Iphonen tar inte emot ny programvara!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphonen tar inte emot ny programvara!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hejsan!
    Jag sitter här med min PC och ska uppdatera min iPhone 8GB till senaste versionen i itunes och något sket sig.
    Jag har senaste itunes uppdateringen och när jag skulle uppdatera telefonen så blev det okänt fel 14.
    Jag provade igen och igen och med att stänga ner itunes och byta usb port och ha luren avstängd vid anslutandet och byta dator och allt jag kunde tänka mig och det enda som jag lyckats med är att få okänt fel 13 och okänt fel 14 och en iphone som är i Återhämtningsläge och inte vill ta emot nya programvaran.
    Vad ska jag göra?
    Jag behöver grundlig hjölp i punkt form.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Varför trycker folk på uppdatera? Återställ är den enda knappen du ska använda.

Byta USB-uttag. Starta om datorn. Installera den senaste iTunes. Ladda ner en firmwarefil manuellt från internet:iPhone 3.0.1 for 3G firmware
    Återställ med hjälp av DFU-läge och sedan håll inne shift när du trycker på återställ i iTunes. Välj sedan din firmwarefil du laddade ner med hjälp av länken och se om det går.

DFU-läge:
    Stäng av mobilen helt.
    Håll inne Home i 10 sekunder.
    Tryck ner powerknappen samtidigt som du fortfarande håller nere Home i 10 sekunder.
    Släpp powerknappen och håll home tills Windows gör USB-ljudet “dudoong” och iTunes hittar din mobil.

Härifrån borde du kunna återställa till den senaste versionen.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.