Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone sög i sig nästan 1gig datatrafik helt plötsligt
-
AuthorPosts
-
min iphone började, antagligen idag suga i sig en jävla massa data + att den skickade 30mb. såg det när jag kollade datatrafiken. nästan 900mb.. var typ 10mb när jag tittade sist. jag har tagit bort allt vad apn heter, 3g osv så den kan inte ansluta till internet. kopplar endast upp mig via mitt trådlösa nätverk hemma.
boven till detta är nog gpsLite. installerade detta igårkväll men fick ingen vidare mottagning (uppkopplad via wifi). sedan hade jag lite tråkigt idag på jobbet och skulle testa igen, men det verkade inte funka nå vidare då heller. slog av efter 2-3 minuter.
nu känns det jävligt jobbigt. och jag är rädd för en svinhög räkning från telia.. 🙁 har kollat saldot men det är typ samma som igår och inget har hänt på ett par timmar.
registrerar gps´n i iphonen datatrafik men att det hamnar utanför det som telia tar betalt för? jag menar, det gick jävligt fort också… polarn hade tagit mot 300 ofrivillga mb men det var inget som kostade honom nåt iaf..
kostar väl max 9 kr per dag om jag inte minns fel.
spelar ingen roll. jag har inte kunnat kommit ut på internet utan wifi iallafall. jag har har tagit bort alla inställningar som gör att jag kommer åt internet. men programmet gjorde att jag slukade data iallafall.
Utan internet funkar inte kartladdningen till GPS,så du kan lika gärna skippa gpslite.
ja, vilket jag gjorde efter att skitprogramet inte ens funkade samt att jag tog mot 1gb data snabbare än jag ens upplevt med en fast bredbandsuppkoppling. måste vara en bugg i hårdvaran!
edit: verkar som att jag inte får betala för det där då jag tittat min nuvarnde saldo på mina sidor.
Kan bara upplysa om att gpslite funkar någotsånär hyfsat om man har internet och 3G aktiverat,kan dock inte ersätta en ordentlig gpsmottagare.
@deathbox 30440 wrote:
min iphone började, antagligen idag suga i sig en jävla massa data + att den skickade 30mb. såg det när jag kollade datatrafiken. nästan 900mb.. var typ 10mb när jag tittade sist. jag har tagit bort allt vad apn heter, 3g osv så den kan inte ansluta till internet. kopplar endast upp mig via mitt trådlösa nätverk hemma.
boven till detta är nog gpsLite. installerade detta igårkväll men fick ingen vidare mottagning (uppkopplad via wifi). sedan hade jag lite tråkigt idag på jobbet och skulle testa igen, men det verkade inte funka nå vidare då heller. slog av efter 2-3 minuter.
nu känns det jävligt jobbigt. och jag är rädd för en svinhög räkning från telia.. 🙁 har kollat saldot men det är typ samma som igår och inget har hänt på ett par timmar.
registrerar gps´n i iphonen datatrafik men att det hamnar utanför det som telia tar betalt för? jag menar, det gick jävligt fort också… polarn hade tagit mot 300 ofrivillga mb men det var inget som kostade honom nåt iaf..
Några 9 spänn lär det väl inte kosta, gäller väl bara på Telais surfport så de lär väl suga ut dig på 15/mb eller vad det kostar. Ska man ha iPhone så är ett data-abb helt nödvändigt..
@jompao 30581 wrote:
Några 9 spänn lär det väl inte kosta, gäller väl bara på Telais surfport så de lär väl suga ut dig på 15/mb eller vad det kostar. Ska man ha iPhone så är ett data-abb helt nödvändigt..
Så sant så sant.
En iPhone utan dataabb blir rätt meningslös.
Det där med att “jag surfar bara på mitt wifi” är en rätt konstig idé,har man wifi hemma så har man väl redan dator med internet?
Iphonen är väldigt bra att surfa med när man inte är hemma eller om man saknar wifi.
Jag tycker nog att ni som oroar er för kostnader ska skaffa er ett dataabb,annars kan det bli lite svårt att sova på nätterna.Det som gör iphonen bättre än nån annan mobil är just den fina uppkopplingen.Till andra ändamål föreslår jag andra mobiler.tråden handlade inte om vad man ska för typ av abb. eller liknande (jag håller dock med om att man ska ha ett surfabb men jag har haft telefonen i 3v)
min fråga handlade om jag kommer få betala för den där datan eller inte. och nu kan jag svara på den frågan och det är: nej! telia har inte skickat på mig några avgifter för det där. och för er som råkar ut för liknande “incidenter”, vilket det verkar som när man söker om det, så tror jag det verkar som en bugg som gör att iphonen luras att lägga in en massa data i minnet som den inte tagit mot.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.