Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone som textbehandlare
Tagged: iphone 3g, ordbehandling, tangentbordslayout, textbehandling
-
AuthorPosts
-
Jag är sugen på att köpa en Iphone men jag vill framförallt även kunna textbehandla på den.
Vad jag kunnat utröna är stödet inte speciellt bra för detta men det måste finnas sätt att arbeta runt detta. Jag är tacksam för alla tips och tänker dela med mig av det jag själv hittar.
Ett sätt är naturligtvis att arbeta gentemot någon server med webbgränssnitt. Men oavsett om det är en egen lösning eller en blogg eller någon av de webbaserade ordbehandlare som finns så borde det innebära att man måste vara uppkopplad hela tiden. Är det någon som har en aning om vilka datamängder som kan komma ifråga?
Ett annat program jag kikat på är Remote Buddy men jag har inte kommit fram till om man kan fjärrstyra Macen hemma på så sätt att man kan öppna en wordfil och helt enkelt sätta igång att skriva.
Jag skulle även vilja ha en svensk tangentbordslayout med å, ä och ö som separata knappar. Jag har förstått att det fanns ett hack till gamla modellen där man använt sig av det ryska tangentbordet. Kan man fortfarande använda detta eller finns det andra bättre lösningar?
Är tacksam för all respons kring ämnet om ordbehandling på en Iphone. Om jag inte hittar en bra strategi får jag köpa en Nokia e71 istället. 😀
För ordbehandling online har jag hittills hittat gOffice och ZOHO.
Jag har inte kunnat pröva dem men vad jag kan bedöma från support i form av informationssidor så verkar ZOHO vara den bästa. Har ett gränssnitt anpassat för Iphone där man loggar in, ser sina fem senaste dokument och så är det bara att öppna ett dokument och skriva.
Vad jag kan se är båda gratis men gOffice kräver en månadskostnad på 1$ per månad.
Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa lösningar?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.