Iphone sybkning helt Mongo!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone sybkning helt Mongo!!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 111

Okej jag håller på att explodera!!Hur cp rent ut sagt kan man göra ett program som tex itunes?

Jag har brännt ner musik på en skiva,Jag väljer dom jag vill ha och för över dom till min iphone,Jag plockar ut skivan och sätter in en annan skiva och plockar ut några låtar.Då förvinner dom andra.Vad är det för fel?

Samma med Ringsignalerna som jag också har på en skiva.Hur ska jag lyckas behålla filerna på telefonen och sammtidigt kunna fylla på den utan att den raderar allt jag redan lagt in? Videos,bilder,signaler you name it

jag ska väl ffs kunna lägga till bärbar media.Tydligen vill Itunes att jag ska ha allt på hårddisken.Sen hoppar itunes tillbaks till Synkronisera automatiskt när iphone är ansluten.Det brinner snart!!

snook
    Member
    Post count: 2190

@thewiruz 36778 wrote:

Okej jag håller på att explodera!!Hur cp rent ut sagt kan man göra ett program som tex itunes?

Jag har brännt ner musik på en skiva,Jag väljer dom jag vill ha och för över dom till min iphone,Jag plockar ut skivan och sätter in en annan skiva och plockar ut några låtar.Då förvinner dom andra.Vad är det för fel?

Samma med Ringsignalerna som jag också har på en skiva.Hur ska jag lyckas behålla filerna på telefonen och sammtidigt kunna fylla på den utan att den raderar allt jag redan lagt in? Videos,bilder,signaler you name it

jag ska väl ffs kunna lägga till bärbar media.Tydligen vill Itunes att jag ska ha allt på hårddisken.Sen hoppar itunes tillbaks till Synkronisera automatiskt när iphone är ansluten.Det brinner snart!!

Har du bockat i att du ska hantera musik och video manuellt?

Thewiruz
    Member

Hm har lyckats behålla allt nu men det känns osäkert hur länge det kommer vara.Tycker hela programmet är felbyggt.Bästa vore om man som i alla andra program hade en checkbox där man manuellt klickar i vad man vill ta bort eller inte.Detta Kanske är en vanlig lösning när det gäller Apple?

problemet är att jag vet aldrig om den synkar automatiskt när jag startar Itunes.Har hänt att den gör det även fast jag ställt in den på manuellt.

Du ska ha ett stort tack ialla fall!

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Det kan vara svårt att byta från “vanliga” saker till Apples saker, men när du vant dej vid hur iTunes funkar så kommer du gilla det! 🙂

Jag hatade iTunes från början, men sen försökte jag luska ut hur man skulle göra.. Blev rätt självklart efter en stunds användande, och nu är det ett extremt bra och lättanvänt program enligt mej! 😀

Thewiruz
    Member

Hm jo man kan vänja sig med allt antar jag men tyvärr är det såhär

1. jag använder inte Itunes mer än max 1 gång i månaden och det är när antingen telefonen har rasat och behöver återställas eller om jag ska lägga in någon låt.Dock har det hänt 1 gång sen jag köpte telefonen.

Annars använder jag DiskAid så mycket jag bara kan för att slippa Itunes 🙂

Men du har säkert rätt,Man kan vänja sig med det mesta,Tycker ialla fall Apple kan sluta låsa in användarna i många fall.Har jag en låt som jag vill kovertera om till ringsignal MÅSTE jag ha köpt den via Itunes,Alltså ska jag köpa den två gånger?.Patetiskt men det finns andra program som är gratis såsom Iringer men det ska fasen inte behövas 8 olika program bara för att Apple låser funktioner som borde vara självklara

Men det är min åsikt och det finns dåliga program till PC för den delen också,Antagligen en hel del mer än Apple har.Dock mer valfrihet på en PC enligt mig då 🙂

Vill inte starta nåt flamewar här för tro mig ,bättre telefon har jag aldrig haft!Dok finns det nackdelar med allt och Itunes är en i mina ögon.Kommer antagligen ändra uppfattning om jag använder itunes mer som du säger.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.