Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone Rebel Sim och Telenor
-
AuthorPosts
-
Hej,
Modell:iPhone 3G 16 GB
Abonnemang: (låst till)Telia
Version: 2.2.1
Modemfirmware 02.30.03Jag har haft telefonen sedan november och kört på mitt Telenor abonnemang med hjälp av Rebel Sim. Allt har funkat utmärkt tills för några veckor sedan, då telefonen ngn gång i veckan verkade förlora kontakten med SIM kortet och felmeddelandet “Inget SIM-kort installerat” dök upp. Ut och in med SIM och Rebel Sim löste dock problemet. Sedan några dagar tillbaka slutade kortet fungera helt och hållet, spelade ingen roll hur många ggr jag startade om eller tog ut och in korten. Jag testade då att uppdatera mitt Rebel Sim (cut version) till senaste version, inte heller detta hjälpte.
Jag testade att uppdatera iPhone till versionen nämnd ovan men fortfarande ingen success, samma felmeddelande. Jag har dessutom testat att sätta in mitt telenor SIM tillsammans med Rebel Sim i en annan telefon (inte iPhone) och inte heller där funkar det. Den säger att inget SIM är installerat.Så nu till min fråga;
Kan det vara så att det är fel på mitt rebel sim? Nu när jag dessutom uppdaterat min iPhone kommer det överhuvudtaget att funka med Telenor om jag köper ett nytt rebel sim?
Jag har läst i detta forum om ngn som aktiverade sin Telia låsta iPhone med telenor kortet i och fick det att fungera, kan det verkligen stämma? Kan telefonen låsas på ngt sätt om man testar att “omaktivera” den med ett felaktigt kort? Ngn som har några andra bra förslag på hur jag skall lösa mitt dilemma?
Är det ngn som vill byta en Telenor iPhone mot en Telia iPhone 😉Tack på förhand
Det är “inte” meningen att det ska funka till 100% med BB 02.30.03 och ett fakesim….
Prova att uppgradera ditt rebelsim,kan hjälpa.
@steffe 29191 wrote:
Prova att uppgradera ditt rebelsim,kan hjälpa.
@dts 29404 wrote:
Håller med, ifall det går att uppgradera så gör det. I annat fall så är det bara vänta tills någon kommit med 100%fungerande fakesim som vanligt
//DTS från bussen med iphone
LÄS innan ni svarar
andy: Jag testade då att uppdatera mitt Rebel Sim (cut version) till senaste version, inte heller detta hjälpte.
det kan va så att du råkade sätta på 3G…
har hänt med mig, följ denna guide “s. 1-10”
så kommer det funka 😀 hoppas det :P:P
http://rebelsimcard.com/virtu/images/documents/product-usage-guide.pdf -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.