iPhone5?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 476

idg skrev nyss en artikle om en video som kommit på vad man tror är iphone5, den togs ned strax efter
    Video visade nästa iPhone – MacWorld

Här har nån annan lagt upp samma video
    YouTube – iPhone 5/CDMA iPhone 4? Parts leaked

Den kan försvinna den med snart.

Victorius
    Member
    Post count: 88

Hoppas fan de läcker mer. förstår att dom ska vara så hemliga som möjligt med allt för att hypen ska bli så stor som möjligt. Men ja HATAR de! Hoppas nån kommer över en iphone 5 o avslöjar allt nästa månad eller nåt.

När avslöjades iphone 4 förra året? Det var innan keynoten va?

The NEW iPhone 5 – Coming July 2011

De skulle vara fett med riktig GPS.
    Och om det skulle vara 8 mp kamera eller nåt som man kan spela in i HD med.

apple 3g
    Member
    Post count: 482

600 h standby wow 🙂

tanjanielsen
    Member
    Post count: 6

den hålls hemligt till sista ögonblicket, en riktig PR-trick

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Får se den 11 Januari då Verizon har deras event. Det snackas om att den telefon som de fått tag på är just Verizons iPhone med iPhone 5 delar.

Känns lite tidigt att ha en modell klar redan nu… Men vem vet. De håller kanske på med nr 6 as we speak..

TruB
    Member

@victorius 85763 wrote:

De skulle vara fett med riktig GPS.
    Och om det skulle vara 8 mp kamera eller nåt som man kan spela in i HD med.

Riktig GPS? är du en av dom där som fortfarande tror att AGPS inte är en riktig gps? A (assisted) innebär bara att den är snabbare för den använder telefonmaster för att hitta först, sen övergår den för mer precision när väl den “riktiga” GPSen får kontakt med satelliterna, vi som har haft GPS till bilen sen innan vet att det tar en stund för den att komma igång och brukade då starta den innan man gick ut i bilen.

Sen 8mp för att spela i hd?
    HD som är 1920 × 1080 pixel, Det finns förstås det som räknas som hd som är mindre, men för att få dom “stora” bilderna krävs en kamera som klarar: 2.1 mp 😮

räkna själv:
    Megapixel Calculator – digital camera resolution | web.forret.com

Sen så vet vi som faktiskt har lite koll att MP har lite betydelse för kvalitet på bilderna, men det är en generations specs-nerdar som luras av höga specs. 8MP behöver bara proffs-fotografer eller specs-nerdarna. fast dom flesta kör android så det är viktigare på den plattformen.

btw, allt som står i din artikel är rena spekulationer. inte helt omöjligt mycket av det men att sitta och hoppas är just den hype du hatar, så varför plåga sig.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@trub 85786 wrote:

Riktig GPS? är du en av dom där som fortfarande tror att AGPS inte är en riktig gps? A (assisted) innebär bara att den är snabbare för den använder telefonmaster för att hitta först, sen övergår den för mer precision när väl den “riktiga” GPSen får kontakt med satelliterna, vi som har haft GPS till bilen sen innan vet att det tar en stund för den att komma igång och brukade då starta den innan man gick ut i bilen.

HD som är 1920 × 1080 pixel, Det finns förstås det som räknas som hd som är mindre, men för att få dom “stora” bilderna krävs en kamera som klarar: 2.1 mp 😮

räkna själv:

Sen så vet vi som faktiskt har lite koll att MP har lite betydelse för kvalitet på bilderna, men det är en generations specs-nerdar som luras av höga specs. 8MP behöver bara proffs-fotografer eller specs-nerdarna. fast dom flesta kör android så det är viktigare på den plattformen.

btw, allt som står i din artikel är rena spekulationer. inte helt omöjligt mycket av det men att sitta och hoppas är just den hype du hatar, så varför plåga sig.

+1

Mvh

Victorius
    Member
    Post count: 88

@trub 85786 wrote:

räkna själv:

Jo men man måste väl ändå ha internet för att hitta sateliterna? Jag har inte fri internet i min nalle, utan kör på wifi mest bara.

Alltså, jag vet att siffrorna inte säger allt. Och när ja menar filma i HD menar jag 480 eller 720p. Så det var inte kopplat med 8 mp som jag skrev. Drog bara till med något.

Jag vet att det är spekulationer.
    Och ja, man kan säga att jag plågar mig själv lite grann. Men min nyfikenhet kan inte hejda mig riktigt. Förra året brydde jag mig inte speciellt mycket. Men i år ska ja köpa nya telefonen, och då är de genast mycket intressantare.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Man ska inte titta blint på megapixlar.
    2 megapixlar är mycket bra om man har en bra lins
    Nu är kinsen kass på alla mobiler då det inte finns plats för en riktig lins.
    Har själv en gammal Sony 2MP kamera som slår alla mobilkameror oavsätt MP

ssnd
    Member
    Post count: 194

@victorius 85850 wrote:

Jo men man måste väl ändå ha internet för att hitta sateliterna? Jag har inte fri internet i min nalle, utan kör på wifi mest bara.

Nej nej du behöver inte internet för att hitta sateliterna.

Gps-en är en fristående enhet i telefonen och inte beroende av internet.
    däremot ska jag ha osagt om vissa program behöver uppkoppling för att
    uppdatera kartor etc, men det kanske nån annan vet.

iPhoneReservdelar.se
    Member

AGPS är snabbare än GPS
    Varför ?
    Jo AGPS tar hjälp av masterna för att veta var den är (det kan bli några km marginal) hur hjälper detta då ?
    Ju nu när man vet vilken kontinent och villket område telefonen befinner sig i så vet den också när de sateliter som den ska leta efter passerar (de har ett schema) och på så sätt får lättare kontakt med de.
    (Om man flyttar en vanlig GPS flera hundra kilometer kan det ta timmar innan den hittar sateliter då den börjar leta baserat på den sista kända positionen)

TruB
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85861 wrote:

AGPS är snabbare än GPS
    Varför ?
    Jo AGPS tar hjälp av masterna för att veta var den är (det kan bli några km marginal) hur hjälper detta då ?
    Ju nu när man vet vilken kontinent och villket område telefonen befinner sig i så vet den också när de sateliter som den ska leta efter passerar (de har ett schema) och på så sätt får lättare kontakt med de.
    (Om man flyttar en vanlig GPS flera hundra kilometer kan det ta timmar innan den hittar sateliter då den börjar leta baserat på den sista kända positionen)

Stämmer delvis, då timmar låter väldigt lång tid. Använder man en vanlig gps så har man 7 satelliter efter mindre än 10 min. Sen ska det vara en triangulering av master i första skedet som kan sätta dig ungefär rätt, med GPS signalerna är mer exakta.

@victorius 85850 wrote:

nej:
    Sateliter fungerar mer som radio från rymden, den skickar signaler konstant som kan tas GPS mottagare, kommer du i kontakt med 3+ satelliter kan din enhet räkna ut vilka bredd-grader du är på bara genom den information som satelliterna skickar.
    Har du ett kartprogram så kan den visa var du är. annars finns det program som bara visa siffror (behöver inte internet).
    Att GPSen “kräver” internet beror på att iphone använder google maps som inte får sparas på telefonen, vilket gör att den streamar från internet så fort du använder det.
    Men har du ett program som har kartor inbyggt redan, eller program som inte har kartor och inte heller behöver dra ner information, som tex bara visar siffrorna behöver inte ha nåt internet.

@victorius 85850 wrote:

Alltså, jag vet att siffrorna inte säger allt. Och när ja menar filma i HD menar jag 480 eller 720p. Så det var inte kopplat med 8 mp som jag skrev. Drog bara till med något.

iphone 4 kan spela in i 720p 30fps redan. vilket anses som HD. kolla youtube så finns det videor som är inspelade med iphone4. iphone 5 lär inte ha högre.

iPhoneReservdelar.se
    Member

@trub 85870 wrote:

Stämmer delvis, då timmar låter väldigt lång tid. Använder man en vanlig gps så har man 7 satelliter efter mindre än 10 min. Sen ska det vara en triangulering av master i första skedet som kan sätta dig ungefär rätt, med GPS signalerna är mer exakta.

Har själv varit med om bilar med inbyggd GPS som importerats från USA där det tog flera timmar innan GPS hittade rätt.
    Har också själv hafft en handhållen gps som jag inte slog på förrän jag var i södra tyskland, tog en bra stund innan den var igång (1 timme eller så)

Om jag inte minns fel, så sparas en fil med data om sateliter i området och när de kommer att passera för att på enklare och snabbare sätt spåra de, flyttar man sig förlångt så letar den i blindo och det tar extra tid

TruB
    Member

ok, galet

Humminbird
    Member
    Post count: 13

@victorius 85850 wrote:

Nej du behöver inte ha Internet för det!

@victorius 85850 wrote:

Iphone 4:a klarar både 480 & 720.

Både jag & min sambo är stolta ägare till varsin Iphone4. Helt underbar telefon 😉

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.