Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhoneproblem som inte försvinner, hjälp!
-
AuthorPosts
-
Hej,
Då jag inte kan hitta hjälp någon annanstans vänder jag mig hit.
Hoppas någon orkar läsa igenom och kanske kan känna igen sig, eller råka veta vad felet är och om jag kan göra något?Här är händelseförloppet kortfattat sedan igår klockan 20 då jag fick hem min iPhone:
– Kopplar in telefonen till iTunes, går felfritt att registrera osv
– Då jag ska synkronisera mina låtar avbryts detta efter någon minut. Varningsrutan säger att iTunes “inte hittar skivan” eller dylikt.
– Jag gör om detta några gånger, men det fungerar fortfarande inte.
– Jag återställer iPhonen i hopp om att det ska lösas.
– Detta leder till en “recovery loop”. Den säger varje gång efter återställandet att en “iPhone i återhämtingsläge hittats” och att den måste återställas.
– Jag fortsätter med detta och använder diverse trix för att få in den i olika “modes”, men inget fungerar, så jag ger upp för kvällen.
– Imorse kopplar jag in iPhonen till ett iTunes i en annan data, och återställningen lyckas.
– Jag kopplar in den till min dator för att synkronisera min musik, men än en gång kommer det upp att skivan inte hittas.
– Jag fortsätter att synkronisera, och till slut fungerar det och jag får in mina låtar. Ett problem kvarstår; nämligen att direkt jag öppnar iPoden i telefonen stängs denna, innan jag hinner trycka på något.
– Jag tar ut en del av låtarna för att minska det använda utrymmet, och denna gång fungerar det. Jag kan bläddra bland och öppna låtarna.
– Tyvärr var inte detta det sista felet.. När jag nu spelar låtarna i luren hackar dessa. Det låter som när en skiva är repig, de hoppar lite fram och tillbaka under korta stunder, vilket är oerhört irriterande. Det händer inte utan uppehåll, men då och då.Jag var förbi en Telenorbutik idag för att fråga, men de hänvisade till kundtjänsten då jag köpt den via internetbutiken, bra..
Utöver dessa problem tycks telefonen fungera felfritt.
Något som bör nämnas är att väldigt liknande problem uppstod med min iPod Touch jag hade tidigare. Den strulade också med återställningen, och låtarna hackar. Hur kommer detta sig!?
Tack på förhand 🙂
Hmm, jag hade detta på min gamla iPod.
När felet dyker upp nästa gång, stäng dialogrutan. Klicka på Start och sedan på Kör, skriv services.msc, högerklicka på Apple Mobile Device, klicka på Restart. När telefonen visar sig i iTunes igen, prova att synkronisera objekten som inte kom över till din iPhone. Dessvärre måste du nog genomföra samma procedur varje gång felet dyker upp…=/ Felet har funnits där i flera år, långt innan iPhone lanserades
Lycka till
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.