Iphone4 stulen, hur går jag tillväga?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone4 stulen, hur går jag tillväga?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hej alla glada iphone användare.

Lyckades råka ut för en ficktjuv i helgen som haffade min iphone4 som jag så gladeligen ägt i 3veckor.. Som vanligt så finns de ju ingen skam i kroppen och folk ser ens eget håtslitdande till den andras fördel, som varjen i bamse säger “Det man inte har det tar man”..

Den spärrades direkt och jag har fått ett nytt micro-sim med samma nummer som jad då betalar av telefonen på, vill tilläga att jag har tele2.

Men hur ska jag gå tillväga vill ju ha samma gammla nummer, Har snackat med försäkringsbolaget och dom hävdar att det bara är och beställa en ny, men hur blir det med nummer? Har ju fortfarande 2år avbetalning på de sim kortet jag har nu.. Ska man lösa upp den avbetalningen och beställa en ny?

Eller ska man försöka köpa en comviq kontant telefon och slänga kontantkotet eller?

hoppas nån kan hjälpa mig på traven hur jag ska gå tillväga, nu när man haft en iphone så kan man ju inte tänka sig nått annat..

Qualin
    Member
    Post count: 5

Jag vet faktiskt inte men jag skulle nog ha ringt till Tele2. Dom måste kunna lösa det tycker jag så pröva att ringa till dom bara.

Zike
    Member
    Post count: 571

Nummret sitter i kortet, inte i luren.. Berätta för fitt försäkringsbolag att luren blev stulen, få pengar. Säg till tele2 att din lur blev stulen och be om att få köpa en kontant utan kontrakt men låst till tele2!

7aan
    Member

@zike 82774 wrote:

Nummret sitter i kortet, inte i luren.. Berätta för fitt försäkringsbolag att luren blev stulen, få pengar. Säg till tele2 att din lur blev stulen och be om att få köpa en kontant utan kontrakt men låst till tele2!

Ringde dom igår dom sa att jag antingen måste lösa avbetalningen och beställa en ny med nytt nummer.. dår får ju tydligen inte sälja dom utan att man binder sig..

Dom va riktigt otrevliga och ville verkligen inte hjälpa mig, så jag har ingen lust och köpa en telefon så känndes de när dom idiot förklarade mig och hånskrattade att dom är så lätta och sälja så vi bryr oss inte om vi tappar dig som kund, de va de som sa till mig :S

antingen köper man en olåst telefon från dustinhome och uppvisar kvitto till bolaget att jag köpt en ny och kastar i mitt sim och fortsätter betala som vanligt :S

eller nån som har nått annat tipps?

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Köp en tele2 låst telefon utan abbonemang hos Thephonehouse för typ 8000 och få tillbaka pengarna från försäkringsbolaget.

7aan
    Member

@tompasod 82801 wrote:

Köp en tele2 låst telefon utan abbonemang hos Thephonehouse för typ 8000 och få tillbaka pengarna från försäkringsbolaget.

Dom säljs ju inte utan :S Alla deras är ju låsta enligt hemsidan.. :S

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Jo det står så på telenors sida också, men kolla med Thephonehouse, där säljs de låsta men utan abbonemang, varje fall telenor och Telia.

7aan
    Member

@tompasod 82991 wrote:

Jo det står så på telenors sida också, men kolla med Thephonehouse, där säljs de låsta men utan abbonemang, varje fall telenor och Telia.

Dustinhome säljer ju olåsta men de lär ju va import telefoner?
    APPLE IPHONE 4 16GB SVART – Det här förändrar allt. Igen – Produktinformation

swag
    Member
    Post count: 357

men kan du inte spärra telefon genom imei nr så den blir obrukbar går inte detta?

7aan
    Member

@swag 83045 wrote:

men kan du inte spärra telefon genom imei nr så den blir obrukbar går inte detta?

Jag vet inte, nån som har koll på de? vore ju bra kul och verkligen få den helt obrukbar så ingen kan ha nån nytta av den…

muffins
    Member
    Post count: 1906

@7aan 83050 wrote:

Jag vet inte, nån som har koll på de? vore ju bra kul och verkligen få den helt obrukbar så ingen kan ha nån nytta av den…

Gör polisanmälan. Få ett D/K-nummer, ring din operatör där telefonen är inhandlad, säg det nummer du fick av polisen & att de ska spärra telefonens imei-nr.

Klart!

7aan
    Member

@muffins 83052 wrote:

Gör polisanmälan. Få ett D/K-nummer, ring din operatör där telefonen är inhandlad, säg det nummer du fick av polisen & att de ska spärra telefonens imei-nr.

Klart!

polisanmälan är redan gjord. Fick papper på det igår 🙂 Ska se till att spärra den rejält..

dok kvarstår ju frågan hur jag ska få tag på en ny telefon finns det inte några tele2butiker inne i sthlm?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.