Front page › Forums › Övriga ämnen › iphoneinfo.se forum omstruktur
-
AuthorPosts
-
ja då ingen annan verkar ta tag i saken så måste vi faktist börja prata om detta.
då ett antal nybörjare börjar irritera på oss “gamla” användare här på forumet (nu räknar jag inte in mig själv som gammal) men iallafall vad vill ni ha för, förbättringar, eller rättare sagt, vad tror ni skulle göra detta forum till ett bättre forum.
mina lilla tips är
– nya medlemmar måste ha skrivit minst 10-20 inlägg innan dom kan skapa egna trådar
– fler moderatörer i detta forum så att det alltid finns någon som alltid kan hålla koll.
– omstruktur i själva forumet. hur huvud trådarna ska se ut över huvud taget.(om texten verkar lite konsig, så vill ja säga att jag nyss kom hem från krogen/polisen, så är lite onykter).. men skriv era tips om hur det ska se ut.
håll denna tråden seriös fall ni nu vill ha en förbättring, vi har redan förlorat 2st veterander pga hur allt blivit sedan FW 3.0 kommit ut
med detta så hoppas jag att ägarna/mods för detta forum ska läsa och ta tips om vad som kan göras så att alla ska trivas bättre.
då faktist jag som inte haft kontakt med mekke så mycket, saknar honom (hans allvetande som verkade vara så rätt)Här går jag emot!
Att nya medlemmar måste ha skrivit massa inlägg för att få skapa en tråd är inget vidare. många kommer hit för att de just har en fråga och kan de då inte ställa den pga av detta så kommer det leda till två saker
1. De lämnar forumet och söker sig vidare.
2. Eller de skriver 20 skitinlägg för att sedan få skapa sin tråd.Vad jag uppfattar här är en arrogant attityd till folk och deras frågor. vissa medlemmar ser nog till att nya medlemmar försvinner. (något jag sett på en hel del macforum, är det en macattityd? i så fall förstår jag varför apple inte gör iphonen bättre)
Om någon ställer en fråga:
SVARA PÅ DEN!
Kom inte med förmaningar om att de skulle sökt på annan plats, kollat gamla trådar osv…
Jag tycker forumet har för många undertrådar i förhållande till antalet inlägg. Sökfunktionen fungerar sådär. Söker man får man upp gamla trådar som inte är relevanta idag.
Ta bort alla kategorier och ha en stor sida med allt, eller kanske 2-3 undergrupper.Tyvärr så saknar jag lite kompisandan här.
Är vi vänner eller främlingar på nätet?Jo, sedan så ta bort alla avatarer, sidfötter m.m. i alla inlägg. blir så stökigt när man läser. jag vill se inlägg efter inlägg, inte en persons hela elförbrukning i prylformat, det kan man ha i sin profil. Kan vara kul att se någon gång, men inte vartannat inlägg i en tråd där samma person skriver om och om igen
Allt som behövs:
STRIKTARE REGLER OCH EFTERFÖLJDER. Och se till att alla läser reglerna innan de börjar. Även fler mods behövs, som ser till att de följs. Något som jag skulle vilja se mer av är att tråden låses p.g.a: SÖK I FORUMET! Skulle kunna säga att ungefär 85% av frågorna som ställs här, redan är besvarade.
slaneby
November 1, 2009 at 12:48Post count: 0Håller mer Kurtson ang medlemsinlägg, det kommer bara skitinlägg som LOL XD HEJ :confused: OSV..
@kurtson 45720 wrote:
Sökfunktionen fungerar sådär. Söker man får man upp gamla trådar som inte är relevanta idag.
Ta bort alla kategorier och ha en stor sida med allt, eller kanske 2-3 undergrupper.Det är ju så det är idag, anledningen till att det blir rörigt är just att det saknas för LITE undergrupper.. Jag efterlyser gärna bättre uppdelning/kategorisering samt mer undermenyer. Nu hamnar allt i samma kategori därav 25 trådar om problem.
Folk är för lata för att söka, men det är väl inte så konstigt när man måste
plöja igenom 30 trådar bara för att lokalisera ett problem som beskrivs luddigt.Jag efterlyser
– Fler STICKYS med lösningar/guider på återkommande frågor!!!
– Mera Mods som kan rensa samt hänvisa nya medlemmar i rätt riktning
– Bättre uppdelning/kategorisering samt mer undermenyer.Jag hjälper gärna “nya” medlemr i den mån jag kan. Självklart skall man fråga om man inte vet och ingen skall behöva få ett dra-åt-helvete svar. MEN, lite trött blir jag då någon frågar om någonting som har besvarats ett flertal gånger tidigare.
Alla har varit ny någon gång, och man vet inte riktigt hur man ska göra i forumet osv. Och vi ska bli bättre på att t.ex. sätta upp riktiga FAQ´s och få användare att kolla på dom innan man skriver ett nytt inlägg.
Men man kan nog inte bli helt utan det, men vi kan helt klart bli bättre i administrationen.
Några av dom saker som tas upp kommer att åtgärdas inom en snar framtid.
Framför allt kommer rapporterings systemet att fixas.Ett forum får aldrig bli stelt och trist, humor och glimten i ögat behövs alltid. Alla dessà undergrupper gör att man inte orkar leta sig fram. Kan man få ett alternativ där man får upp allt i samma gruppering som nya inlägg
En faq som nämnts samt att när man skapar sin första tråd eller/och reggar sig på sidan kommer till faq sidan först där dom vanligaste frågorna är. Sen att folk irreterar sig på nya användare, är inte det ett problem som är helt erat eget? ni kan ju välja att inte läsa såna inlägg och låta nån som kan hantera sina känslor och är villig att hjälpa faktiskt göra det.
@trub 45746 wrote:
Sen att folk irreterar sig på nya användare, är inte det ett problem som är helt erat eget? ni kan ju välja att inte läsa såna inlägg och låta nån som kan hantera sina känslor och är villig att hjälpa faktiskt göra det.
hear hear!
Jag är uppväxt med olika forum, möte rnya användare varje dag i olika ämnen, men jag blir fortfarande stött när jag ser användare som hoppar på nya.
När det gäller produkter som en iPhone så är folk dessutom ivriga att komma igång, få sina problem lösta och vill inte sitta och söka och leta, de vill kasta ut frågan och få ett svar.@snook 45739 wrote:
Alla har varit ny någon gång, och man vet inte riktigt hur man ska göra i forumet osv. Och vi ska bli bättre på att t.ex. sätta upp riktiga FAQ´s och få användare att kolla på dom innan man skriver ett nytt inlägg.
Men man kan nog inte bli helt utan det, men vi kan helt klart bli bättre i administrationen.
Några av dom saker som tas upp kommer att åtgärdas inom en snar framtid.
Framför allt kommer rapporterings systemet att fixas.Om ni vill ha hjälp med att skriva FAQs m.m tror jag det finns många som vill/kan hjälpa till
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.