iPhonen klarar inte att man tar bort 61 apps

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhonen klarar inte att man tar bort 61 apps

Viewing 26 posts - 1 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Member
    Post count: 201

När jag synkade iPhonen i iTunes och tog bort 61 apps så fungerar inte min iPhone längre…

Man ser bara att logoskärmen laddas sedan så startar den om ibland…

När man ansluter den till datorn så vibrerar den kraftigt med jämna mellanrum…

Känns väldigt kul att måsta återställa den igen…

En stor applåd till Apple!

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Jag hade ett mysko problem med med att Fring och shazam var installerat och det kom uppdateringar sen försökte jag uppdatera dem och då stog det bara installerar på dem men kom ej vidare.Kvittade att jag startade om iPhonen,Så det slutade med en återställning av iPhonen sen har jag inte installerat dem igen har ingen lust att återställa och jailbreaka och föra över all musik mm.

MrCabelguy
    Member

Jag hade ett mysko problem med med att Fring och shazam var installerat och det kom uppdateringar sen försökte jag uppdatera dem och då stog det bara installerar på dem men kom ej vidare.Kvittade att jag startade om iPhonen,Så det slutade med en återställning av iPhonen sen har jag inte installerat dem igen har ingen lust att återställa och jailbreaka och föra över all musik mm.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@mrcabelguy 21938 wrote:

Sådana problem brukar oftast betyda att du har en skadad mobileinstallation-fil, för det hände mig när jag råkade patcha min 2.2 med en från 2.1 😛

Det första problemet däremot, låter mycket skumt… :confused:

Red Eagle: Är den jailbroken?

Mekke
    Member

@mrcabelguy 21938 wrote:

Sådana problem brukar oftast betyda att du har en skadad mobileinstallation-fil, för det hände mig när jag råkade patcha min 2.2 med en från 2.1 😛

Det första problemet däremot, låter mycket skumt… :confused:

Red Eagle: Är den jailbroken?

MrCabelguy
    Member

Det kanske är som du säger med mobilinstallation filen.Jag har samma nu som när jag hade mjukvara 2,1 men jag har fler program inlaggda och de funkar.Jag får leta reda på en som är till 2,2 och testa.

MrCabelguy
    Member

Det kanske är som du säger med mobilinstallation filen.Jag har samma nu som när jag hade mjukvara 2,1 men jag har fler program inlaggda och de funkar.Jag får leta reda på en som är till 2,2 och testa.

Red Eagle
    Member

Den är jailbreakad.
    Tror mig nu veta vrf detta mystiska inträffade!

Red Eagle
    Member

Den är jailbreakad.

MrCabelguy
    Member

Det funkade mycket bättre med en mobileinstallation fil till v 2.2 så nu funkar alla program igen.Tack. 😀

MrCabelguy
    Member

Det funkade mycket bättre med en mobileinstallation fil till v 2.2 så nu funkar alla program igen.Tack. 😀

Mekke
    Member

@Red Eagle 22023 wrote:

Den är jailbreakad.

Förklara vad du tror 🙂

Mekke
    Member

@Red Eagle 22023 wrote:

Den är jailbreakad.

Förklara vad du tror 🙂

Mekke
    Member

@Red Eagle 22023 wrote:

Den är jailbreakad.

Förklara vad du tror 🙂

Mekke
    Member

@Red Eagle 22023 wrote:

Den är jailbreakad.

Förklara vad du tror 🙂

Mekke
    Member

@Red Eagle 22023 wrote:

Den är jailbreakad.

Förklara vad du tror 🙂

Red Eagle
    Member

Tror mig ha hittat en bugg i iPhone…
    Fast när jag tänkte igenom det igen verkade det lite konstigt!

Jag hade installerat mer än 144 apps på iPhonen. Så när jag hade installerat 144apps verkade det vara max, för när jag installerade mer apps kunde man inte se dem och sen när jag tog bort en del av dessa inträffade detta.

Är det verkligen så att om man har 144 så är det gränsen. Men det går ändå att lägga in fler apps som tar onödig plats eftersom att man inte kan använda dessa.

Kan ju vara något med installationsfilen det låter troligt men det var detta som hände ialla fall

Red Eagle
    Member

Tror mig ha hittat en bugg i iPhone…
    Fast när jag tänkte igenom det igen verkade det lite konstigt!

Jag hade installerat mer än 144 apps på iPhonen. Så när jag hade installerat 144apps verkade det vara max, för när jag installerade mer apps kunde man inte se dem och sen när jag tog bort en del av dessa inträffade detta.

Är det verkligen så att om man har 144 så är det gränsen. Men det går ändå att lägga in fler apps som tar onödig plats eftersom att man inte kan använda dessa.

Kan ju vara något med installationsfilen det låter troligt men det var detta som hände ialla fall

Mekke
    Member

Mycket möjligt, men varför ha 144 apps? Dessutom finns ju categories som skulle lösa detta 🙂

Mekke
    Member

Mycket möjligt, men varför ha 144 apps? Dessutom finns ju categories som skulle lösa detta 🙂

Red Eagle
    Member

Är en tekniknörd så jag ville som vanligt testa lite…

Se om det finns några svagheter i systemet etc…

Red Eagle
    Member

Är en tekniknörd så jag ville som vanligt testa lite…

Se om det finns några svagheter i systemet etc…

Rquired
    Member
    Post count: 64

Tja, man kan ju som mest ha 9 “home screens”. Och en skärm är 16 ikoner minus de 4 fasta längst ner.

16*9=144, alltså så många program/funktioner man kan ha i iPhone. Förmodligen därför du inte ser fler Apps. Sen, att maxa vad en pryl klarar av slutar aldrig bra, blir bara segt etc. Se vad som händer när du fyller din dators hdd, blåskärm 😉

Rquired
    Member
    Post count: 64

Tja, man kan ju som mest ha 9 “home screens”. Och en skärm är 16 ikoner minus de 4 fasta längst ner.

16*9=144, alltså så många program/funktioner man kan ha i iPhone. Förmodligen därför du inte ser fler Apps. Sen, att maxa vad en pryl klarar av slutar aldrig bra, blir bara segt etc. Se vad som händer när du fyller din dators hdd, blåskärm 😉

Red Eagle
    Member

Behöver faktiskt inte sluta med en bluescreen men jag förstår vad du menar… Gillar exemplet!

Självklart förstod jag att det skulle kunna bli segt och att det inte har några fördelar alls om man tänker på prestandan.

Men testar man inget så får man ingenting veta!

Fick veta två “roliga” grejer! Det som tidigare nämts pluss att den hör och häpnad inte blev speciellt märkbart segare, typ ingenting alls…

Red Eagle
    Member

Behöver faktiskt inte sluta med en bluescreen men jag förstår vad du menar… Gillar exemplet!

Självklart förstod jag att det skulle kunna bli segt och att det inte har några fördelar alls om man tänker på prestandan.

Men testar man inget så får man ingenting veta!

Fick veta två “roliga” grejer! Det som tidigare nämts pluss att den hör och häpnad inte blev speciellt märkbart segare, typ ingenting alls…

Viewing 26 posts - 1 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.