Iphone + Tomotom Nordic app.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Iphone + Tomotom Nordic app.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej!
    Är det någon fått denna applikation att visa rätt position.
    Jag har denna och den visar ca 150m fel. samt släpar efter med kartbilden.
    jag har gjort allt som man blivit tillsagd att göra för att få ordning på det.

Mikael

Miche
    Participant
    Post count: 358

Fixa navigon istället 😉 Tomtom är tyvärr inte lika bra! 🙁

mikru
    Member
    Post count: 3

@miche 44366 wrote:

Fixa navigon istället 😉 Tomtom är tyvärr inte lika bra! 🙁

Hej o tack för svaret.

Jag har Navigon också men jag tycker att det är så synd att inte Tomtom kan få samma precision. De har funkat väldigt bra tidigare i mina handdatorer.
    Antingen är de inte medvetna om problemet eller så skiter dom i det.

Mikael

Svarten
    Member
    Post count: 106

Jag har alltid kört Tomtom i mina smartphones (hadde HTC innan iPhone) och kör med Tomtom i min iPhone nu, funkar helt klanderfritt, inget efter släp eller liknande som du beskriver. Kör du massa bakgrunds applikationer eller liknande som kan göra telefonen lite seg? Jag har en vanlit 3G lur inte 3GS och min fungerar som det skall.

jompao
    Member
    Post count: 456

1.1 är ute nu med “bättre GPS teknologi” säger dom. Om man tycker appen suger så klaga, jag fick pengarna åter och köpte Navigon istället som jag är väldigt nöjd med.

Miche
    Participant

@mikru 44381 wrote:

Hej o tack för svaret.

Jag har Navigon också men jag tycker att det är så synd att inte Tomtom kan få samma precision. De har funkat väldigt bra tidigare i mina handdatorer.
    Antingen är de inte medvetna om problemet eller så skiter dom i det.

Mikael

Jo jag tycker desamma, eftersom jag själv annars föredrar tomtom (har en riktig tomtom GPS annars) som jag dock inte använder sen jag fixade navigon men de är en annan historia.

Hur som helst, tomtom är nog väldigt medvetna om uppdateringsproblemet med att det hänger efter och så vidare, gissa varför dom släpper ett carkit med antenn förstärkare 😉
    Ser ingen anledning till att dom behöver göra det då navigon t.ex fått det att funka kanon UTAN några tillbehör. Så varför skulle tomtom behöva något extra om det inte är mjukvaruskillnader det handlar om 🙂

Det är nog pengar det handlar om, som alltid, dom vill tjäna pengar.

LocDog
    Member
    Post count: 38

Verkar som många är inne på, alltså att gps-täckningen är något begränsad.

Även om jag kör med min iPhone “i rutan” så har det hänt att den tappat täckning och man blir smått förrvirrad en kort stund tills den hitta tillbaka igen. Är man “ny” i en stad så kan det ju vara lite små lattjo.

Så kanske löser TomTom det med nya uppdateringen som kommit nu. Laddade ned den igår men inte provat appen sen dess iofs.

Navigon har jag hört bra om, men tänkte nästan testa den lite efter att ha jailbreakat igen. Förstår att den finns att få tag på.

jompao
    Member

@locdog 44824 wrote:

Navigon har jag hört bra om, men tänkte nästan testa den lite efter att ha jailbreakat igen. Förstår att den finns att få tag på.

Ja det är bara att betala och ladda ner via iTunes…

Miche
    Participant

@jompao 44842 wrote:

Ja det är bara att betala och ladda ner via iTunes…

Eller så kan man nyttja jailbrejket om man vill testa så navigon funkar tillfredsställande först och sen “bara” betala och ladda ner via itunes om man känner sig nöjd. 😉 Det känns så mycket bättre när man vet vad det är man betalar för.

jompao
    Member

@miche 44933 wrote:

Eller så kan man nyttja jailbrejket om man vill testa så navigon funkar tillfredsställande först och sen “bara” betala och ladda ner via itunes om man känner sig nöjd. 😉 Det känns så mycket bättre när man vet vad det är man betalar för.

Ja det kan man ju alltid skylla på.. Men självklart borde det finnas typ 24-timmars direkt ågerrätt i appstore, som de har gjort i Windows Phones store. Kommer säkert något liknande. Men jag har då aldrig haft problem att reklamera en app eller m,usik för den delen och fått pengar tillbaka.

Zike
    Member
    Post count: 571

@jompao 45010 wrote:

Ja det kan man ju alltid skylla på.. Men självklart borde det finnas typ 24-timmars direkt ågerrätt i appstore, som de har gjort i Windows Phones store. Kommer säkert något liknande. Men jag har då aldrig haft problem att reklamera en app eller m,usik för den delen och fått pengar tillbaka.

hur gör man för att reklamera en app? låter intressant.. är väldigt sugen på att testa navigon nämligen.

Matte
    Member
    Post count: 2
    jompao
    Member

@zike 45012 wrote:

hur gör man för att reklamera en app? låter intressant.. är väldigt sugen på att testa navigon nämligen.

Gå till “Affär/Visa konto” i iTunes och loggga in. Klicka på “Purchase History”, välj programet med pilen i början av raden, klicka på “Report a problem”. Ange att program inte fungerar acceptabelt gällande gps fix etc så gjorde jag.

jompao
    Member

@matte 45764 wrote:

Annars verkar CoPilot vara ett bättre alternativ:
    Test av CoPilot Live GPS för iPhone | newapps.se – iPhone Apps
    YouTube – iPhone: Co-Pilot vs TomTom (September 2009)

Inte ett betyg för varken nordics eller europe varianten trots att det är ca en månad sedan den släpptes här.

Är väldigt nöjd med Navigon så långt, nya 1.3 har ju nu även stöd för live traffic updates on man vill betala extra för det. Suveränt smidigt att kunna köra ipod programmet inne från Navigon, tonar ner musik innan röstinstruktioner etc.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.