Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone Tele2 krångel?
-
AuthorPosts
-
Hej , jag har haft en iphone 3g 16 gig över ett år nu , fram till jul så hade jag telia på den och det funka fint att ringa på den, men nu efter jul då jag låste upp den och bytte till tele2 så har det börja krångla när jag ringer jag får upp ett felmeddelande där det står “samtal misslyckades” , jag har testat använda olika .ipcc filer för att få bort det men det blir ingen skillnad.
någon mer än jag som har/haft detta problem och vet hur man får bort det ?
Har du låst upp den legalt eller med Blacksn0w?
iPhone och Tele2 strular väldigt mycket för vissa och funkar felfritt för andra. Oftast är problem kopplad till när man har 3G på. Har ingen riktig förklaring till det men min teori är att eftersom Tele2 använder Telias 3G nät, så skapas det nån sorts konflikt i iPhones system när man har 3Gn på med Tele2. Som sagt ingen riktig förklaring, bara en teori.
Upplever du dessa problem även med 3G avstängd?@ponyboy 62916 wrote:
iPhone och Tele2 strular väldigt mycket för vissa och funkar felfritt för andra. Oftast är problem kopplad till när man har 3G på. Har ingen riktig förklaring till det men min teori är att eftersom Tele2 använder Telias 3G nät, så skapas det nån sorts konflikt i iPhones system när man har 3Gn på med Tele2. Som sagt ingen riktig förklaring, bara en teori.
Upplever du dessa problem även med 3G avstängd?har faktiskt inte testat att stänga av 3gn , får ta och göra det , tack för tipset
Har du installerat någon ipcc? Kan vara det..
Jag har en olöst Iphone från Tele2. Ganska missnöjd faktikst därför att den tapps signalen så ofta att när jag ska ringa, då måste jag tänka hur olämpligt blir det om den tappa singalen?
Har pratat med Tele2, de säger antingen a) fel med SIM kortet b) fel med den persons tele du ringer till så jag måste kolla. När jag köper någonting så dyrt som en Iphone då tror jag den ska funka.
Finns det någon tips? Har andra problem med Tele som operatör för Iphone?
Tacksam för råd
Brit
Tråd flyttad /Ponyboy
Brit, det är många som rapporterar fel med Tele2’s SIM-kort. De telefoner som sålts via Tele2 är standard iPhones från Italien så ingen skugga skall falla på dem, det är snarare call-handover mellan Tele2 och de andra svenska nätoperatörerna som går snett med en iPhone. Ingen kan dock förklara hur… Testa att ringa med t.ex ett Telia-SIM i telefonen ngn dag eller två, du kommer troligen inte att uppleva samma problem.
Freebo
Tack för svar. Om teset går bra med Telia sim, vad då?
Har du någon ide om hur man kan få det att funka med Teke2?brit
Well, helt ärligt tror jag nästa steg är Konsumentverket, du har bundit upp dig till en tjänst som inte fungerar.
btw, see you by the pool 🙂
Svar till Freebo och Brit, har ni inget jobb att sköta? Eller missköter ni det jobb ni har?
Förresten Brit, kolla med Konsumentverket som Freebo säger.
Ytterligare en gåtfull post av mrsmart. Du verkligen öser vishet ur dig.
hahah.. Ja du Smart.. Man behöver inte jobba varje sekund av sin tid på jobbet -.-
@freebo 63267 wrote:
Well, helt ärligt tror jag nästa steg är Konsumentverket, du har bundit upp dig till en tjänst som inte fungerar.
btw, see you by the pool 🙂
So it’s you, right?
By the way couldn’t we have a section on Iphone Tele2 dropping the line and see how many others are affected?
brit
Jag har då iaf aldrig något problem med tele2 och min iPhone 3g 🙂
@brit 63361 wrote:
So it’s you, right?
By the way couldn’t we have a section on Iphone Tele2 dropping the line and see how many others are affected?
brit
I’ll issue a vote on it.
Är du inte nöjd med en produkt eller tjänst skall du vända sig till Konsumentverket. En fällande dom i detta fall kan fria dig från ditt ganska oanvändbara abonnemang.
Edit: https://www.iphoneinfo.se/forum/operatorer-abonnemang/7734-problem-med-tele2.html
Or the question could be, is anyone using an unlocked Italian Iphone successfuly with Tele 2?
That would be interesting.brit
Har haft samma problem.. Bytte från Telia(hade det i 1.5 år) till tele2 och hade det problemet.. men lösningen för mig var att stänga av 3g och Edge.
Har jailbreakat och låst upp min mobil men låsa upp gjorde jag för länge sen då jag hade Telia (Bytte till ett annat nr temporärt ibland, som då var Tele2) så det har inget med upplåsningen o göra då jag inte hade det problemet med Telia-simkortet och mitt Tele2(kontantkort så hade ingen tillgång till internet alls).
Så om du vill bli av med detta problemet så måste du stänga av din tillgång till Internet helt och hållet. Vet inte hur du gör detta när du inte har jailbreakat den eftersom man bara kan kontrollera 3g och inte edge i iphones originalinställningar(?)
Jag kör tele 2 på en jailbreakad och upplåst iphone 3gs funkar klockrent, MEN jag ringer alltid med 3g av på vanliga gsm nätet för d funkar alltid klockrent och bättre mottagning typ direkt jag vill surfa slänger jag bara på 3g eller wifi har aldrig varit några problem.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.