Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphonen trasig!
-
AuthorPosts
-
Jag har nu haft min Iphone i ca 3 veckor och har suttit med den väldigt mycket. Jag testade då att gå in på inställningar -> Sen allmänt tror jag -> och VoiceOver. (det är en inställning som gör att iphonen säger vad det är man klickar på)
Jag klickade sedan på HomeKnappen och kom till menyn… men sedan låste den sig (viloläge), som den ska göra. Men när jag skulle “dra” fingret som man måste för att låsa upp den gick det inte. Så jag la ifrån mig den och läste lite om voiceover, och man skulle tydligen dra med 3 fingrar eller något liknande för att “dra” på Iphonen.
Så jag gick tillbaka till iphonen och försökte få igång den, men nix den var helt svart. Den går liksom inte att få igång. Men det lustiga är att den låter om man klickar någonstans på den helt svarta skärmen eller t.ex klickar på powerknappen. Och om man drar ner av/på ljudknappen så kommer det upp en bild på skärmen, så det är ju inte fel på skärmen ändå….
Jag har testat att Starta om den 5 ggr, inget resultat… helt svart men låter om man klickar på den.(för att den har voiceover) Tillockmed återställt den utan resultat.. Hjälp :O , det jag menar är att den är inne i Menyn men skärmen är svart…
DFU mode maybe?
Testa att låta den ladda ur och ladda ur sen ladda upp den på nytt.
Funkar inget ändå gör en recovery-DFU.Och Vad innebär DFU mode?
Och det där med att ladda ur tar väl förmodligen ca 1 vecka? :/ Drar ju inget batteri som den är just nu.
– Jag har ju återställt den- och gjort en säkerthetskopia, bara undrar om mina bilder och videor finns kvar efter oxå 🙂
När du återställt den, läste du in backupen eller satte du upp den som NY iPhone? Återställer du den blir den som ny och eventuell settings du haft följer inte med, läser du in backupen får du in det som gjorde att den ‘sket sig’
Jo jag vet det. Men jag har ca 100 kontakter och program jag väldigt gärna vill ha…. Men hm..
-Men det skulle alltså funka med en ny?
– Och kan man på något sätt fixa någon fil som man lägger alla kontakter och program i och sedan för in dom i den nya?Nu kan jag inte ens koppla in Iphonen! Det kommer upp en error skylt : Vi kunde inte utföra din Itunes store-begäran. Nätverksanslutningen kopplades ner pga en tidsgräns.
Försäkra dig om att dina nätverksinställningar är korrekta och att din nätverksanslutning är aktiv och försök igen.. :O, Detta hände nu när jag har återställt den… Då kom det upp att jag skulle koppla ifrån och låsa upp sim, men nu när jag skulle koppla i den igen för att göra en “ny” så kom detta upp-De där låter faktisk inte som ett problem med din iPhone, snarare som ett problem med ditt nätverk och iTunes som inte kan logga på AppStore. När du återställt din iPhone som ny – har du samma problem då också?
Kontakterna får du in utan problem igen, de bör ju ligga på din dator utanför iTunes. Tex i Windows Adressbok eller Google/Yahoo Contacts
@freebo 59106 wrote:
De där låter faktisk inte som ett problem med din iPhone, snarare som ett problem med ditt nätverk och iTunes som inte kan logga på AppStore. När du återställt din iPhone som ny – har du samma problem då också?
Kontakterna får du in utan problem igen, de bör ju ligga på din dator utanför iTunes. Tex i Windows Adressbok eller Google/Yahoo Contacts
för att kolla din uppkoppling, testa att auktorisera din iTunesinstallation på datorn eller att ladda ned något gratispgm via AppStore,
Jo jag har fått igång den nu. Extremt jobbigt att alla bilder och kontakter försvann 🙁 Har nämligen inga kontaker via det där andra. Och man kan väl inte skicka kontakter från gamla mobilen till en iphone ?
@zigge95 59108 wrote:
Jo jag har fått igång den nu. Extremt jobbigt att alla bilder och kontakter försvann 🙁 Har nämligen inga kontaker via det där andra. Och man kan väl inte skicka kontakter från gamla mobilen till en iphone ?
Lägg in dina kontakter från den gamla mobilen i din simkort och sen lägg in din simkort i iPhone och importera dina kontakter.
Ett bra tips är att spara dina kontakter i outlook eller gmail så du kan alltid synka in dem ifall du inte vill använda din säkerhetskopia.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.