iPhone Pwnage Tool 2.0 släppt!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone Pwnage Tool 2.0 släppt!

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Member
    Post count: 80
    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973
    Al3x
    Member
    Post count: 272

ryker garantin om man gör detta?

geezarn
    Member
    Post count: 197

Ja, garantin ryker men du kan ju alltid återställa den till ursprunget! Däremot vette sjuttsingen om det fungerar då man uppgraderat till 2.0.1 som jag misstänker de flesta gjort.. Eller kanske går att få ner den till 2.0 igen, jag vet inte. ännu… 😉

pernton
    Member
    Post count: 27

hur uppdaterar ni den till 2.0.1?? jag har 2.0 på min.

iPhoneinfo.se
    Member

@pernton 6866 wrote:

hur uppdaterar ni den till 2.0.1?? jag har 2.0 på min.

2.0.1 är inte ute än. Han menar när det kommer.

jojja
    Member
    Post count: 21

Nån som gjort det än? Står i valet&kvalet att göra det..

iPhoneinfo.se
    Member

@jojja 6872 wrote:

Nån som gjort det än? Står i valet&kvalet att göra det..

Det är många som har lyckats med det. Men det gör inget speciellt för iPhone 3G än att den blir jailbreakad och du får Cydia där du kan installera tredjeparts applikationer. Men finns knappt några apps för tillfället.

Men jailbreakandet fungerar utmärkt.

geezarn
    Member

Japp, det kom en liten uppdatering nästan direkt efter release, 2.0 (5A345) upp till 2.0 (5A347) men det påverkar inte jailbreakandet. Däremot så följer väl antagligen PWNED uppdateringar som 2.0.1 (eller ja, 2.1 om man så vill) som vanligt. De är snabba de där killarna 😉

jolinjom
    Member
    Post count: 818

@geezarn 6907 wrote:

Japp, det kom en liten uppdatering nästan direkt efter release, 2.0 (5A345) upp till 2.0 (5A347) men det påverkar inte jailbreakandet. Däremot så följer väl antagligen PWNED uppdateringar som 2.0.1 (eller ja, 2.1 om man så vill) som vanligt. De är snabba de där killarna 😉

Inte överdrivet snabba iaf :D. Ska tänka mig för ordentligt innan jag jailbreakar 😛 Kan inget om iphone än så måste lära mig allting innan 😀

mustafa
    Member
    Post count: 26

kan man låsa uppgamla iphonen med den programmet??

geezarn
    Member

@jolinjom 6908 wrote:

Inte överdrivet snabba iaf :D. Ska tänka mig för ordentligt innan jag jailbreakar 😛 Kan inget om iphone än så måste lära mig allting innan 😀

Med tanke på all programmering som ligger bakom så är de väldigt snabba, många sömnlösa nätter utan John Blund för gossarna kan jag lova dig. Du gör klokt i att vänta ett tag, så gör även jag. När det börjar flyta på bättre än det gör nu, och när det fins lite mer apps att välja på, DÅ hoppar geezarn på tåget 🙂

geezarn
    Member

@mustafa 6909 wrote:

kan man låsa uppgamla iphonen med den programmet??

mustafa, länken i det första inlägget i denna tråden, du har inte läst det som står där? Läs även reglerna för forumet när du ändå håller på så kan vi hålla forumet rent och snyggt utan en massa onödiga frågor. Men som svar på din fråga: Ja!

pernton
    Member
    Post count: 27

kommer swirly mms att funka på iphone 3g om man jailbreakar den? det är det programmet jag är mest intresserad utav!

geezarn
    Member

@pernton 6913 wrote:

kommer swirly mms att funka på iphone 3g om man jailbreakar den? det är det programmet jag är mest intresserad utav!

Ja, alldeles utmärkt.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Jag har lyckats. Saknar massa apps nu sen är jag nöjd.

mrfestis
    Member
    Post count: 59

Enda anledningen att jailbrejka är ju ENDAST för SwirlyMMS. Och skulle jag själv vara utvecklare skulle jag hellre satsa på att få applikationerna till AppStore och kan tjäna sig en hacka…

Varför sitta och utveckla till Cydia när man kan få betalt i AppStore? Många utvecklare kanske håller med….

iohan
    Member
    Post count: 167

@mrfestis 6949 wrote:

Enda anledningen att jailbrejka är ju ENDAST för SwirlyMMS. Och skulle jag själv vara utvecklare skulle jag hellre satsa på att få applikationerna till AppStore och kan tjäna sig en hacka…

Varför sitta och utveckla till Cydia när man kan få betalt i AppStore? Många utvecklare kanske håller med….

Precis! Är förundrad över att SwirlyMMS inte dykt upp för en nätt liten summa i AppStore ännu. Kan det vara så att Apple blockerar vissa applikationer?

jojja
    Member

Nu är det gjort, o jepp det funkade kanon…

men är lite osäker på hur kompatibel programvarorna är, det är pga att installer skärmen liksom stannar kvar i vad som känns en evighet….

men ska kolla mer sen

mrfestis
    Member
    Post count: 59

@iohan 6951 wrote:

Precis! Är förundrad över att SwirlyMMS inte dykt upp för en nätt liten summa i AppStore ännu. Kan det vara så att Apple blockerar vissa applikationer?

Enl Mats (en av utvecklarna på Swirly) så har Apple ett ngt svårt avtal. Jag citerar från Mats:

>> Inte inom en snar framtid. Den kommer finnas tillgänglig för iPhon
    >> e3G o vanlig iPhone2.0 snart.
    >> Problemet med AppStore är att Apple har vissa krav som inte går
    >> att uppfylla för en MMS app 🙁

Så vi får nog itne see SwirlyMMS i AppStore så han säger att man måste jailbrejka.. Och det är väl egentligen inte ett problem men tråkigt att behöva göra det när AppStore fungerar så pass bra.

jojja
    Member

Då är det bara att vänta till den kommer till Cydia då..

//

Gefan
    Member
    Post count: 29

Funkar ju fan inte, fick nått fel efter den extractat i itunes och det stog att det var fel (1). Vad kan det vara?

bachis
    Member
    Post count: 1

Jag har jailbreakat min iphone 3g, allt funkar fint, förutom program och spel jag laddat ner från appstore innan jag jailbreakde. När jag startar dessa program stängs dem av direkt. Nån som har koll på vad som gått snett?

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.