iPhone som vägrar starta

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone som vägrar starta

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Halloj!

Har en iphone 3gs som är jailbreakad med blackra1n sen en tid tillbaka. Hade nog version 3.1 när jag jailbreakade den (hade tele2 då men inte nu längre). I vilket fall tömde jag iPhonen på bilder å allt viktigt för jag tänkte installera iOS 4. Sen hade jag ingen säkerhetskopia i iTunes så i menyn inställningar på iPhonen använde jag mig av “återställ alla inställningar”, vilket inte visade sig vara så bra… När man försöker starta den så visar den bara apple-loggan å står å snurrar ett tag men startar aldrig. iTunes hittar den inte heller om man inte går in i DFU-mode eller återställningsgrejen (iTunes logga + kabel på iPhone skärmen). Försökt att använda återställ i iTunes där men då laddar den bara ner version 3.1.3 som inte går att installera pga något felmeddelande i iTunes. Nån som har ett tips hur man kan göra för att få den att funka? spelar ingen vilken version o.s.v. behöver inte jailbreaka den längre. Tacksam för svar!

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@shallee 69329 wrote:

Halloj!

Har en iphone 3gs som är jailbreakad med blackra1n sen en tid tillbaka. Hade nog version 3.1 när jag jailbreakade den (hade tele2 då men inte nu längre). I vilket fall tömde jag iPhonen på bilder å allt viktigt för jag tänkte installera iOS 4. Sen hade jag ingen säkerhetskopia i iTunes så i menyn inställningar på iPhonen använde jag mig av “återställ alla inställningar”, vilket inte visade sig vara så bra… När man försöker starta den så visar den bara apple-loggan å står å snurrar ett tag men startar aldrig. iTunes hittar den inte heller om man inte går in i DFU-mode eller återställningsgrejen (iTunes logga + kabel på iPhone skärmen). Försökt att använda återställ i iTunes där men då laddar den bara ner version 3.1.3 som inte går att installera pga något felmeddelande i iTunes. Nån som har ett tips hur man kan göra för att få den att funka? spelar ingen vilken version o.s.v. behöver inte jailbreaka den längre. Tacksam för svar!

Har du laddat ner senaste iTunes version 9.2?
    Du måste ha den för att du ska kunna hämta hem och installera 4.0

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@mrcabelguy 69342 wrote:

Har du laddat ner senaste iTunes version 9.2?
    Du måste ha den för att du ska kunna hämta hem och installera 4.0

Sätt den i DUF läge och starta upp Itunes och tryck på återställ
    Ios4 så måste du uppdatera till 9.2 i Itunes först.

shallee
    Member
    Post count: 4

Det märkliga är att för nån dag sen kom det upp en ruta i iTunes att man kunde ladda ner iOS 4, vilket jag gjorde (“bara hämta”). Men det fanns en uppgradering av iTunes som jag laddade ner igår och testade idag. Nu bråkade inte iTunes alls utan installerade iOS 4 utan problem. Så nu fungerar den igen. Tusen tack!!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.