Iphone, vägrar ladda?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone, vägrar ladda?

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Hejsan

Köpte en iphone 3g 16gb från ebay, den kom hem idag. Företaget hade över 7000 omdöme och 99,8% score rating.

Jag fick hem USB kabel samt en vägg-uttag grej men den funkar inte och sätta in i väggen, den var för liten. Antar den är inte tillverkad för Europa. Sen satte jag i USB kabeln i Iphone sedan i datorn. Jag lät den vara på i 15 minuter, kom tillbaka och ingenting nytt hade hänt. Den har fortfarande laddat då lite rött där.

Så min fråga är, vad är lösningen till detta, vad innebär det? hjälp!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@conquer 48321 wrote:

Hejsan

Köpte en iphone 3g 16gb från ebay, den kom hem idag. Företaget hade över 7000 omdöme och 99,8% score rating.

Jag fick hem USB kabel samt en vägg-uttag grej men den funkar inte och sätta in i väggen, den var för liten. Antar den är inte tillverkad för Europa. Sen satte jag i USB kabeln i Iphone sedan i datorn. Jag lät den vara på i 15 minuter, kom tillbaka och ingenting nytt hade hänt. Den har fortfarande laddat då lite rött där.

Så min fråga är, vad är lösningen till detta, vad innebär det? hjälp!

Lösningen är troligen att fortsätta ladda

conquer
    Member

Kan det vara fel på sladden eller telefonen?

conquer
    Member

Den har legat på laddning snart i två timmar. Ingenting nytt, kan de vara fel på batteriet?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@conquer 48328 wrote:

Den har legat på laddning snart i två timmar. Ingenting nytt, kan de vara fel på batteriet?

99% av problemen med iphone är mjukvara baserade, inte så vanligt med hårdvaru fel(även om det händer). Laddnings fel kan också bero på nån sort bugg i din firmware. Mitt råd är att koppla den till itunes och uppdatera+återställ.

conquer
    Member

@ponyboy 48329 wrote:

99% av problemen med iphone är mjukvara baserade, inte så vanligt med hårdvaru fel(även om det händer). Laddnings fel kan också bero på nån sort bugg i din firmware. Mitt råd är att koppla den till itunes och uppdatera+återställ.

När jag stoppar usb kabeln i datorn känns inte telefonen igen i Itunes? det var skumt ?

Ponyboy
    Member
    conquer
    Member

Jag kom in på DFU mode, sen Iphone mobilen kom upp iTunes. Sen när jag försökte återställa, så fick jag upp “gick inte att återställa mobilen, okänt fel”.

HT1808_01.jpg

De denna bild ja har i en timme när ja försöker ladda.

conquer
    Member

USB sladden som ja fick är inte original Apple USB sladd, har det någon betydelse?

Ponyboy
    Member

Om du känner nån med iphone eller ipod prova deras kabel och se. Det är formodligen det som är problemet.

conquer
    Member

@ponyboy 48342 wrote:

Om du känner nån med iphone eller ipod prova deras kabel och se. Det är formodligen det som är problemet.

Jag testade med annan dator och original. Sedan med MAC, jag fick okänt fel 2, 6, 9, . Fick bara massa fel fel o fel!

Freebo
    Member

2,6&9.är det iTunes felmeddelande? Jag får en Flashback av denna tråd, ngn hade årecis samma problem med en ebay telefon, jag ska söka lite

conquer
    Member

@freebo 48403 wrote:

2,6&9.är det iTunes felmeddelande? Jag får en Flashback av denna tråd, ngn hade årecis samma problem med en ebay telefon, jag ska söka lite

Yes, även 1 också. Jag antar det är f.d AT&T telefon. Kan försäkring täcka sånt? Att jag fick hem en defekt Iphone? I värsta ifall om detta inte går och lösa.

Är tacksam för all hjälp ni ger mig o era svar!

conquer
    Member

Fixade en bättre laddare och det funkar nu att ladda i väggen! USB kabeln antar jag är defekt, testade med en bättre och då fick jag felen 9, 2, 6 som sagt. Kan AT&T sim-kortet i telefonen ha någon påverkan?

conquer
    Member

Hur vet man ifall telefonen är sluten?

carpe
    Member
    Post count: 904

Sluten?

conquer
    Member

Stulen*

carpe
    Member
    Post count: 904

Du har väl mycket kvar att testa innan du ens behöver tänka tanken att den är stulen?

Fick du ström i henne?

conquer
    Member

@carpe 48631 wrote:

Du har väl mycket kvar att testa innan du ens behöver tänka tanken att den är stulen?

Fick du ström i henne?

Var bara en tanke. Jag testa med en annan USB kabel, då funkade det att ladda, så nu har den ström i sig. Innan orkade den inte ens göra DFU mode. Nu jag satte igång den på DFU mode samt testade recovery och testade att göra återställning men de gick inte. får felen 2, 6, 9. Vad kan det bero på? har testat på andra datorer också samt MAC.

Freebo
    Member

Returnera den, 7000 spänn skall köpa dig en fungerande telefon!

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.