iPhone som beter sig onormalt

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone som beter sig onormalt

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Min Iphone stänger av sig själv oftare o oftare. Skärmen blir svart o den blir helt död. Sätter jag i laddaren eller kopplar upp till datorn kommer äpplet fram men inget mer. Håller jag inne hem+av knappen samtidigt i 10 sek och har uppkoppling kommer kabel+Itunes ikonen fram men inget mer.
    När jag (hur vet jag inte) får igång den igen är datum o tid heltokiga.
    Har någon samma problem eller något tips hur jag kan fixa till problemet.
    Bengan:confused:

Hejmer
    Member
    Post count: 13

Har du prövat att återställa den?

carpe
    Member
    Post count: 904

@hejmer 59321 wrote:

Har du prövat att återställa den?

Vill han återställa och få 3.1.3?

bengan
    Member

Nej men funderar på det. Kommer jag då att förlora alla kontakter, nerladdade program etc? Programmen kan jag antagligen trycka in dem igen via Itunes? Men kontakterna?

bengan
    Member

3.1.3 , hajar inte riktigt. Förklara är du hygglig…

bengan
    Member

Ok förstår nu att jag ska unvika 3.1.3 om den är jailbr och det är den. Hittade en tråd som förklarade att gå via 3.1.1 och sedan 3.1.2 för att inte sabba jailbraken o upplåsningen. Eller?

Tack för att ni tar er tid o svarar

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@bengan 59428 wrote:

Ok förstår nu att jag ska unvika 3.1.3 om den är jailbr och det är den. Hittade en tråd som förklarade att gå via 3.1.1 och sedan 3.1.2 för att inte sabba jailbraken o upplåsningen. Eller?

Tack för att ni tar er tid o svarar

Först och främst, vad är det för iPhone?
    Vill Du ha upplåsning?

är den en 3G/3Gs så kan du inte låsa upp den, men du kan jailbreaka den med denna guiden:
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6969-guide-jailbreaka-iphone-3-1-3-med-sn0wbreeze.html

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Bengan, för att iterera det Steffe säger…

är det en 3G så tar du först en backup på innehållet via iTunes inlusive kontakter, foton m.m. och återställer den sedan med SHIFT+Restore till 3.1.2 i iTunes eller 3.1.3 om du inte bryr dig om upplåsning). Efter återställningen sätter du upp din iPhone som NY i iTunes. Se alltså till att inte återladda den med en gammal backup då det bara kommer att återställa dina problem… När du är klar kan du jailbreaka den med t.ex. Redsn0w och ladda tillbaka din data.

Är det en 3GS så är du rökt… just nu i alla fall =/

Kanyl
    Member
    Post count: 9

@freebo 59441 wrote:

Bengan, för att iterera det Steffe säger…

är det en 3G så tar du först en backup på innehållet via iTunes inlusive kontakter, foton m.m. och återställer den sedan med SHIFT+Restore till 3.1.2 i iTunes eller 3.1.3 om du inte bryr dig om upplåsning). Efter återställningen sätter du upp din iPhone som NY i iTunes. Se alltså till att inte återladda den med en gammal backup då det bara kommer att återställa dina problem… När du är klar kan du jailbreaka den med t.ex. Redsn0w och ladda tillbaka din data.

Är det en 3GS så är du rökt… just nu i alla fall =/

Bara en fråga, min 3Gs är inte jailbreakad, men om man behöver återställa den ska man då alltid sätta upp den som ny i itunes? Jag har lite problem med programikoner som kommer upp trots att jag inte använder dom. Typ som att ipoden varit igång, fast jag inte använt den. Jag gjorde en återställning men problemet kvarstår.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@kanyl 59457 wrote:

Bara en fråga, min 3Gs är inte jailbreakad, men om man behöver återställa den ska man då alltid sätta upp den som ny i itunes? Jag har lite problem med programikoner som kommer upp trots att jag inte använder dom. Typ som att ipoden varit igång, fast jag inte använt den. Jag gjorde en återställning men problemet kvarstår.

iPod, mail, safari & telefon apparna är igång mest hela tiden på min JBade 3GS – dödar jag processerna är det strax igång igen så det är inget konstigt med det. Annat än att det kan vara irriterande och suger minne.

Hur visar sig egentligen det problemet och hur ser du att iPod appen är öppen på en ojailad iPhone?

Kanyl
    Member

@freebo 59460 wrote:

iPod, mail, safari & telefon apparna är igång mest hela tiden på min JBade 3GS – dödar jag processerna är det strax igång igen så det är inget konstigt med det. Annat än att det kan vara irriterande och suger minne.

Hur visar sig egentligen det problemet och hur ser du att iPod appen är öppen på en ojailad iPhone?

Det visas en ikon som gör att det ser ut som att ipoden spelas i bakgrunden typ, om du förstår? Det händer dock väldigt sällan, men det stör mig ändå haha.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@kanyl 59486 wrote:

Det visas en ikon som gör att det ser ut som att ipoden spelas i bakgrunden typ, om du förstår? Det händer dock väldigt sällan, men det stör mig ändå haha.

Låter som din iPhone har varit jailbreakad tidigare och du har fått med backgrounder inställningarna i din säkerhetskopia. Vill du slippa dem backa inte upp från din säkerhetskopia, välj som en ny iPhone.

Kanyl
    Member

@ponyboy 59499 wrote:

Låter som din iPhone har varit jailbreakad tidigare och du har fått med backgrounder inställningarna i din säkerhetskopia. Vill du slippa dem backa inte upp från din säkerhetskopia, välj som en ny iPhone.

Nej, jag köpte den ny och den har aldrig varit jailbreakad. 🙁

bengan
    Member

Jag har så klart uppdaterat I-tunes och ska jag återställa nu kan jag bara göra det till 3.1.3.

Min Iphone är upplåst och jailbr. men ursprungliga låsningen går ut 10:e april. Kan jag återställa telefonen efter den datumen till 3.1.3 och SEDAN jailbreaka den igen efter det?
    Eller kan jag återställa med något annat än via Itunes. Vad/var i så fall?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.