten baseband, skulle detta kunna förhindra en framtida unlock, då man väll inte kan återställa baseband via iTunes.
Min iPhone 3G är ännu inte jailbreakad, och jag har firmware 2.0.1, går det att jailbreka den firmwaren eller måste jag återställa till 2.0?
Saxat från: Mobilewhack – Pwnage Tool 202 released
“The only difference this time is that the iPhone Dev Team is advising against upgrading to firmware 2.0.1 if you want to unlock the iPhone with a future Pwnage Tool version.”Kan man jailbreaka en iPhone 3G som redan kör på firmware 2.0.1?
Förstår inte ifall det är möjligt eller inte med Pwnage Tool 2.0.2.edit:
Svar på min egen fråga:
“To clarify – PwnageTool 2.0.2 will still provide the jailbreak for 3G users, even if you have updated. Meanwhile, we’re still actively pursuing the GSM/3G unlock – stay tuned.”YES!!
Kör nu min Iphone3G 2.0.1 och är dessutom jailbreakad med Pwnage Tools 2.0.2 =)
Funkar perfekt!@sarkostik 8767 wrote:
YES!!
Kör nu min Iphone3G 2.0.1 och är dessutom jailbreakad med Pwnage Tools 2.0.2 =)
Funkar perfekt!Var det lätt och smidigt med mac och Pwnage tool!??
Väntar på att iTunes ska göra säkerhetsåterställningen som tar åratal. Sen ska jag pwna skiten, sen säkerhetsåterställning ytterliggare en gång. Jag kommer inte få gå lägga mig om jag vill ha en pwnad mobil.
Kan läggas till att custom logo-sidan är grymt cool. Kör på Zelda-triforce som boot screen. Nånting jag väntat på länge.
Sen blir det till att sätta sig på wiFi och tanka fett.Skulle vara kul om Telia kunde kolla hur många av sina kunder som laddar ner datatrafik till programmet Cydia och installer.
Kan man alltid garanterat återställa sin mobil till fabriksinställningarna när man jailnreakat den?
Det här med jailbreak verkar lite krångligt på windows så jag har inte vågat mej på det än. Så jag tänkte att jag kanske skulle kunna befria min telefon på min polares mac och sedan köra som vanligt med itunes på min PC hemma. Funkar det? Och är det värt att göra? Jag har inte läst så mkt om bra apps på cydia/installer. De flesta pratar bara om appsen i Appstore.
Och så har jag läst lite om varningar att uppdatera till 2.0.1 men om jag använder senaste pwnage tool för att uppdatera så borde det väl inte vara någon fara? Är lite trött på lagget i min 2.0.
Och är det någon som har en bra guide om hur ssh funkar på pc?
Kan tillägga nu efter att ha försökt installera jailbreakad ipsw-fil.
När man återställer mobilen och trycker ner shiftknappen i iTunes så får man som sagt välja fil i fönstret. För att lyckas, så kryssar man i read-only. Det fungerade inte en enda gång att jailbreaka mobilen när inte den här lilla rutan var ikryssad.
Nu återstår ytterliggare en säkerhetsåterställning. Men min bootscreen ändrades inte. Hoppas att installer finns i homesreen, annars är det bara tillbaka till ruta ett.
Och de som de säger med att säkerhetsåterställningen ska vara snabbare i 2.01. bullshit.
jag drog in en nerladdad firmware fil, och vilken tid det tog att återställa luren efter uppdateringen.
Men nån installer.app har inte jag hittat i af….
@jojja 8857 wrote:
jag drog in en nerladdad firmware fil, och vilken tid det tog att återställa luren efter uppdateringen.
Men nån installer.app har inte jag hittat i af….
Tryckte du ner “Skift” När du klicka på återställ? Pekade du på Ipsw filen du precis gjort ?Telefonen i DFU läge ? Vilken fil drog du ner ? mycke som kan gått snett…..iofs frågade du inte om hjälp heller …men, men 😉
Tjo,
Cydia finns där. O telefonen visar att den är 2.0.1 så det gick bra…
Men installer jo den hittar jag inte…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.