Iphone spel på TV skärm?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone spel på TV skärm?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 201

Om man ansluter iPhonen till TV:n, hur blir det med spel och liknande. Går det att se spelen på tv skärmen med hyfsad kvalité? Eller är apps och liknande inte kompatibla?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Det ska finnas nån TV-adapter,men spel och apps är nog gjorda för iphonens skärm.
    Exakt vilken kvalitet man får vet jag inte,men den blir nog inte jättebra.Det finns också små miniprojektorer,men det är samma sak där,att titta på bilder eller nedladdade filmklipp går däremot bra,eftersom dessa har högre upplösning

Kungen
    Member
    Post count: 985

Om du jailbreakat din iPhone finns ett program i cydia som heter screenspltr och visar din iPhone på tvn. Om du inte jailbreakat kan man bara se filmer. Adaptern kostar ca 500 kr om du ska ha en original. Hur tror ni minerna var när innebandylaget åkte upp till Falun i buss, och jag satte in kabeln i iPhonen samtidigt som jag spelade pokemon? Great succes 😀

steffe
    Member

Hur blev bildkvalitén?

Kungen
    Member

Inte den bästa, men man ser hyffsat 🙂
    Beror självklart på vad för tv man har, det här var en gammal sunkig typ 8” som säkert hade 5-10 år på nacken 😛

steffe
    Member

Misstänkte det,på en större TV blir det nog värre.Kan iofs vara bra med en adapter ändå.
    Rätt kul idé att göra det i bussen!

Kungen
    Member

Det är då man ska få ett mycket privat sms eller råkar trycka sig in på safari och senast besökta sidan var en porrsida. Snacka om pinigt 😀

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.