Iphonen laddar inte

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Hej.
    Har fått akutproblem med telefonen nu. Kör en Tethered jailbreakad 3.1.2. Den brukar krascha efter någon månad i påslaget läge, typ bara stänga av sig. Då är det ju bara hem till datorn och JBa om som vanligt så är allt frid och fröjd.
    Detta hände idag för kanske 5 gången på typ 6 månader. Kom hem och JBade om den och allt fungerade bra tills jag inser att den inte laddar, varken i dator eller vägguttag. Provar göra “totalomstart” genom att hålla in knapparna osv men inget fungerar. Nu är den i sånt där batteriläge så att den inte ens går att starta. Om jag sätter den i väggen någon timme så kan man komma i DFU om man har tur, men inte mer än så. Då kan jag JBa om den, men den varken laddar eller blir hittad i iTunes. Vad göra?
    Hände en gång tidigare att den inte ville ladda. Satte i laddaren på kvällen men inget hände, lät den ligga med laddaren i och på morgonen när jag drog ur och satte i laddaren igen funderade det :S Känns skumt om det skulle fungera nu, för den känns verkligen död. Laddade den inatt och har bara haft den i fickan under dagen, så jag borde inte kunnat orsaka någon skada på den.
    Har sprayat kontakterna med lite multispray men det blev inget bättre av det heller.

Döden s död

bly
    Member

@bly 91201 wrote:

Hej.
    Har fått akutproblem med telefonen nu. Kör en Tethered jailbreakad 3.1.2. Den brukar krascha efter någon månad i påslaget läge, typ bara stänga av sig. Då är det ju bara hem till datorn och JBa om som vanligt så är allt frid och fröjd.
    Detta hände idag för kanske 5 gången på typ 6 månader. Kom hem och JBade om den och allt fungerade bra tills jag inser att den inte laddar, varken i dator eller vägguttag. Provar göra “totalomstart” genom att hålla in knapparna osv men inget fungerar. Nu är den i sånt där batteriläge så att den inte ens går att starta. Om jag sätter den i väggen någon timme så kan man komma i DFU om man har tur, men inte mer än så. Då kan jag JBa om den, men den varken laddar eller blir hittad i iTunes. Vad göra?
    Hände en gång tidigare att den inte ville ladda. Satte i laddaren på kvällen men inget hände, lät den ligga med laddaren i och på morgonen när jag drog ur och satte i laddaren igen funderade det :S Känns skumt om det skulle fungera nu, för den känns verkligen död. Laddade den inatt och har bara haft den i fickan under dagen, så jag borde inte kunnat orsaka någon skada på den.
    Har sprayat kontakterna med lite multispray men det blev inget bättre av det heller.

Döden s död

Har haft laddaren i väggen hela natte nu utan något framsteg. Det är fortfarande bilden på kontakten och blixten både i datorn och i väggen. Det konstiga är att jag fick den i dfu några gånger igår, men nu är det omöjligt. En gång började datorn även söka drivrutiner men det avbröts när telefonen stängde av sig igen.
    Är så jävla drygt då man inte vet om det beror på mjuk eller hårdvara. Man tycker det borde vara hårdvara, men just att datorn hittade den en snabbis igår borde ju säga att den kan få kontakt, men vetefan alltså.

bly
    Member

Problemet är nu löst. Lämnade in telefonen till en mobilservicebutik nere på stan för någon dag sedan. Jag bad honom göra en felsökning och byta kontaken om den var trasig. Han ringde dagen efter och sa att allt var fixat. Fick betala 550:- men det är det lätt värt för att få den att fungera. Kontakten hade fungerat perfekt och en dag när jag kom hem var den bara död. Trodde det var något mycket mer allvarligt men som tur var räckte det med ett kontaktbyte!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det är offtast kontakten eller batteriet om det slutar plötsligt.
    Kabeln och usb porten på datorn kan vara problemet med det är sällan.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.