Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhonen sparar inte mina inställningar!
-
AuthorPosts
-
Någon mer som har problem med att den inte sparar vissa inställningar? tex så kan jag inte spara inställningar i summerboard och heller inte i mina mailinställningar.. vill att den ska hämta varje timme men den hoppar tillbaka till manual hela tiden.. aktier och väder går heller inte att ändra, de åker tillbaka till “orginal”
tacksam för hjälp
/Anders
Har samma problem fast i min “mail”, när jag klickar på Mail så stängs den (crashar på en gång).. och ändrar jag inställningarna, t ex tar bort kontot under Inställningar > Allmänt > Mail så sparas inte inställningarna! Telefonen är helt omblåst med Ziphone 3.0.
Tips ngn?
Undrar om jag inte läste om det här problemet på 99.se häromdagen? Kolla på http://www.99.se/iphone och leta runt lite.
Har läst runt lite o verkar som att de är en bugg i upplåsningsprogrammet som gör att den inte kan spara vissa inställningar.. återkommer snarast när jag provat dev-teams upplåsning.
/Anders
*EDIT*
Hittade lite fixar för just dessa problem:
http://george.zjlotto.com/index.php/2008/04/02/bugs-and-fixes-for-iliberty/ska prova nu
*EDIT*
Funkar kanon! 😀Hej!
Hur gjorde du för att köra fixen till iLiberty?
/Matts
*EDIT*
Uppgraderade till iLiberty+ 1.3.0 och körde den.
Dock utan att felet med att min iPhone inte sparar väder eller klocka som jag satt, utan hela tiden återvänder till grundinställningen (London).Någon som vet hur man gör?
/Matts
@mrm 2404 wrote:
Hej!
Hur gjorde du för att köra fixen till iLiberty?
/Matts
*EDIT*
Uppgraderade till iLiberty+ 1.3.0 och körde den.
Dock utan att felet med att min iPhone inte sparar väder eller klocka som jag satt, utan hela tiden återvänder till grundinställningen (London).Någon som vet hur man gör?
/Matts
Gå in på inställningar och välj “reset all settings”.
Brukar fungera 99% utav alla fallen;PJag har provat att köra in ny iLiberty + i min telefon (1.3.0). Efter det har jag gjort “resett all settings”.
Har dock fortfarande följande fel som är irriterande:
1. Väderinställningarna sparas inte utan går alltid åter till London (har valt Storbritanien som hemmaland, då Sverige inte finns)2. Klockor sparas inte, på samma sätt som med väder. Endast GMT syns där.
3. Inkommande samtal visas inte från kontaktboken, d v s namnet dyker inte upp utan endast telefonnumret.
Någon som kan ge tips på något som fungerar för att råda bot på detta?
Tack på förhand!
/Matts
hejhej
jag har exakt samma problem, inställningarna I settings mm sparas inte vilket är väldigt störande!
funkar det att bara ladda ner nya versionen och resetar man sen alla settings I liberty eller var gör man det?
försvinner alla program man installerat eller är det bara settings väder mm som nollställs? Hoppas ni förstår vad jag menar…Mvh
@evilaid 3239 wrote:
hejhej
jag har exakt samma problem, inställningarna I settings mm sparas inte vilket är väldigt störande!
funkar det att bara ladda ner nya versionen och resetar man sen alla settings I liberty eller var gör man det?
försvinner alla program man installerat eller är det bara settings väder mm som nollställs? Hoppas ni förstår vad jag menar…Mvh
Hej!Jag körde iLiberty+ igen och den installerade om i telefonen. Ingen musik, bilder eller program försvarn. Reset gör man i telefonen.
MEN, som sagt, det hjälpte inte för att få telefonen att spara klockan, väder och vissa andra inställningar.
Någon?
//Matts
tack för svaret!:):)
hjälper det för att spara key klick, ringvolym och resten inne I settings då?Nej tyvärr hjälper det inte för dessa små irriterande ickesparmöjliga inställningar heller.
Mycket irriterande. Tar lite udden av att ha telefonen, tyvärr//Matts
väderfunktionen fungerar inte för mig heller! jag har gått in på weather och den har hittat stockholm, sweden och bytt till mulet och 9 grader celsius vilket är högst sanningsenligt. men när jag går till startsidan igen står det 23 grader och soligt på väderikonen, trots att när jag klickar på den igen finns mina sverigeinställningar kvar. varför finns inställningarna kvar “inne” i applikationen men inte på själva knappen på startsidan?
@sonic 3799 wrote:
väderfunktionen fungerar inte för mig heller! jag har gått in på weather och den har hittat stockholm, sweden och bytt till mulet och 9 grader celsius vilket är högst sanningsenligt. men när jag går till startsidan igen står det 23 grader och soligt på väderikonen, trots att när jag klickar på den igen finns mina sverigeinställningar kvar. varför finns inställningarna kvar “inne” i applikationen men inte på själva knappen på startsidan?
Tror det är lite som klockikonen som hela tiden visar kvart över tio, den ändras helt enkelt inte.. det är väl egentligen bara kalenderikonen som ändras.
hade sammafel här kommer LÖSNINGEN
ladda hem (om du inte redan har “Putty” till PC, du hittar det genom Google om du inte har)
installera programmet och anslut dig till din Iphone! (via WiFi då ej kabel)
när du loggat in får du upp en typ av DOS ruta, i den rutan skriver du
detta—> chown -R mobile:mobile /var/mobile/Library/Preferences
HA RÄTT STAVNING PÅ MAPPARNA STORA O SMÅ BOKSTÄVER EXAKT SOM DET STÅR I TEXTEN!!
p.s glömde skriva
login : root
pass: alpinelär den fråga innan du kan skriva in resten 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.