Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iphone som 3g modem med operatör halebop
-
AuthorPosts
-
Hej jag har en Iphone 3gs, med mjukvaruversion 3.1.3 som jag vill använda som 3gmodem.
Apple guide
Det finns en väldigt enkel guide på apple som visar hur man ansluter iphone som 3gmodem: http://www.apple.com/se/iphone/how-t…hone-som-modemDetta är ett svar från halebops kundtjänst:
I dagsläget fungerar inte tethering/internetdelning p g a att Apple inte kunnat lösa detta för Halebops del, men vi för en dialog med dem för att hitta en lösning så snart som möjligt.Apple har valt att inaktivera menyn för internetdelning när man ändrar apn inställningen. Och eftersom man måste ändra APN för halebops simkort från online.telia.se till halebop.telia.se avaktiveras knappen för internetdelning.
Vi vet att det i olika bloggar och forum cirkulerar lösningar för att komma runt problemet, men det är inget vi rekommenderar eftersom det kan innebära att garantier inte täcker.
Till problemet
Jag letar nu efter denna lösning som tydligen ska finnas? Någon som har snubblat över den? Upplever att google inte riktigt är på min sida idagMvh
Tack vare dig så fick jag svar på min fråga. Jag har gjort liksom du och mejlat halebop. Hur kan dem inte ha löst detta innan dem började lansera med halebop? Blir lack på sådana här avvikelser. Det ska alltid vara något som krånglar i varje moment.
Murphys lag om all jävelskp.Kan du vara vänlig o meddela lösningen här när du tillhandahåller den.
tack på förhandNyligen (3 dagar sedan) så fick jag hem min nya Iphone S 32G. Glad och nöjd med det mesta, en fantastiskt bra touch historia :P. MEN ! >> råkade på samma problem som en hel del andra har upplevt här och uti i världen. Ingen möjlighet att använda internetdelning. VAD ÄR DETTA HHAALLEEBBOOPP ???? “Vi vet om problemet och hoppas på att hitta en lösning” Jo då ! jag vet NNNUUUU ! att det står på deras hemsida med liten text, gömt någonstans för att göra saken ännu mera komplicerat, att dom inte har tethering funktionen för denna telefon. SMART marknadsföring ! Att länka till Apple på nån sida, kommer inte ihåg riktigt hur jag hamnade där, men på nåt sätt lästa jag att där har man denna genialiska funktion. Mmmmmmm……..det var förstås innan jag bestämde mig för att köpa den på Halebop.
Inte för att jag behöver detta just nu men till sommaren är det en nödvändighet, men eftersom jag ännu har telia dongeln kvar, behöver jag detta inte just nu ! – men hur blir det i framtiden ?? Apple har tydligen också en del att svara på angående detta problem vad jag förstår >> Jag googlade lite på nätet om tethering och upplåsning och jailbreaking och jag vet inte vad….Pust, pust ! Där var det blixthalka, jordbävning och orkaner lite var stans.
Nu kommer jag att höra av mig till Halebop med jämna mellanrum (ganska ofta för att inte säga för mycket 😮 ) och fråga dom hur och när dom kommer att fixa detta !
Tillfälligt – Mycket missbelåten Iphone ägare ! Men jag gillar den lite ändå:rolleyes:
Fick detta svar i ett annat forum:
Det funkade att få igång internetdelning med halebop med lite trixande när fw var på 3.0 men efter 3.12 och framåt krävs det en jailbreakad lur och antingen pdanet eller mywi. Kör själv MyWi med Halebop och det funkar fint.
Så svaret är nej, du kan inte internetdela utan att jailbreaka.
Tänkte även passa på att säga att jag hoppas halebop fixat detta till sommaren då man ska sitta i stugan och surfa =) Annars kan dom ju fan förvänta sig en hög med mail från mig =)=!)!=!)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.