Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone startar av sig själv
-
AuthorPosts
-
Jag har ett riktigt irriternade problem. Under de senaste veckorna så har min iphone 3gs jailbreakad börjat å starta av sig själv. Om jag tex stänger av den kl 23 för att sova så börjar äpplet lysa 5-10 min senare och den sätts igång. Då måste jag stänga av den igen. Sen om jag har otur kan det hålla på så.
Någon som har stött på samma problem? Eller är det någon som har en lösning på detta?
Riktigt irriterande som sagtTack på förhand!
Det låter helmysko, har du din SHSH blob lagrad via Cydia så rekommenderar jag en återställning men som vanligt ska du låta bli att läsa in någon gammal backup då detta bara skriver tillbaka felet till din telefon
@freebo 62821 wrote:
Det låter helmysko, har du din SHSH blob lagrad via Cydia så rekommenderar jag en återställning men som vanligt ska du låta bli att läsa in någon gammal backup då detta bara skriver tillbaka felet till din telefon
Jag är inte så värst kunnig så jag vet inte vad SHSH blob är eller vart den ligger, jag tycker också det är helkonstigt.
Eftersom din telefon är jailbreakad så kan du ju inte återställa den hursomhelst. Öppna Cydia och berätta vad det står i grön text, högst upp på första sidan.
Sedan är det bara att följa guiden:
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.html@freebo 62826 wrote:
Eftersom din telefon är jailbreakad så kan du ju inte återställa den hursomhelst. Öppna Cydia och berätta vad det står i grön text, högst upp på första sidan.
Sedan är det bara att följa guiden:
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.htmlsåhär står det ” this device has SHSHs on file for Iphone OS 3.1. 3.1.2 .3.1.3
I itunes står det att jag har version 3.0, det jag kör med
Ok bra, då tycker jag att du kör guiden jag länkade till men använder fw 3.0 och inte 3.1.2
Tack för svar men finns det inget annat sett, är väldigt otekniskt och jag förstod knappt hälften av allt det där. Plus att jag inte vet hur man jailbreakar eller låser upp
Kan det hända något annat negativt efter som jag har fel fw?
Nej, men vill du fixa problemet du har så måste du troligen återställa telefonen och eftersom den är upplåst/jailbreakad så är proceduren lite ‘knepig’ för er som är nybörjare 🙂 Du måste alltså även jailbreaka den igen efter återställninge
@freebo 62846 wrote:
Nej, men vill du fixa problemet du har så måste du troligen återställa telefonen och eftersom den är upplåst/jailbreakad så är proceduren lite ‘knepig’ för er som är nybörjare 🙂 Du måste alltså även jailbreaka den igen efter återställninge
hmm, okej. du tror inte att det löser sig av självt efter ett tag då? för vet inte om det är värt att göra det där. Kommer förmodligen misslyckas så att det inte går att använda telefonen längre
@anteup 62847 wrote:
hmm, okej. du tror inte att det löser sig av självt efter ett tag då? för vet inte om det är värt att göra det där. Kommer förmodligen misslyckas så att det inte går att använda telefonen längre
Det kan lösa sig men det kan också bli värre. Om det inte stör dig så kan du fortsätta att använda den som den är. Om du tycker att det är alldelles för jobbigt just nu så återställ med guiden Freebo länkade till men till 3.1, inte 3.0. Detta för att du inte har 3.0 SHSH sparad och för att behålla ditt 04.28.xx baseband så ska du inte återställa till nåt högre än 3.1. Du kan skapa en custom ipsw med sn0wbreeze och uppdatera direkt till en jailbreakad 3.1.3 och behålla ditt baseband också, sen kan du använda samma upplåsning som du har nu (Ultrasn0w). Allt detta kan låta väldigt komplicerad och svårt att förstå just nu men det finns massor med bra guider om alla jailbreak metoder och skulle du stöta på problem så finns det alltid nån här som hjälper till.
@ponyboy 62861 wrote:
Det kan lösa sig men det kan också bli värre. Om det inte stör dig så kan du fortsätta att använda den som den är. Om du tycker att det är alldelles för jobbigt just nu så återställ med guiden Freebo länkade till men till 3.1, inte 3.0. Detta för att du inte har 3.0 SHSH sparad och för att behålla ditt 04.28.xx baseband så ska du inte återställa till nåt högre än 3.1. Du kan skapa en custom ipsw med sn0wbreeze och uppdatera direkt till en jailbreakad 3.1.3 och behålla ditt baseband också, sen kan du använda samma upplåsning som du har nu (Ultrasn0w). Allt detta kan låta väldigt komplicerad och svårt att förstå just nu men det finns massor med bra guider om alla jailbreak metoder och skulle du stöta på problem så finns det alltid nån här som hjälper till.
Okej, men lösningen på problemet är alltså att jailbreaka om den till version 3.1 (har 3.0 nu) och sedan låsa upp den? kan jag inte lika gärna uppdatera den till 3.1.2 då?
EDIT: sen förstår jag inte hur detta kunnat ske, jag har uppdaterat alla saker i cydia men det borde väl inte vara några problem. Ända “ovanliga” som jag uppdaterat är dem där 4 sakerna för att göra cydia snabbare
EDIT2: Sen kom jag på att i samband med att telefonen börjat starta om av sig självt så har jag även fått SMS.fördröjningar. Om det är någon som skickar ett sms så kommer det inte fram för en 5-10 min senare. Kan detta ha något med det här å göra? Kan också säga att den inte startade av sig självt inatt.
Nej, Ultrasn0w som du nu har låst upp med är den absolut mest stabila lösningen. Om du håller tungan rätt i munnen kan du uppdatera till 3.1.2 med bibehållet Baseband 04.26.08, detta gör du med Sn0wbreeze gör Windows eller PwnageTool för Mac
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.