Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Iphone, stulen?
-
AuthorPosts
-
@ghiabi 25463 wrote:
Hej!
Jag har fått möjlighet att köpa en iphone 3g 16gb för 3000 kronor men killen är lite skum.
Så har lite frågor gällande IMEI-spärr. Vad är det hela med IMEI spärr? Hur kan jag kolla om mobilen är stulen eller inte? Han säger att han har allt förutom kvitto och hörlurar. Vad händer om mobilen blir spärrad under tiden man har den?
Snabba svar uppskattas
Mvh,
GhiabiOM den är stulen, och den riktiga ägaren anmäler + spärrar, så blir denne iPhone just det, spärrad.
Akta dig oxå för Häleri…
Bästa sättet att slippa krångel när man köper en iPhone verkar fortfarande vara att köpa en ny i teliabutiken,även om man då lär få pröjsa en del.
Vill man sen ha annan operatör,så brejkar man och fixar gul snö.
Det ovanstående erbjudandet måste kanske inte våra skumt,men om killen verkar skum är det bättre att vänta.
En spärrad telefon är ungefär lika användbar som snökedjor i amazonas eller nåt.Prova ringa med ett giltigt sim-kort. Är den spärrad kan man inte ringa med den 😉
Även om den fungerar nu så betyder det inte att den kommer fungera om 1 månad.
Min lillebrorsa råkade ut för IMEI-spärr på en iphone han köpt och nu har han en 8gb ipod touch.
akta dig bara… du kan få 1 år fängelse med hälleri…
skoja bara.. men försiktig, den riktiga ägaren kan anmäler + spärrar som #1 säger
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.