Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone Theme Project – Hur bra kan vi bli?
-
AuthorPosts
-
Hej, jag skulle vilja starta ett projekt där vi göra våra egna teman, vem vet, när vi blandar varandras idéer, snickrar på det ett tag så kanske det kan bli riktigt bra.
Jag rekomenderar sidan iPhone Theme maker
Notera att bilder måste vara i .png format, men det kan enkelt lösas genom att ändra extension på filen från t ex .jpg till .png.
Jag ska börja snickra ikväll.
Hur bra kan vi bli?Se inlägget nedan för mer information.
Aktiva temaskapare:
rotkiv
Al3x
HalleLycka till.
Hej iPhoneinfo.se forumister. Det skulle vara jätte trevligt om någon här på forumet ville skriva upp sig och samarbeta med mig. Tanken är att vi ska lägga upp teman här, föra nästan som en dagbok.
Från och med detta klockslag ska får ni göra beställningar på unika teman, helt enkelt ditt personliga. Det kan röra sig om t ex fotbollslag, eller ja… vad som helst, självklart gratis!
Det skulle vara jättekul som sagt om någon annan än jag skulle vilja lägga ner lite tid på detta så vi kan växla idéer och kanske på ihop ett riktigt, riktigt shysst tema som vi kan senare sprida med resten av världen.
Testade den där sidan, gick ganska bra faktiskt! Bara att man dator råkade fastna efter ett tag så jag fick starta om.=P Så jag kan vara med!
Men ska man lägga upp den här som en .zip?
@al3x 11453 wrote:
Testade den där sidan, gick ganska bra faktiskt! Bara att man dator råkade fastna efter ett tag så jag fick starta om.=P Så jag kan vara med!
Men ska man lägga upp den här som en .zip?
Jättekul!
Du kan ta screenshot och lägga upp på imageshack.us eller spara screenshotet och lägga upp som bifogad fil här.Jag håller på att läsa om hur man gör sina egna ikoner, vi går sakta men säkert framåt, låt oss säga att projektet har startat, må det leda till succe!
Har börjat förstå mig på detta väldigt bra nu och gjorde en “test ikon” med hjälp av Flickr’s program Picnik.
Här har ni min test ikon alltså, som var tänkt som en ikon för camera.app
Hej. Jag ska nu börja göra mitt första tema
Jag vill att ni ska välja vad det ska vara för ämne, det kan faktiskt vara vad som helst, men nu i början inte för avancerat…
Jag kommer göra 3 teman efter era önskningar här, i ordning vem som skriver först. (OBS: Även om ni inte är i särskilt behov av tema skulle jag gärna vilja att ni skrev en önskning, så att jag får lite idéer..)
@rotkiv 11530 wrote:
Hej. Jag ska nu börja göra mitt första tema
Jag vill att ni ska välja vad det ska vara för ämne, det kan faktiskt vara vad som helst, men nu i början inte för avancerat…
Jag kommer göra 3 teman efter era önskningar här, i ordning vem som skriver först. (OBS: Även om ni inte är i särskilt behov av tema skulle jag gärna vilja att ni skrev en önskning, så att jag får lite idéer..)
Kan du fixa ett stilrent och minimalt tema? Alltså stilrena ikoner utan att allt blir “kladdigt”?
Ja ett Batman tema skulle inte vara fel. Det här låter som en rolig grej, ska se om jag kan hjälpa till.
The dark knight fantast 🙂
Man måste nog ha lite erfarenhet av sånt här (design) sen tidigare för att få till något bra.
Men någonstans måste man ju börja 🙂
Ja det skulle vara jätte kul med batman profiler typ skurkar och med olika bat-gadgets.
Funkar det här för alla iphone lr är det bara till dem jailbreakade?@ponyboy 11553 wrote:
Ja det skulle vara jätte kul med batman profiler typ skurkar och med olika bat-gadgets.
Funkar det här för alla iphone lr är det bara till dem jailbreakade?Är det samma för någon annan att det inte fungerar att ladda upp bild för dockan, den laddar aldrig klart….
Nu kan jag inte ladda upp wallpaper heller igår funkade ju detta finfint”
God kväll. Jag har precis gjort klart mitt första tema, och jag säger att det är helt okej för att vara första.
Jag kallar temat “Sketch sketch” och man ser ganska tydligt varför.
Det här är mer än grund och gillar ni det kan jag jobba vidare på det och lägga till ikoner för de flesta populära applikationer..
Fördelar: Simpelt, enligt mig fina ikoner, unikt
Nackdelar: Ser inte undertexterna till ikonerna.Avslutning, vad kan förbättras?
Nu ska ja jobba på ett Batman-tema.
(Betyg sätt gärna mina teman också, skulle vara jätteroligt och tar absolut inte illa vid om ni tycker det är uruselt, men som sagt, jag är nöjd för att vara första gången. Nu har ja lärt mig grunderna och kan börja gå in på mer och mer avancerade grejer.)
Ärligt talat rotkiv…. Temat ser ut som något barnen ritat på dagis. Men hey, det är ju vad jag tycker. 😎
Försökte just själv men får bara upp att det är fel på sidan.
Edit:
Nu har jag suttit ett tag och lagt in egna ikoner och allt. Efter att ha tryckt på “Compile Theme” så återgår den till det gamla temat och allt jag gjorde var borta. Vilken j*vla skitsida! :mad2:Nuså….. gjorde lite på eget sätt med hjälp av både sidan och PS:
Ser OK ut för att vara första temat. Men jag tror inte man kan få ihop något professionellt via den hemsidan. Man får in och nöta bland filer och grejer själv (tror jag) 🙂
Fint tema Halle.
Nä jag märkte själv att sidan inte riktigt håller klassen, jag har googlat runt och hittar inget riktigt program. Idag har jag haft så mycket plugg att jag inte haft tid att tänka på det där.
EDIT: Gjorde du ikonerna själv? Dom blev riktigt bra. Eller var det redan klara ikoner?
Har gjort ett väldigt simpelt tema som gick på 10 minuter, bara för att göra något innan sängs.
Den blev ändå helt okej om man gillar stilrena och simpla teman.
Cheers,
Ytterliggare ett enkelt tema, nu ska ja i sängs
@rotkiv 11665 wrote:
EDIT: Gjorde du ikonerna själv? Dom blev riktigt bra. Eller var det redan klara ikoner?
Från början är det färdiga ikoner jag hämtat från internet. Sedan har jag gjort om dom i Photoshop. Satt och höll på modda och gjorde ikoner till min SE P1i väldigt mycket förut. Finns många ikoner att ladda ner här: 15 Free Icon Sets for iPhone – SoftFacade
Ett till litet tema…
@halle 11670 wrote:
Från början är det färdiga ikoner jag hämtat från internet. Sedan har jag gjort om dom i Photoshop. Satt och höll på modda och gjorde ikoner till min SE P1i väldigt mycket förut. Finns många ikoner att ladda ner här: 15 Free Icon Sets for iPhone – SoftFacade
Ett till litet tema…
Snyggt! 🙂
@halle 11670 wrote:
Ett till litet tema…
Detta temat gillar jag.
Lägger du inte upp dina teman och delar med dig av dom ?“iPhone Theme Project – Hur bra kan vi bli?”
De kan bli hur bra som helst beroende på hur mycke tid man vill lägga ner.
Jag har gjort en jäkla massa teman till Sony Ericsson telefoner som ni kan se i min signatur endel bra endel mindre bra men många download på dom så jag är lite förvånad själv.
@halle 11670 wrote:
Ett till litet tema…
Detta temat gillar jag.
Lägger du inte upp dina teman och delar med dig av dom ?“iPhone Theme Project – Hur bra kan vi bli?”
Jag har gjort en jäkla massa teman till Sony Ericsson telefoner som ni kan se i min signatur endel bra endel mindre bra men många download på dom så jag är lite förvånad själv.
@halle 11670 wrote:
Ett till litet tema…
Detta temat gillar jag.
Är det någon annan som känner till ett program liknande iphonethememaker.com men som funkar lite bättre?
Är det någon annan som känner till ett program liknande iphonethememaker.com men som funkar lite bättre?
@fotbollskillen 13828 wrote:
Photoshop… 😉
Photoshop… 😉
Photoshop… 😉
Är det bara jailbrakes som kan byta teman eller hur fn funkar det?
Har inte Photoshop på jobbdatorn, så jag pillade ihop ett utifrån andras teman 🙂
Har inte Photoshop på jobbdatorn, så jag pillade ihop ett utifrån andras teman 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.