iPhonen dör under samtal

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhonen dör under samtal

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 64

Köpte en 3GS igår, telenorlåst. 3.1.3, körde in spirit på den felfritt. Nu till det skumma, snackade med en av mina kolleger under morgonen och vid 2 tillfällen så bara dog iPhonen, fick starta den igen o äpplet kommer fram o den bootar i några sekunder, sen kommer “sim låst” fram och man får låsa upp sim med pin-kod igen…. 2 gånger på ca 15min hände detta.. ngn om har ngn idé om vad som kan vara fel?:confused:

PS. har provat söka men hittadde inget vettigt ang detta.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Har den fortsatt starta om sig under samtalen?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@tobbe_l 66466 wrote:

Köpte en 3GS igår, telenorlåst. 3.1.3, körde in spirit på den felfritt. Nu till det skumma, snackade med en av mina kolleger under morgonen och vid 2 tillfällen så bara dog iPhonen, fick starta den igen o äpplet kommer fram o den bootar i några sekunder, sen kommer “sim låst” fram och man får låsa upp sim med pin-kod igen…. 2 gånger på ca 15min hände detta.. ngn om har ngn idé om vad som kan vara fel?:confused:

PS. har provat söka men hittadde inget vettigt ang detta.

begagnad på Blocket eller butik? Har du återställt och testat utan JB? Har du kvitto?

Tobbe_L
    Member

@freebo 66587 wrote:

begagnad på Blocket eller butik? Har du återställt och testat utan JB? Har du kvitto?

Den är köpt i butik, gjorde en vanlig reboot på den, med spirit kvar och nu verkar den funka fintfint igen,,, älskar att iPhone´s lever sina egna liv ibland haha:rolleyes:

JockeL
    Member
    Post count: 107

Kanske fuktskada? På en annan mobil jag hade, dock inte iPhone, så dog den bara under samtal, och det visade sig vara fukt/vatten-skada.

Tobbe_L
    Member

@jockel 66609 wrote:

Kanske fuktskada? På en annan mobil jag hade, dock inte iPhone, så dog den bara under samtal, och det visade sig vara fukt/vatten-skada.

Knappast troligt, köpte den en solig dag, packade upp den hemma sen JB direkt, visst dreglade jag en del, men ej så mkt:P

Huvudsaken är iaf att den funkar som den skall nu!:)

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@jockel 66609 wrote:

Låter väldigt osannolikt.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.