Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone4 4.0.2 till 4.2 JB & unlock success!
-
AuthorPosts
-
som vanligt mycket förvirring och varianter och svårt att hitta rätt i alla trådar, vill bara kort dela med mig hur jag gjorde med min ej JB och låsta iPhone4 4.0.2
1 – körde Uppdatera till 4.1 utan att uppgradera basebandet för iPhone 4 | iMedia.nu
den hängde sig i recovery mode, fick starta om PC’n och TinyUmbrella och plugga i iPhonen med usb-kabel-itunes loggan och sen köra “kick device out of recovery”
2 – körde Greenpois0n
3 – installerade Cyda och ultrasn0w
Nu har jag 4.1 baseband 01.59.00, luren är upplåst och jailbreakad och fungerar.
Någon som vet om jag kan köra på samma sätt med en 3GS 4.0.1 (nya bootrom) som är upplåst och JB?
Jaså du fick det och funka med att uppgradera till 4.1 och bibehållna det gamla basebandet? Jag har en iPhone 4 från USA som har 4.01 installerat och upplåst, det ska funka här med?
Jag måste använda Tinyumbrella och sen jailbreaka samt unlock med Ultrasn0w igen? Eller är unlocken kvar om jag uppgraderar med Tinyumbrella?
@curtacon 81021 wrote:
Jaså du fick det och funka med att uppgradera till 4.1 och bibehållna det gamla basebandet? Jag har en iPhone 4 från USA som har 4.01 installerat och upplåst, det ska funka här med?
Jag måste använda Tinyumbrella och sen jailbreaka samt unlock med Ultrasn0w igen? Eller är unlocken kvar om jag uppgraderar med Tinyumbrella?
1. Ja det funkar för dig, att bibehålla ditt nuvarande baseband.
2. Japp du måste använda TinyUmbrella för att bibehålla ditt baseband för att sedan jailbreaka och sen låsa upp. Dvs:
2a) Göra en återställning till iOS 4.1 med TinyUmbrella igång
2b) Jailbreaka med GreenPois0n eller limera1n
2c) Installera ultrasn0wKlart
Tusen tack, ska göra det när jag har tid! =)
Jag har en iphone 3GS version 4.0.2 och med modemfirmware 05.13.04
Mitt mål är att jag vill jailbreaka den för att sedan kunna låsa upp den med ultrasnow.Funkar det enligt dig?
@crowe 81129 wrote:
Jag har en iphone 3GS version 4.0.2 och med modemfirmware 05.13.04
Mitt mål är att jag vill jailbreaka den för att sedan kunna låsa upp den med ultrasnow.Funkar det enligt dig?
Som någon annan nämnde i en annan tråd, testa Limera1n: Limera1n – Hur man jailbreakar sin enhet | iMedia.nu
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.