Iphone vs övriga telefoner

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Iphone vs övriga telefoner

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej !

Valde nokia n95 före iphone förut, men nu e jag lite sugen på iphone, men tycker det är så svårt o välja rätt. har ju sneglat på nokias nya mobil 900.

Men verka som allt skapas tlll iphone först, alla dessa apps o program m.m. visserligen kostar ju det mesta verka det som i iphone?

Så vill höra bra argument för varför jag ska ha en iphone istället för ex nokias 900.

Vill använda mobilden till gansk amycket surf, se film o tv. musik och fota. hur bra e iphone på foto? nokia säg ju vara ganska bra på detta.

så ge mig bra argument o gärna länkar till tester eller bevis på bra bilder m.m 🙂

TruB
    Member
    Post count: 476

also, tittar du på en iphone kan du glömma alla SE telefoner, samt nokia, ect, den du ska titta på är så fall nexus one. den är fortfarande lite intressant huruvida den kan bräcka iphonens andra generation.

fota är iphone medelmåttig på. 3gsen ska vara rätt bra dock,. men fortfarande inte så bra som nokas och SE telefonerna. men det är fortfarande bra för en kamera.

Kurtson
    Member
    Post count: 569

vi får väl se hur x10’n blir från se…

Braxen
    Member
    Post count: 212

Säger bara 2 ord iphone äger!!!!
    har haft så många andra telefoner men aldrig har haft en sån bra och roliga telefon som iphone om jag varit dig så hade jag inte tvekat iphone äger.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

scratis, här hittar du bara iPhone fanboys så bäst är att läsa ett par tester och bilda dig en egen uppfattning. Det handlar om mycket pengar men har du stålar och leklust finns det inget alternativ 😀 Se där, I’m a fanboy…

Apple Iphone 3GS: Första testet – M3
    CNet

scratis
    Member

Mmhh försökt läs alite olika tester, kanske ska vänta o se hur nya iphone kommer bli 🙂 får se..

peter_55
    Member

@freebo 58792 wrote:

scratis, här hittar du bara iPhone fanboys…

Inte jag…längre. Har klämt på en HTC Hero i ett par dar nu och i mina ögon är den en bättre telefon än min 3Gs. Sen är jag jäkligt trött på Apple och deras inlåsning. Stämningen mot HTC nyss var droppen, i slutet av månaden så blir det en HTC Desire.
    Apple visade ju nu att dom är livrädda för Android, och det borde dom vara. Iphone har inget utom ett snabbt gränssnitt, f.ö. är den inget speciellt, bara begränsad. Jag gillar inte att apple anser att det fortfarande är deras telefon, trots att jag betalt den med surt förvärvade slantar. HTC lägger sig ju inte i vad jag gör med min telefon efter att dom sålt den, jag får installera vad jag vill på den utan att dom försöker hindra mig på alla sätt dom kan komma på.
    Och det säger jag som är inne på min tredje iphone på ett år, men nu åker den ut på Blocket om några veckor.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@peter_55 59054 wrote:

Inte jag…längre. Har klämt på en HTC Hero i ett par dar nu och i mina ögon är den en bättre telefon än min 3Gs. Sen är jag jäkligt trött på Apple och deras inlåsning. Stämningen mot HTC nyss var droppen, i slutet av månaden så blir det en HTC Desire.
    Apple visade ju nu att dom är livrädda för Android, och det borde dom vara. Iphone har inget utom ett snabbt gränssnitt, f.ö. är den inget speciellt, bara begränsad. Jag gillar inte att apple anser att det fortfarande är deras telefon, trots att jag betalt den med surt förvärvade slantar. HTC lägger sig ju inte i vad jag gör med min telefon efter att dom sålt den, jag får installera vad jag vill på den utan att dom försöker hindra mig på alla sätt dom kan komma på.
    Och det säger jag som är inne på min tredje iphone på ett år, men nu åker den ut på Blocket om några veckor.

ok…

medzz
    Member
    Post count: 259

Om jag var du (peter) skulle jag vänta tills 4g kmr, då kan du välja mellan HTC-4g 😀

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Ni som svarar att iPhone klår allt. Vore intressant att veta om era lurar är original eller om de är jailbreakade.

Själv så anser jag att iPhone är en helt annan lur jailbreakd än original. Om inte jailbreak funnits så hade jag nog köpt en HTC hero eller liknande.

Original så är den inte mycket bättre än andra. Det enda som ingen klår iPhone på är pekskärmen. Allt annat går att få även i andra lurar.

Men som sagt, jailbreakad så sticker den lätt ifrån allt på marknaden….

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@r_o_n 59187 wrote:

Ni som svarar att iPhone klår allt. Vore intressant att veta om era lurar är original eller om de är jailbreakade.

Själv så anser jag att iPhone är en helt annan lur jailbreakd än original. Om inte jailbreak funnits så hade jag nog köpt en HTC hero eller liknande.

Original så är den inte mycket bättre än andra. Det enda som ingen klår iPhone på är pekskärmen. Allt annat går att få även i andra lurar.

Men som sagt, jailbreakad så sticker den lätt ifrån allt på marknaden….

Min är jailad men för mig spelar det ingen roll.. Visst lite småsaker har man som SBS och rename men hade jag varit utan dem hade det inte skadat allt för mycket. iPhonen känns i alla fall mindre plastig än resterande modellerna på marknaden. Nokia ska vi inte prata om..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

thumb_550_sprint-htc-evo-4g-01-400x268.jpg

“First and foremost, the thing is a beast. A 4.3-inch LED touchscreen — same as the HD2 — and the same 1GHz Snapdragon processor. A gigabyte of ROM and 512 of RAM round out what’s under the hood.

Like taking pictures? There’s an 8-megapixel camera and dual flashes — for sheer candle power — to take care of that. Wanna record moving pictures in 720p? No sweat. Plus, there’s a basic 1.3MP camera on the front of the phone — pretty much a first for a U.S. carrier-sanctioned device. Now you just have to have apps that support it.

Of course, if you record in HD, you might as well have HD playback, right? And for that, there’s a mini-HDMI port, so you can go straight from the Evo 4G to an HD television. There’s a cute little kickstand, too, which makes the Evo 4G great for watching movies.”

Läs mer i TiPb

Med de specifikationerna så blir man ju riktig sugen. Hoppas Apple känner pressen och bjuder på en riktig förbättring i 4G iPhone.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Problemet med HTC är deras produktlinje. Jag kan ärligt säga att jag varit på väg att köpa en HTC bara för att se om de kan konkurrera men varje gång har jag lagt ned p.g.a deras eviga släpp av nya modeller – Desire, Legend, Smart, Nexus One, HD2, Tatoo, Touch2, Hero, Magic, Touch Diamond2. Det är ju för f-n omöjligt att beställa en telefon idag och få den absolut senaste modellen, med en iPhone vet du vad du får och du har det bästa i minst 1 år framöver.

ihaamster
    Member
    Post count: 35

Hade det inte varit för nya OS4 hade det nog inte blivit en iPhone för mig heller

TruB
    Member
    Post count: 476

@ihaamster 63592 wrote:

Hade det inte varit för nya OS4 hade det nog inte blivit en iPhone för mig heller

yey bakgrunder!!11

ihaamster
    Member
    Post count: 35

@trub 63609 wrote:

yey bakgrunder!!11

Jag tänkte mer på multitasking men visst, bakgrunder e väll rätt nice, tycker dock att svart e fint 🙂

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.