iPhone4 eller Android – synkbehov

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone iPhone4 eller Android – synkbehov

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Är i valet och kvalet vilket av system jag skall välja – iPhone (iPhone4) eller Android (HTC Desire HD). Tycker om båda och de har sina fördelar och nackdelar var och en. 😎

Den viktigaste frågan för mig är dock synkning mot G-mail, kontakter, e-post och kalendern. Har nämligen lagt om och rensat i hela mitt kommunikationssystem mot omvärlden och beslutat köra via G-Mail/Goggle/Picasa. 😮

A) Jag vill ha absolut synkning till mina GMails kontakter, mail och kalender, och då menar jag inte IMAP eller synkning via knapptryckning via någon app motsv.

Jag vill kunna använda kontaktboken i telefonen och när jag får ett samtal, SMS, mail, kunna lägga in kontakten och sedan få direkt automatisk i GMails kontakter. Samma sak om jag manuellt lägger upp eller ändrar en befintlig kontakt. Vise versa om jag jobbar i GMail via datorn. Om sedan synkningen kan ske med viss inställbar intervall (dvs telefonen går upp och synkar) kan vara en fördel.

B) Jag vill få alla mina kontakter i GMail synkade och då menar jag synkning mot det som i GMail kallas Mina Kontakter och alla de kontakter som jag lagt i olika Grupper och få med grupptillhörigheten för varje kontakt.

C) Jag vill få med alla de fält i kontakter som GMail möjliggör typ mobil, tel arb, födelsdatum, e-post, adress etc.

D) Samma behov vad som gäller mail dvs direktsynkning av e-post med bibehållande av de etiketter (“mappar”) jag organiserat e-posten i.

Finns det någon som har erfarenhet av detta och kan svara på om det kan fås att fungera som jag önskar/har behov av när det gäller iPhone4? :confused:

Har försökt googla på synkningen och läst div inlägg och info hos Goggle men har inte fått klart för mig om det funkar på det sätt jag önskar enligt ovan. Kommer att ställa samma frgåor till de som är med i ett Adroidforum.

Ytterst tacksam för hjälp!

Hälsningar
    B.L. Man, Sthlm

torgren
    Member
    Post count: 69

@B.L. Man 82680 wrote:

Är i valet och kvalet vilket av system jag skall välja – iPhone (iPhone4) eller Android (HTC Desire HD). Tycker om båda och de har sina fördelar och nackdelar var och en. 😎

Den viktigaste frågan för mig är dock synkning mot G-mail, kontakter, e-post och kalendern. Har nämligen lagt om och rensat i hela mitt kommunikationssystem mot omvärlden och beslutat köra via G-Mail/Goggle/Picasa. 😮

A) Jag vill ha absolut synkning till mina GMails kontakter, mail och kalender, och då menar jag inte IMAP eller synkning via knapptryckning via någon app motsv.

Jag vill kunna använda kontaktboken i telefonen och när jag får ett samtal, SMS, mail, kunna lägga in kontakten och sedan få direkt automatisk i GMails kontakter. Samma sak om jag manuellt lägger upp eller ändrar en befintlig kontakt. Vise versa om jag jobbar i GMail via datorn. Om sedan synkningen kan ske med viss inställbar intervall (dvs telefonen går upp och synkar) kan vara en fördel.

B) Jag vill få alla mina kontakter i GMail synkade och då menar jag synkning mot det som i GMail kallas Mina Kontakter och alla de kontakter som jag lagt i olika Grupper och få med grupptillhörigheten för varje kontakt.

C) Jag vill få med alla de fält i kontakter som GMail möjliggör typ mobil, tel arb, födelsdatum, e-post, adress etc.

D) Samma behov vad som gäller mail dvs direktsynkning av e-post med bibehållande av de etiketter (“mappar”) jag organiserat e-posten i.

Finns det någon som har erfarenhet av detta och kan svara på om det kan fås att fungera som jag önskar/har behov av när det gäller iPhone4? :confused:

Har försökt googla på synkningen och läst div inlägg och info hos Goggle men har inte fått klart för mig om det funkar på det sätt jag önskar enligt ovan. Kommer att ställa samma frgåor till de som är med i ett Adroidforum.

Ytterst tacksam för hjälp!

Hälsningar
    B.L. Man, Sthlm

iphone är ett låst system vilket innebär att du inte kan göra vad du vill med den. Men HCT är ett öppet android system vilket gör att du kan hämta och installera vad du vill och vilket innebär att HCT är mycket bättre på alla sätt man kan tänka sig!!!

B.L. Man
    Member

@torgren 82681 wrote:

iphone är ett låst system vilket innebär att du inte kan göra vad du vill med den. Men HCT är ett öppet android system vilket gör att du kan hämta och installera vad du vill och vilket innebär att HCT är mycket bättre på alla sätt man kan tänka sig!!!

Tack för Ditt svar men jag fick inte den info jag behöver.

TruB
    Member
    Post count: 476

Gmail kontakter, mail och kalender synkar bra med iphonen, kräver bara en inloggning.

Jag har iförsig bara synkat in kontakterna en gång när jag skaffade min telefon, så jag vet inte hur mycket info som flyttas över, men det bör vara det mesta om inte allt. födelsedagar är nåt som lagts till senare i iphonen.
    finns nog info om man söker lite

@torgren 82681 wrote:

jobbigt nu då för dig eftersom du är så inlåst i din 3g

amko
    Member
    Post count: 258

Det du söker finns till iphone dock så måste du bara göra ett konto på denna sidan sen kan du göra allt det UTAN att behöva synca något mot itunes allt sköts från telefonen den hämtar alla dina kontakter och ändrar du en kontakt i din telefon skickas det per automatik till ditt gmail konto m.m det funkar riktigt bra!

sidan heter nuevasync.com

B.L. Man
    Member

@amko 82750 wrote:

Det du söker finns till iphone dock så måste du bara göra ett konto på denna sidan sen kan du göra allt det UTAN att behöva synca något mot itunes allt sköts från telefonen den hämtar alla dina kontakter och ändrar du en kontakt i din telefon skickas det per automatik till ditt gmail konto m.m det funkar riktigt bra!

sidan heter nuevasync.com

Tack för Ditt svar. 😀

Misstänkte nästan att det skulle finnas någon form av synkning. Vill dock helst undvika 3:e partsleverantörer för min synkning dvs helst direkt via tel – GMail/Goggle. I nouevasync framgår inte heller om de sk Etiketterna på kontakter och grupper i mailen hålls intakta i synken.

amko
    Member
    Post count: 258

ja skulle tro att gruppering fungerar m.m. men inget ja kan garantera då ja inte är så kräsen 😛 så länge mina telefon nr inte försvinner och anteckningar ,mail , kalender inlägg sparas o kommer upp så e ja nöjd!

B.L. Man
    Member

Lånade sonens HTC Desire 2.2 i helgen och testade. All fungerade över förväntan med sync! Alla kontakter, grupper för kontakter, mail, mailetiketter, stjärnor, kalendern fungerade till fullo! Var ute i Gamla Stan i lördags och mötte goda vänner och gjorde lite uppdateringar i telefonboken. Allt fördes över till GMail och trots att jag nu lämnat tillbaka luren så kan jag sitta och njuta av en fullt synkad kontaktlista och uppdaterad kalender.

Är djupt imponerad och beslutet är redan taget – det blir en Android med synkning mot GMail och fullt synkad GMail-kalender. Tycker om iPhone men integreringen mot GMail/Google fick avgöra.

Har även fört över frugans hela mail och kontaktregister från Hotmail till GMail och även det gick över förväntan. Har synkat våra kalendrar och nu gäller det bara att få henne att acceptera en peklur. :ehm: Lite tungt att behöva lära in nytt verkar det som men det skall nog gå. Hon förstår redan fördelen med all synkning mellan datorn/webben och telefonen.

Inväntar nu telefonerna – en HTC Wildfire till gumman och en HTC Desire till mig.

Tack alla för inlägg och kloka synpunkter. 🙂

skinza.se
    Member
    Post count: 35

Jag äger en HTC Desire och jag är riktigt nöjd! Ett bra köp!
    Jag vill rekommendera en applikation som heter LauncherPro och byter ut själva HTC Sense – det blir en helt annan upplevelse helt enkelt!
    Sök PÅ Launcherpro på android market 🙂

qwee
    Member
    Post count: 15

Vad jag har HÖRT är att iPhones e-mail funktion är värdelös. Det är endast det jag hört iof.

Men efter en JB så lär man väl kunna byta ut e-mail appen emot en annan 🙂

jasifil
    Member
    Post count: 300

Hur gör man för att synka kontakter och kalender med Gmail på webben? Har testat med sonens Android men det funkar inte hur jag än gör.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.