iphone som radio sändare?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iphone som radio sändare?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 893

vet inte fall det är bara i film som det funkar.
    men i filmen “I Love You, Beth Cooper”
    så har killen en iphone när han sitter i bilen.

så klagar dom på att det inte finns någon musik.
    så startar han något på sin iphone och ställer in bilradion till en frekvens och spelar upp musik han har på sin tele i bilradion. går det eller är det bara skitsnack

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@pongo 45401 wrote:

vet inte fall det är bara i film som det funkar.
    men i filmen “I Love You, Beth Cooper”
    så har killen en iphone när han sitter i bilen.

så klagar dom på att det inte finns någon musik.
    så startar han något på sin iphone och ställer in bilradion till en frekvens och spelar upp musik han har på sin tele i bilradion. går det eller är det bara skitsnack

typ men jag är 99% säker att kan fungera med BT och ad2p. Förutsatt att du har en bilstereo som kan pair:a en telefon då

e91a
    Member
    Post count: 21

^ Ne, bilsteron ska bara kunna ta in radio sändningar tror jag? Den funkar ju exakt som en radio sändare, fast bara x antal meter?

Miche
    Participant
    Post count: 358

@e91a 45411 wrote:

^ Ne, bilsteron ska bara kunna ta in radio sändningar tror jag? Den funkar ju exakt som en radio sändare, fast bara x antal meter?

Va?
    Vem svarar du till?

Om bilstereon har bluetooth så kan man sända musik den vägen också, bluetooth funkar som radio det med.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@e91a 45411 wrote:

Nä, Sony TMR-BT81P + iPhone kan skicka muzak via ad2p till en bilstereo men detta är lite av bleeding edge och inte vad pongo menade, jag tror han fiskade efter en mjukvarulösning som inte typiskt sett bara finns i filmer =)

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@freebo 45415 wrote:

Nä, Sony TMR-BT81P + iPhone kan skicka muzak via ad2p till en bilstereo men detta är lite av bleeding edge och inte vad pongo menade, jag tror han fiskade efter en mjukvarulösning som inte typiskt sett bara finns i filmer =)

just en mjukvarulösning jag söker efter, önskar att teletillverkarna kunde ta lite lärdom från filmer 😛

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.