iPhone Theme Project – Hur bra kan vi bli?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone Theme Project – Hur bra kan vi bli?

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 105 total)
  • Author
    Member
    Post count: 506

Hej, jag skulle vilja starta ett projekt där vi göra våra egna teman, vem vet, när vi blandar varandras idéer, snickrar på det ett tag så kanske det kan bli riktigt bra.

Jag rekomenderar sidan iPhone Theme maker

Notera att bilder måste vara i .png format, men det kan enkelt lösas genom att ändra extension på filen från t ex .jpg till .png.

Jag ska börja snickra ikväll.
    Hur bra kan vi bli?

Se inlägget nedan för mer information.

Aktiva temaskapare:
    rotkiv
    Al3x
    Halle

Lycka till.

rotkiv
    Member

Hej iPhoneinfo.se forumister. Det skulle vara jätte trevligt om någon här på forumet ville skriva upp sig och samarbeta med mig. Tanken är att vi ska lägga upp teman här, föra nästan som en dagbok.

Från och med detta klockslag ska får ni göra beställningar på unika teman, helt enkelt ditt personliga. Det kan röra sig om t ex fotbollslag, eller ja… vad som helst, självklart gratis!

Det skulle vara jättekul som sagt om någon annan än jag skulle vilja lägga ner lite tid på detta så vi kan växla idéer och kanske på ihop ett riktigt, riktigt shysst tema som vi kan senare sprida med resten av världen.

Al3x
    Member
    Post count: 272

Testade den där sidan, gick ganska bra faktiskt! Bara att man dator råkade fastna efter ett tag så jag fick starta om.=P Så jag kan vara med!

Men ska man lägga upp den här som en .zip?

rotkiv
    Member

@al3x 11453 wrote:

Testade den där sidan, gick ganska bra faktiskt! Bara att man dator råkade fastna efter ett tag så jag fick starta om.=P Så jag kan vara med!

Men ska man lägga upp den här som en .zip?

Jättekul!
    Du kan ta screenshot och lägga upp på imageshack.us eller spara screenshotet och lägga upp som bifogad fil här.

Jag håller på att läsa om hur man gör sina egna ikoner, vi går sakta men säkert framåt, låt oss säga att projektet har startat, må det leda till succe!

rotkiv
    Member

Har börjat förstå mig på detta väldigt bra nu och gjorde en “test ikon” med hjälp av Flickr’s program Picnik.

Här har ni min test ikon alltså, som var tänkt som en ikon för camera.app

rotkiv
    Member

Hej. Jag ska nu börja göra mitt första tema

Jag vill att ni ska välja vad det ska vara för ämne, det kan faktiskt vara vad som helst, men nu i början inte för avancerat…

Jag kommer göra 3 teman efter era önskningar här, i ordning vem som skriver först. (OBS: Även om ni inte är i särskilt behov av tema skulle jag gärna vilja att ni skrev en önskning, så att jag får lite idéer..)

perk
    Member
    Post count: 356

@rotkiv 11530 wrote:

Hej. Jag ska nu börja göra mitt första tema

Jag vill att ni ska välja vad det ska vara för ämne, det kan faktiskt vara vad som helst, men nu i början inte för avancerat…

Jag kommer göra 3 teman efter era önskningar här, i ordning vem som skriver först. (OBS: Även om ni inte är i särskilt behov av tema skulle jag gärna vilja att ni skrev en önskning, så att jag får lite idéer..)

Kan du fixa ett stilrent och minimalt tema? Alltså stilrena ikoner utan att allt blir “kladdigt”?

rotkiv
    Member

@perk 11532 wrote:

Kan du fixa ett stilrent och minimalt tema? Alltså stilrena ikoner utan att allt blir “kladdigt”?

Självklart! Just nu jobbar jag på ett sketch tema, alltså, allting skall vara sketchat. Jag gillar inte heller när det blir kladdigt faktiskt 😀

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Ja ett Batman tema skulle inte vara fel. Det här låter som en rolig grej, ska se om jag kan hjälpa till.

The dark knight fantast 🙂

rotkiv
    Member

@ponyboy 11544 wrote:

Ja ett Batman tema skulle inte vara fel. Det här låter som en rolig grej, ska se om jag kan hjälpa till.

The dark knight fantast 🙂

Okej. Hur vill du att ikonerna skall vara i sånafall? Olika batman profiler/bat equipment eller vanliga ikoner?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Man måste nog ha lite erfarenhet av sånt här (design) sen tidigare för att få till något bra.

Men någonstans måste man ju börja 🙂

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Ja det skulle vara jätte kul med batman profiler typ skurkar och med olika bat-gadgets.
    Funkar det här för alla iphone lr är det bara till dem jailbreakade?

iphone77
    Member
    Post count: 213

@ponyboy 11553 wrote:

Ja det skulle vara jätte kul med batman profiler typ skurkar och med olika bat-gadgets.
    Funkar det här för alla iphone lr är det bara till dem jailbreakade?

Batman Dark Knight iPhone Theme ALXA.Ru – free icons, wallpapers, graphics, scripts, fonts, skins, gfx and more

Al3x
    Member

Är det samma för någon annan att det inte fungerar att ladda upp bild för dockan, den laddar aldrig klart….

Al3x
    Member

Nu kan jag inte ladda upp wallpaper heller igår funkade ju detta finfint”

rotkiv
    Member

@al3x 11583 wrote:

Nu kan jag inte ladda upp wallpaper heller igår funkade ju detta finfint”

För mig funkar det perfekt, ska man säga tyvärr? 😛

rotkiv
    Member

God kväll. Jag har precis gjort klart mitt första tema, och jag säger att det är helt okej för att vara första.

Jag kallar temat “Sketch sketch” och man ser ganska tydligt varför.

Det här är mer än grund och gillar ni det kan jag jobba vidare på det och lägga till ikoner för de flesta populära applikationer..

Fördelar: Simpelt, enligt mig fina ikoner, unikt
    Nackdelar: Ser inte undertexterna till ikonerna.

Avslutning, vad kan förbättras?

Nu ska ja jobba på ett Batman-tema.

(Betyg sätt gärna mina teman också, skulle vara jätteroligt och tar absolut inte illa vid om ni tycker det är uruselt, men som sagt, jag är nöjd för att vara första gången. Nu har ja lärt mig grunderna och kan börja gå in på mer och mer avancerade grejer.)

Halle
    Member
    Post count: 837

Ärligt talat rotkiv…. Temat ser ut som något barnen ritat på dagis. Men hey, det är ju vad jag tycker. 😎

Försökte just själv men får bara upp att det är fel på sidan.

Edit:
    Nu har jag suttit ett tag och lagt in egna ikoner och allt. Efter att ha tryckt på “Compile Theme” så återgår den till det gamla temat och allt jag gjorde var borta. Vilken j*vla skitsida! :mad2:

Halle
    Member

Nuså….. gjorde lite på eget sätt med hjälp av både sidan och PS:

perk
    Member

@halle 11658 wrote:

Nuså….. gjorde lite på eget sätt med hjälp av både sidan och PS:

den va nice

iPhoneinfo.se
    Member

Ser OK ut för att vara första temat. Men jag tror inte man kan få ihop något professionellt via den hemsidan. Man får in och nöta bland filer och grejer själv (tror jag) 🙂

rotkiv
    Member

Fint tema Halle.

Nä jag märkte själv att sidan inte riktigt håller klassen, jag har googlat runt och hittar inget riktigt program. Idag har jag haft så mycket plugg att jag inte haft tid att tänka på det där.

EDIT: Gjorde du ikonerna själv? Dom blev riktigt bra. Eller var det redan klara ikoner?

rotkiv
    Member

Har gjort ett väldigt simpelt tema som gick på 10 minuter, bara för att göra något innan sängs.

Den blev ändå helt okej om man gillar stilrena och simpla teman.

Cheers,

rotkiv
    Member

Ytterliggare ett enkelt tema, nu ska ja i sängs

Halle
    Member

@rotkiv 11665 wrote:

EDIT: Gjorde du ikonerna själv? Dom blev riktigt bra. Eller var det redan klara ikoner?

Från början är det färdiga ikoner jag hämtat från internet. Sedan har jag gjort om dom i Photoshop. Satt och höll på modda och gjorde ikoner till min SE P1i väldigt mycket förut. Finns många ikoner att ladda ner här: 15 Free Icon Sets for iPhone – SoftFacade

Ett till litet tema…

iPhoneinfo.se
    Member

@halle 11670 wrote:

Från början är det färdiga ikoner jag hämtat från internet. Sedan har jag gjort om dom i Photoshop. Satt och höll på modda och gjorde ikoner till min SE P1i väldigt mycket förut. Finns många ikoner att ladda ner här: 15 Free Icon Sets for iPhone – SoftFacade

Ett till litet tema…

Snyggt! 🙂

bandoe
    Member
    Post count: 138

Jag kör med 😀

bandoe
    Member

Jag kör med 😀

bandoe
    Member

Jag kör med 😀

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@halle 11670 wrote:

Ett till litet tema…

Detta temat gillar jag.
    Lägger du inte upp dina teman och delar med dig av dom ?

“iPhone Theme Project – Hur bra kan vi bli?”

De kan bli hur bra som helst beroende på hur mycke tid man vill lägga ner.

Jag har gjort en jäkla massa teman till Sony Ericsson telefoner som ni kan se i min signatur endel bra endel mindre bra men många download på dom så jag är lite förvånad själv.

Mr Fyhr
    Member

@halle 11670 wrote:

Ett till litet tema…

Detta temat gillar jag.

Jag har gjort en jäkla massa teman till Sony Ericsson telefoner som ni kan se i min signatur endel bra endel mindre bra men många download på dom så jag är lite förvånad själv.

Mr Fyhr
    Member

@halle 11670 wrote:

Ett till litet tema…

Detta temat gillar jag.

fotbollskillen
    Member
    Post count: 151

Är det någon annan som känner till ett program liknande iphonethememaker.com men som funkar lite bättre?

fotbollskillen
    Member

Är det någon annan som känner till ett program liknande iphonethememaker.com men som funkar lite bättre?

fotbollskillen
    Member

william_3000
    Member
    Post count: 111

@fotbollskillen 13828 wrote:

Photoshop… 😉

william_3000
    Member

Photoshop… 😉

william_3000
    Member

Photoshop… 😉

VirreG
    Member
    Post count: 6

Är det bara jailbrakes som kan byta teman eller hur fn funkar det?

VirreG
    Member

VirreG
    Member

perk
    Member

@virreg 13903 wrote:

Ja. Med hjälp av ett litet program som heter “Winterboard” som du hittar i Cydia, om du nu har jailbreakat 🙂

perk
    Member

@virreg 13903 wrote:

Ja. Med hjälp av ett litet program som heter “Winterboard” som du hittar i Cydia, om du nu har jailbreakat 🙂

perk
    Member

@virreg 13903 wrote:

Falle
    Member
    Post count: 190

Har inte Photoshop på jobbdatorn, så jag pillade ihop ett utifrån andras teman 🙂

Falle
    Member

Har inte Photoshop på jobbdatorn, så jag pillade ihop ett utifrån andras teman 🙂

Falle
    Member

iPhoneinfo.se
    Member

@falle 14068 wrote:

Wow! Sjukt fräscht – jag gillar det verkligen 🙂

Hur kan man få tag i det?

iPhoneinfo.se
    Member

@falle 14068 wrote:

iPhoneinfo.se
    Member

@falle 14068 wrote:

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 105 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.