iPhonen återställning åt skogen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhonen återställning åt skogen

Viewing 28 posts - 1 through 28 (of 28 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Tjena allihop

Nu är det så att jag sitter verkligen i klistret, jag tankade precis WinterBoard till min Jailbreakade iPhone 3GS och stötte på ett problem. Efter att ha använt appen en dag så prövade jag byta lite themes men plötsligt så slog telefonen av. Jag misstänker att jag råkat klickat så att jag inte valde att ha någon lockscreen bild eftersom på detta vis trodde jag att den skulle ställas tillbaka till den normala men nu börjar jag misstänka att man skulle välja typ någon inställning i WB som heter “normal lockscreen” eller dylikt.

Hursomheöst så måste jag åt en dator för att starta den eftersom det Jailbreakade den men blackra1n och det är en 3GS. Som vanligt så kopplar jag in USB och trycker på knappen, det går 10 sekunder sen så slår den om till bilden på killen som gjorde programmet och 20 sekunder senare ser jag hur den blinkar till och fliddrar lite och går sedan tillbaka till dess mode när man måste koppla den till iTunes.

Nu så blir jag lite små rädd och slår på iTunes för att göra en återställning, jag kopplar in iPhonen och trycker på knappen. 30 sekunder senare får jag error medelande och den går återigen tillbaka till det mode när den vill att jag ska koppla till iTunes och nu är jag fast. Ett error medelande kommer upp i iTunes som säger detta:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/iPhone%20Error.bmp

Varken någon av dessa knep funkar för att den ska komma tillbaka till sitt normala och jag är super rädd att jag lyckats sabba min 1 månad gamla iPhone.

Jag undviker gärna att skicka den till Apple eftersom den är Jailbreakad och därmed tappar jag garantin på den.

Saker jag prövat:
    * Starta om datorn
    * Pröva återställning på annan dator

Så nu undrar jag om det finns något som jag kan göra för att få den back on track igen, ber er verkligen!

// Doug

Freebo
    Member
    Post count: 4365

För mycket text… Mitt råd blir att antingen hålla in Homeknappen samtidigt som du pluggar in telefonen, hll ned knappen hela tiden tills iTunes identifierat en telefon som behöver återställas. Fungerar inte det så sätt den i DFU läge (se FAQn i min signatur) och därefter återställ. Akta dig för att återställa till Fw 3.1.3 så testa att ladda ned 3.1.2 och håll tummarna för att du kan kringgå Apples check

jag ska posta en guide kring ECID SHSH och hur du gör detta

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Freebo jag ser oxå fram emot den guiden!
    Hoppas du orkar och hinner det under dagen. Tror många behöver det nu.

Doughnut
    Member

@freebo 54159 wrote:

För mycket text… Mitt råd blir att antingen hålla in Homeknappen samtidigt som du pluggar in telefonen, hll ned knappen hela tiden tills iTunes identifierat en telefon som behöver återställas. Fungerar inte det så sätt den i DFU läge (se FAQn i min signatur) och därefter återställ. Akta dig för att återställa till Fw 3.1.3 så testa att ladda ned 3.1.2 och håll tummarna för att du kan kringgå Apples check

jag ska posta en guide kring ECID SHSH och hur du gör detta

Dessa 2 metoder är prövade. FW 3.1.3 tankade jag precis tråkigt nog, skulle verkligen vilja se din guide, snälla posta den i tråden när du har gjort den.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@doughnut 54163 wrote:

Dessa 2 metoder är prövade. FW 3.1.3 tankade jag precis tråkigt nog, skulle verkligen vilja se din guide, snälla posta den i tråden när du har gjort den.

Tankade du ned 3.1.3 och installerade? Då hoppas jag fan för din skull att du har sparat shsh filer!

Freebo
    Member

Doughnut, ser nu att du råkat ut för Error 9. Jag ber att få framföra mina kondoleanser, jag är rätt säker på att du måste lämna in den för ett utbyte

Doughnut
    Member

@freebo 54178 wrote:

Doughnut, ser nu att du råkat ut för Error 9. Jag ber att få framföra mina kondoleanser, jag är rätt säker på att du måste lämna in den för ett utbyte

Den är jailbreakad, går det verkligen?

Doughnut
    Member

@h3nr11k 54168 wrote:

Tankade du ned 3.1.3 och installerade? Då hoppas jag fan för din skull att du har sparat shsh filer!

Antar att jag inte gjorde det ;S Hur gör jag äns det?

Freebo
    Member

@doughnut 54218 wrote:

Antar att jag inte gjorde det ;S Hur gör jag äns det?

Om du besökt Cydia i jailbreakat skick, vilket du antagligen gjort eftersom du installerat Winterboard m.m. så ligger din ECID SHSH kod lagrad på Cydia’s servrar. Använd denna guide för att nedgradera till 3.1.2

DOCK, ditt Error 9 fel är inte att leka med och om jag inte visste bättre så skulle jag säga att det enda som återstår är att byta ut telefonen mot en ny. Men jag har haft fel förr, två gånger om jag inte minns fel…

alexxx
    Member
    Post count: 32

Har lite skumt läge själv, undrar om man kan få lite hjälp.
    Telefonen funkade fint inatt, imorse så svarade frugan i telefonen. Hon lämnade efter det telefonen på nattduksbordet och när jag gick upp så stog det ingen service.
    Batteri % var på 24.
    Testade att starta om telefonen och den låser sig på äpplet hela tiden.
    Med ca 5-10 minuters mellanrum slocknar äpplet för att sen starta om och låsa sig där igen.

Recovery mode fungerar inte, lyckas dock att sätta den i DFU.

Min fråga nu är, ska jag tanka hem ipsw som du hade i en länk för 3,1,2?
    Har inte updaterat till 3,1,3 och ej använt mig av itunes på ett bra tag, då jag använt ftp till telefonen för installationer av apps.

Jag har skickat min ECID till Saurik.

Telefonen är 3gs upplåst och JB:ad till Tele2.

Vad ska jag göra, återställning är det sista jag vill göra efter som jag inte synkat telefonen på ett bra tag.

Help me

Mvh Alex

Freebo
    Member

har du testat en reset? Håll med Home- och Powerknappen samtidigt i 10-15 sekunder

alexxx
    Member

testat reset funkar ej, äpplet blinkar bara några gånger under 15 sek.

H3NR11K
    Member

Error 9? Är det som döden?

alexxx
    Member

det går att sätta dfu, vill helst ej återställa tlf, är det ända möjligheten?

Freebo
    Member

Ja du, det är knepigt det här… Du vill inte återställa och den går inte att resetta. Om du lägger den på laddning ett par timmar kan det kanske lossna men som läget ser ut är det är omöjligt att rekommendera något annat än att försöka återställa den till 3.1.2 med guiden jag postade.

Freebo
    Member

@h3nr11k 54244 wrote:

Error 9? Är det som döden?

Jag har bett Musclenerd att beskriva vad error 9 egentligen innebär men inte fått ngn respons. Det är ganska nära döden ja…

Doughnut
    Member

Bah ingenting funkar so far, freebo, snälla kom med mer bra lösningar

H3NR11K
    Member

@doughnut 54469 wrote:

Vad har du provat då?

Freebo; Okej.. Han har nog fullt upp med alla frågor om 3.1.3?
    “Same thing happened to me until I changed the size in “root partition size” in PwnageTool and finally it restored. I would suggest changing your partition slightly higher, if there is an option in blackra1n. “

Säger det dig något?

H3NR11K
    Member

@doughnut 54469 wrote:

Vad har du provat då?

“Same thing happened to me until I changed the size in “root partition size” in PwnageTool and finally it restored. I would suggest changing your partition slightly higher, if there is an option in blackra1n. “

Säger det dig något?

H3NR11K
    Member

@doughnut 54469 wrote:

Vad har du provat då?

Säger det dig något?

H3NR11K
    Member

@doughnut 54469 wrote:

Vad har du provat då?

Säger det dig något?

H3NR11K
    Member

@doughnut 54469 wrote:

Vad har du provat då?

Säger det dig något?

Freebo
    Member

Jag har lite ont om tid så du får söka själv ett tag…

Error 9

Freebo
    Member

Error 9

Freebo
    Member

Error 9

Freebo
    Member

Error 9

Freebo
    Member

Error 9

Doughnut
    Member

@freebo 54513 wrote:

Error 9

Bra google sökning, hittade tyvärr inget bra där ;S

Viewing 28 posts - 1 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.