Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone, vägrar ladda?
-
AuthorPosts
-
Hejsan
Köpte en iphone 3g 16gb från ebay, den kom hem idag. Företaget hade över 7000 omdöme och 99,8% score rating.
Jag fick hem USB kabel samt en vägg-uttag grej men den funkar inte och sätta in i väggen, den var för liten. Antar den är inte tillverkad för Europa. Sen satte jag i USB kabeln i Iphone sedan i datorn. Jag lät den vara på i 15 minuter, kom tillbaka och ingenting nytt hade hänt. Den har fortfarande laddat då lite rött där.
Så min fråga är, vad är lösningen till detta, vad innebär det? hjälp!
@conquer 48321 wrote:
Hejsan
Köpte en iphone 3g 16gb från ebay, den kom hem idag. Företaget hade över 7000 omdöme och 99,8% score rating.
Jag fick hem USB kabel samt en vägg-uttag grej men den funkar inte och sätta in i väggen, den var för liten. Antar den är inte tillverkad för Europa. Sen satte jag i USB kabeln i Iphone sedan i datorn. Jag lät den vara på i 15 minuter, kom tillbaka och ingenting nytt hade hänt. Den har fortfarande laddat då lite rött där.
Så min fråga är, vad är lösningen till detta, vad innebär det? hjälp!
Lösningen är troligen att fortsätta ladda
Kan det vara fel på sladden eller telefonen?
Den har legat på laddning snart i två timmar. Ingenting nytt, kan de vara fel på batteriet?
@conquer 48328 wrote:
Den har legat på laddning snart i två timmar. Ingenting nytt, kan de vara fel på batteriet?
99% av problemen med iphone är mjukvara baserade, inte så vanligt med hårdvaru fel(även om det händer). Laddnings fel kan också bero på nån sort bugg i din firmware. Mitt råd är att koppla den till itunes och uppdatera+återställ.
@ponyboy 48329 wrote:
99% av problemen med iphone är mjukvara baserade, inte så vanligt med hårdvaru fel(även om det händer). Laddnings fel kan också bero på nån sort bugg i din firmware. Mitt råd är att koppla den till itunes och uppdatera+återställ.
När jag stoppar usb kabeln i datorn känns inte telefonen igen i Itunes? det var skumt ?
Prova att återställa i dfu mode. iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode
Funkar inte det så prova i recovery mode. iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into Recovery ModeJag kom in på DFU mode, sen Iphone mobilen kom upp iTunes. Sen när jag försökte återställa, så fick jag upp “gick inte att återställa mobilen, okänt fel”.
De denna bild ja har i en timme när ja försöker ladda.
USB sladden som ja fick är inte original Apple USB sladd, har det någon betydelse?
Om du känner nån med iphone eller ipod prova deras kabel och se. Det är formodligen det som är problemet.
2,6&9.är det iTunes felmeddelande? Jag får en Flashback av denna tråd, ngn hade årecis samma problem med en ebay telefon, jag ska söka lite
@freebo 48403 wrote:
2,6&9.är det iTunes felmeddelande? Jag får en Flashback av denna tråd, ngn hade årecis samma problem med en ebay telefon, jag ska söka lite
Yes, även 1 också. Jag antar det är f.d AT&T telefon. Kan försäkring täcka sånt? Att jag fick hem en defekt Iphone? I värsta ifall om detta inte går och lösa.
Är tacksam för all hjälp ni ger mig o era svar!
Fixade en bättre laddare och det funkar nu att ladda i väggen! USB kabeln antar jag är defekt, testade med en bättre och då fick jag felen 9, 2, 6 som sagt. Kan AT&T sim-kortet i telefonen ha någon påverkan?
Hur vet man ifall telefonen är sluten?
Du har väl mycket kvar att testa innan du ens behöver tänka tanken att den är stulen?
Fick du ström i henne?
@carpe 48631 wrote:
Du har väl mycket kvar att testa innan du ens behöver tänka tanken att den är stulen?
Fick du ström i henne?
Var bara en tanke. Jag testa med en annan USB kabel, då funkade det att ladda, så nu har den ström i sig. Innan orkade den inte ens göra DFU mode. Nu jag satte igång den på DFU mode samt testade recovery och testade att göra återställning men de gick inte. får felen 2, 6, 9. Vad kan det bero på? har testat på andra datorer också samt MAC.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.