Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone startar INTE! Stänger av efter Apple loggan. (FilmKlipp)
-
AuthorPosts
-
VÄGRAR starta!!!
iPhonen blev lite seeeg, så jag stängde alla aktiva appar men minnet låg kvar på ca:50MB, normalt brukar det ju ligga på 140-150MB om man inte har någonting på i bakrunden.
Så då skulle jag starta om den men nu får jag inte igång den!!
Kommer bara till Apple loggan sen stänger den ner igen. hade ca 40% batteri kvar när jag startade om.
Har kopplat den till datorn men samma sak då, iTunes hittar inte på den, Blackrain hittar inte på den!!!!!
Hur kan jag fixa detta?Har en iPhone 3GS 3.1.2 med blackra1n jailbreak iTunes 9.0.3.15
Så här ser det ut YouTube – MVI_1598.AVI
Har exakt samma problem, fick det idag. Måste ha att göra med någon uppgradering i rock. Jag väntade med att uppgradera och gjorde det igår och titta så det blev. FAN VA SURT.
Det kan inte bara vara vi två som e drabbade. Hur har det gått för dig? :(:(Ska man lämna in den eller hur gör man? Kommer min operatör ens se att jag jailbreakat den om inte ens jag kommer in i den om jag lämnar in den till dom?
Ni ska inte behöva lämna in den, det går att återställa i iTunes genom att sätta den i DFU. Problemet är att om ni är beroende av upplåsning så ska ni inte uppdatera till 3.1.3 och med en 3Gs så har man inget annat val om man inte har sparat sin SHSH i cydia.
Läs i denna tråd, fler som har haft samma problem. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7090-fast-i-geohot-bild.html
Har nästan samma problem.
3GS 3.1.2 jailbrekad med blackra1n.
Min kommer till apple-logon men stannar sedan där. Stänger alltså inte av sig igen.
Går inte att komma in i recoveryläge så jag kommer inte åt den med datorn överhuvudtaget.vad gör jag?
Ja samma för mig som för tidigare användare.. stannar vid äpplet.
Hjälp!!/Sivve:eek:
Testa reset (HOME+Power-knapparna i 10 sekunder) eller låt den ligga på laddning ett par timmar och försök igen.
Fungerar det inte alls så finns det ett sätt att återställa till 3.1.2 utan att ha SHSH blobbarna lagrade lokalt eller via Cydia. Guiden i sig är ganska enkel att följa men den innehåller en del pillande, är ni beroende av upplåsning är detta ert enda alternativ så det ÄR värt att försöka:
Hej igen,
Det var en duktigt lurig guide även för en luttrad. Libusb käkade upp win-vistas usb-drivers, vilket resulterade i att mus å tangentbord slutade att funka. Hade som tur var ett gammalt ps-2 tangentbord jag kunde stoppa in och göra en win-restore. Några förslag på fungerande libusb-versioner?
/Desperado:confused:
@sivve 65639 wrote:
Hej igen,
Det var en duktigt lurig guide även för en luttrad. Libusb käkade upp win-vistas usb-drivers, vilket resulterade i att mus å tangentbord slutade att funka. Hade som tur var ett gammalt ps-2 tangentbord jag kunde stoppa in och göra en win-restore. Några förslag på fungerande libusb-versioner?
/Desperado:confused:
Använde du denna och körde du filen i Windows XP SP2 kompatibilitetsläge?
neej så dog min iphone 2g installerade winterboard sen sa den reebot device gjorde det sen hände det samma sak 🙁 R.I.P IPHONE 2G
Efter en hel kvälls pill kommer jag till att installera Blacksn0w. den fastnar vid uppdateringen så jag måste hårdbota.. å vips så sitter jag fast på äpplet igen. Pust!
Det här kräver en guds tålamod.jepp, test nr. två.. stannar på reloading ata efter blacksnow avslutat :-/
Några förslag?Installerar du blacksn0w via Cydia (repon heter blackra1n.com) eller Blackra1n-appen?
Edit: för du är väl tillbaka på 3.1.2 igen? Blacksn0w fungerar inte på 3.1.3 trots att du har baseband 05.11.07… Det finns dock ett hack
nope, 3.1.3 utan basebanduppdateringen. Skulle man backa den åxå. uppfattade inte det i beskrivningen. Testade precis det här enl. instruktionen på annan del av forumet med att editera host fil m.m. och 3.1.2 nerladdat med länk. Får “programversonen funkar inte med din..”
@sivve 65936 wrote:
nope, 3.1.3 utan basebanduppdateringen. Skulle man backa den åxå. uppfattade inte det i beskrivningen. Testade precis det här enl. instruktionen på annan del av forumet med att editera host fil m.m. och 3.1.2 nerladdat med länk. Får “programversonen funkar inte med din..”
Om du inte kan nedgradera som finns det en hackad version av Blacksn0w som fungerar med 3.1.3
Google är inte min kompis just nu men söker du så finner du
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.