Iphones livslängd!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphones livslängd!

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Tjena!

Tänkte bara fråga hur länge ni tror Iphone kommer ha sin storhetstid med tanke på saknad av 3G osv? även hur länge man kan slita på den innan den helt enkelt pajjar? hur länge batteriet håller? Vill tillägga att jag ej har fått min Iphone än. är så sjukt sugen nu 😀

MvH/
    Ritchie

haren
    Member
    Post count: 200

@ritchie922 1297 wrote:

Tjena!

Tänkte bara fråga hur länge ni tror Iphone kommer ha sin storhetstid med tanke på saknad av 3G osv? även hur länge man kan slita på den innan den helt enkelt pajjar? hur länge batteriet håller? Vill tillägga att jag ej har fått min Iphone än. är så sjukt sugen nu 😀

MvH/
    Ritchie

Tror att iphonen kommer hänga kvar ett tag eftersom det är mycket nya funktioner. Tex Pakethanteraren och möjjligheten för tredjepartsutvecklning. Ang hållbarheten så är det nog att den har nog samma hållbarhet som dagens andra telefoner.

// h

Sjoberg
    Member
    Post count: 6

Med hållbarheten kan jag inte hålla med, en polare till mej tapade sin iphone. Vibratorn pajade och han fick en spricka i skärmen på 4 cm.

ripperoo
    Member
    Post count: 236

Jag har tapppat min 2 gånger har inte hänt något ^^
    Men jag har dock siliconskydd

Ritchie922
    Member
    Post count: 3

Okej, jag kommer nog vara pedant med min. Kanske inte överdriva skydd och sånt mest att inte tappa den å så. det verkar vara en sån telefon som man inte tröttnar på eftersom den ligger så långt för och jag kör ju med comviq nu så det kommer ju klaffa perfekt.

Dock hört att skärmens glas ligger på 9.5 I en skala av 10 då 10 är diamant, men har ändå sett å hört om sprukna skärmar. Dom kanske är extremt tunna inte vet jag. Vad tror ni? precisonen kanske blir sämre desto tjockare glass eller något dylikt.

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@ritchie922 1310 wrote:

Okej, jag kommer nog vara pedant med min. Kanske inte överdriva skydd och sånt mest att inte tappa den å så. det verkar vara en sån telefon som man inte tröttnar på eftersom den ligger så långt för och jag kör ju med comviq nu så det kommer ju klaffa perfekt.

Dock hört att skärmens glas ligger på 9.5 I en skala av 10 då 10 är diamant, men har ändå sett å hört om sprukna skärmar. Dom kanske är extremt tunna inte vet jag. Vad tror ni? precisonen kanske blir sämre desto tjockare glass eller något dylikt.

Du ska kanske inte blanda ihop hårdhet i den bemärkelsen att det är svårt att repa, och hårdhet i den bemärkelsen att det är “okrossbart”…

Bara för att ytan är mer eller mindre resistent mot repor så innebär det inte att den tål stötar, bara friktion.

Frozen
    Member
    Post count: 4

För er som inte redan sett denna video säger den ganska mycket om skärmen på en iPhone tycker jag.

http://www.youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8

Kan juh vara så att just deras exemplar inte var ett måndags exemplar och håller bättre än en “average iPhone”.

quuz
    Member
    Post count: 24

Tro mig, stötar tål den 😀 Har tappat min x antal gånger ner i stengolv från ca 1.5 meters höjd, tappat den ur fickan ner i asfalten när jag åkt longboard osv. Den tål en hel del faktiskt 🙂

haren
    Member

@Sjöberg 1302 wrote:

Med hållbarheten kan jag inte hålla med, en polare till mej tapade sin iphone. Vibratorn pajade och han fick en spricka i skärmen på 4 cm.

Med hållbarhet så räknade jag vanligt användande/slitage som tex batteri, knappar etc. Om man tappar den så är det väl självklart att den kan gå sönder.

// h

ripperoo
    Member

@quuz 1336 wrote:

Tro mig, stötar tål den 😀 Har tappat min x antal gånger ner i stengolv från ca 1.5 meters höjd, tappat den ur fickan ner i asfalten när jag åkt longboard osv. Den tål en hel del faktiskt 🙂

WoW bättre än förväntat!

rastersize
    Member
    Post count: 26

Angående 3G: 3G iPhone Already Ordered By Apple?
    Skulle man våga gissa på att den kommer om ~3 månader när fw 2.0 ska släppas kanske 🙂

jumpcut
    Member

@rastersize 1384 wrote:

Angående 3G: 3G iPhone Already Ordered By Apple?
    Skulle man våga gissa på att den kommer om ~3 månader när fw 2.0 ska släppas kanske 🙂

Jag skulle inte våga gissa på någonting. Att det kommer släppas en iPhone med 3G-stöd (renodlad UMTS-iPhone tror jag inte en sekund på) är nog spikat, men när?

Dessutom tror jag inte att de kommer kunna behålla dagens specifikationer om de ska trycka in 3G i luren också. Vi kommer nog få se en bortplockad kamera, annat batteri eller större telefon. Väljer de att göra telefonen något större (tjockare, inte bredare eller längre) så skulle man ju däremot kunna få se en bättre kamera, kanske till och med en dedikerad kameraknapp på sidan.

rastersize
    Member

@jumpcut 1385 wrote:

Jag skulle inte våga gissa på någonting. Att det kommer släppas en iPhone med 3G-stöd (renodlad UMTS-iPhone tror jag inte en sekund på) är nog spikat, men när?

Dessutom tror jag inte att de kommer kunna behålla dagens specifikationer om de ska trycka in 3G i luren också. Vi kommer nog få se en bortplockad kamera, annat batteri eller större telefon. Väljer de att göra telefonen något större (tjockare, inte bredare eller längre) så skulle man ju däremot kunna få se en bättre kamera, kanske till och med en dedikerad kameraknapp på sidan.

Tror inte jag heller en sekund på en renodlad UMTS-iPhone utan en iPhone, som idag, fast med 3G-stöd.

Optimism: Jo fast med en OLED skärm så kryper ju skärmens tjocklek och därmed behåller den samma tjocklek osv.

jumpcut
    Member

@rastersize 1387 wrote:

Tror inte jag heller en sekund på en renodlad UMTS-iPhone utan en iPhone, som idag, fast med 3G-stöd.

Optimism: Jo fast med en OLED skärm så kryper ju skärmens tjocklek och därmed behåller den samma tjocklek osv.

Hur mycket tunnare kan man göra skärmen egentligen? Jag är inte helt inne på den biten, har du koll på det får du gärna dela med dig så att vi kan bli fler optimister 🙂

anami
    Member
    Post count: 9

det som får mig att inte tro på att apple släpper en 3g iphone just nu är :

– iphone har just anlänt till europa och kollar vi på telefonerna där så är dem precis likadana som våra från usa

– det finns många länder fortfarande som inte ens fått iphone ännu.

– läste någonstans där ” sverige väntar ” på att det ska komma en 3g iphone , om dem nu gör det så får dem nog vänta ett tag till eller bara nöja sig med den här supermobilen som inte behöver 3g

rastersize
    Member

Vet tyvärr inte vad skillnaden blir i verkligheten utan var något jag läste på MacRumors forum.
    Men här (http://www.siliconchip.com.au/cms/A_30650/article.html) står det lite om hur tunt OLED är (~300 nm, vilket är 0.0003 mm eller om man så vill 0.0000003 meter). Alltså tunt som attan och bara glaset och touch-grejset som sätter tjockleken.
    Dock verkar OLED inte vara allt för billigt 😉

iPhone3
    Member
    Post count: 53

min kompis iphone tapades på asfalt och blev förlamad! (nedredelen av skärmen har ingen touch funktion och är därmed värdelös för man kan inte slajda till höger) hahah
    men jag vill fortfarande ha en:rolleyes:

justin
    Member

Singapore kommer att lansera Iphone som första asiatiska land. Singtel blir operatören och det går rykten om att det kommer att vara en 3g lansering med hänvisning till de tidigare rykten om att 3g chippet vart redan utveckad och att Iphone laggt en beställning på 10miljoner enheter.

Så .. lansering i Sverige är inte allt för långt borta och om man inte orkar vänta sålänge så kanske man kan passa på att importera från Singapore 🙂

jumpcut
    Member

@justin 1490 wrote:

Singapore kommer att lansera Iphone som första asiatiska land. Singtel blir operatören och det går rykten om att det kommer att vara en 3g lansering med hänvisning till de tidigare rykten om att 3g chippet vart redan utveckad och att Iphone laggt en beställning på 10miljoner enheter.

Så .. lansering i Sverige är inte allt för långt borta och om man inte orkar vänta sålänge så kanske man kan passa på att importera från Singapore 🙂

Vart läste du det?

haren
    Member

@jumpcut 1491 wrote:

Vart läste du det?

Här kan du läsa om 3G ryktet: http://www.iphonebuzz.com/apple-ordered-10m-3g-iphone-262088.php#more-2088

// h

ripperoo
    Member

Ärligt jag vet inte va ni tycker med allt det här om 3G är lite överskattat. Sååå jäkla mycket snabbare går det inte..

jumpcut
    Member

@ripperoo 1503 wrote:

Ärligt jag vet inte va ni tycker med allt det här om 3G är lite överskattat. Sååå jäkla mycket snabbare går det inte..

Haha. Jo. GPRS vs. 3G är som en cykel med soppatorsk mot en F1-bil. Däremot är frågan om EDGE och 3G skiljer sådär överdrivet mycket? Drar det lika mycket batteri vid användande, vad är de teoretiska maxhastigheterna?

quuz
    Member
    Post count: 24

EDGE
    Max DL = 236 Kbps
    Max UL = approx 100 Kbps

3G
    Max DL = 384 Kbps
    Max UL – 64 Kbps

HSDPA
    Max DL = 1.8 Mbps
    Max UL = 384 Kbps

Skiljer alltså en hel del mellan HSDPA och EDGE. Och 3g drar en hel del mer batteri. Det var en av anelndingarna till att dom skippa 3g i iphonen.

justin
    Member

@jumpcut 1491 wrote:

Vart läste du det?

Här kan du läsa om lanseringen i Singapore:

http://macworld.idg.se/2.1038/1.152006

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.