Iphone sönder?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone sönder?

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 111

Tja.

I dag ( 22 mars ) typ vid 13.30 tiden tappade jag min iphone på golvet i skolan och nu står det längst upp i högra hörnet ” ingen service “.
    Ibland när jag tappar den brukar det stå så kanske i 10 sec sen blir det ” Tele 2 ” igen men idag blev det inte så..
    Om man går in på inställningar så ser man ” Operatörs ” fliken men inget namn på höger om den, betyder ju att ultrasn0w fortfarande funkar men vad ska jag göra?
    Lämna in den till Telia eller eller blir allt bra efter en återställning?

Tack i förhand!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

börja med en återställning, glöm inte att återställa till 3.1.2 och är det en 3GS så använd SHSH-guiden i forumet

BenjaminE
    Member

@freebo 60548 wrote:

börja med en återställning, glöm inte att återställa till 3.1.2 och är det en 3GS så använd SHSH-guiden i forumet

Okej ska testa göra det nu 🙂

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@benjamine 60546 wrote:

Ibland när jag tappar den brukar det stå så kanske i 10 sec sen blir det ” Tele 2 ” igen men idag blev det inte så..

Börja med att inte tappa den, skaffa dig en hård skal och bind fast den till din skärp med ett gummi band. 😛

Nu kan det vara så att du har förstört hårdvaran på nåt sätt men prova att ha den avstängd några timmar och prova igen. Du kan ju också prova att slå Flygplansläget Av/På några gånger tills den hittar nät igen. Funkar inte den så återställ, funkar inte återställning så lämna in den. Har den då fått yttre skador eller om de kommer på att den har på nåt sätt blivit förstört genom att du tappat den så kommer inte ditt garanti att gälla då.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

jag håller med om att det är rätt osannolikt att SW skulle ta skada av fysiskt våld, det låter onekligen som om det är HW som fått sig en kiss of death.

Silikonskal…

BenjaminE
    Member

Hej igen, Jag testade och återställa den men det funka inte!
    Vad finns det och göra nu?
    Hur är garantin? eller försäkringen?

BenjaminE
    Member

@ponyboy 60551 wrote:

Börja med att inte tappa den, skaffa dig en hård skal och bind fast den till din skärp med ett gummi band. 😛

Nu kan det vara så att du har förstört hårdvaran på nåt sätt men prova att ha den avstängd några timmar och prova igen. Du kan ju också prova att slå Flygplansläget Av/På några gånger tills den hittar nät igen. Funkar inte den så återställ, funkar inte återställning så lämna in den. Har den då fått yttre skador eller om de kommer på att den har på nåt sätt blivit förstört genom att du tappat den så kommer inte ditt garanti att gälla då.

ja den är en spricka där bak, men den har varit där länge lliksom.

BenjaminE
    Member

Mobilen hittar massa Carriers men kan inte ansluta till någon typ “/

Ponyboy
    Member

Om inte återställning kan fixa det så vet jag inte vad som kan. Du får helt enkelt lämna in den och hoppas på tur. Stor chans att garantin inte gäller då du har tappat den och den även har fysiska skador. Inte för att vara elak men jag tycker inte heller att din garanti borde gälla för detta. Du ska ALDRIG tappa din iPhone, en gång är för mycket och varför ska nån annan få betala för nåt som är helt och hållet ditt fel.

Din iPhone kommer att skickas till Anovo och de i sin tur kommer att göra en bedömning om garantin ska gälla för detta, om inte så kommer du att få en kostnads förslag för reperationen. Har du hemförsäkring eller annat drulleförsäkring kolla upp det med de, försäkringen skall ju täcka såna kostnader minus självrisk.

BenjaminE
    Member

@ponyboy 60562 wrote:

Om inte återställning kan fixa det så vet jag inte vad som kan. Du får helt enkelt lämna in den och hoppas på tur. Stor chans att garantin inte gäller då du har tappat den och den även har fysiska skador. Inte för att vara elak men jag tycker inte heller att din garanti borde gälla för detta. Du ska ALDRIG tappa din iPhone, en gång är för mycket och varför ska nån annan få betala för nåt som är helt och hållet ditt fel.

Din iPhone kommer att skickas till Anovo och de i sin tur kommer att göra en bedömning om garantin ska gälla för detta, om inte så kommer du att få en kostnads förslag för reperationen. Har du hemförsäkring eller annat drulleförsäkring kolla upp det med de, försäkringen skall ju täcka såna kostnader minus självrisk.

Aa jag förstår vad du menar, ska skaffa ett skydd 🙂
    Yess det har vi ( Pappa ), men vad tror du priset kan ligga på en sån reperationen?

Ponyboy
    Member

Runt 4000 kr är min gissning.

BenjaminE
    Member

@ponyboy 60566 wrote:

Runt 4000 kr är min gissning.

Seriöst?
    Varför kostar det lika mycket som och köpa en ny?!

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

med försäkring kommer det självklart kosta mindre (självriskkostnaden)

BenjaminE
    Member

@pongo 60569 wrote:

med försäkring kommer det självklart kosta mindre (självriskkostnaden)

Okej , Good:) från dra ner till Telia i stan ( Uppsala ) och se vad dom säger 🙂

Tack för hjälpen xD

Ponyboy
    Member

@benjamine 60571 wrote:

Okej , Good:) från dra ner till Telia i stan ( Uppsala ) och se vad dom säger 🙂

Tack för hjälpen xD

Se till den inte är jailbreakad när du går dit med den. Återställ den och backa inte upp från din säkerhetskopia, din säkerhetskopia kan innehålla jailbreak inställningar.

Visste inte du är Uppsala bor, det ändrar ju allt. Din garanti ska gälla 🙂 :rolleyes:

BenjaminE
    Member

@ponyboy 60574 wrote:

Se till den inte är jailbreakad när du går dit med den. Återställ den och backa inte upp från din säkerhetskopia, din säkerhetskopia kan innehålla jailbreak inställningar.

Visste inte du är Uppsala bor, det ändrar ju allt. Din garanti ska gälla 🙂 :rolleyes:

Aa jag förstår :), haha aa, vi får väll hoppas på de 😉

BenjaminE
    Member

Tja igen, har en fråga.

Jag funderar på att teckna försäkring hos Anovo ( Fria Reparationer ) Så jag undrar om det är nån annan än jag som har gjort de och är den bra?

Ponyboy
    Member

@benjamine 60722 wrote:

Tja igen, har en fråga.

Jag funderar på att teckna försäkring hos Anovo ( Fria Reparationer ) Så jag undrar om det är nån annan än jag som har gjort de och är den bra?

https://www.iphoneinfo.se/forum/kopa-iphone/6921-drulleforsaekring-eller-liknande.html

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.