iPhones utan 3G kommer bli värdelösa?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhones utan 3G kommer bli värdelösa?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 25

Tjenare, tänkte bara att nu när det ryktas om att de nya 3g telefonerna ska släppas så vad kommer hända med de “gamla” då. De kommer ju i stort sett bli helt väderlösa att ex. sälja?
    Själva tanken med denna tråd är om någon har lite vetskap om vad som är på G, om jag ska sälja min iphone så fort som möjligt för att införskaffa en med 3g (vilket i för sig inte är så jätte viktigt för mej), men kan tänka mej att apple kanske stoppar in lite mer än bara 3g i “nya” iphonen?
    Så hur ledsen ska alla nyinköpta iphone ägare vara ? 😛
    Blev lite flummigt inlägg men hoppas ni fattar.
    Hälsningar Crille

ripperoo
    Member
    Post count: 236

Varför alltid sträva efter det bästa?
    Om några månader kommer säkert en ännu fetare telefon ut som pjongar iphone så är det hela tiden…

sjovik
    Member
    Post count: 20

@criille 2017 wrote:

Tjenare, tänkte bara att nu när det ryktas om att de nya 3g telefonerna ska släppas så vad kommer hända med de “gamla” då. De kommer ju i stort sett bli helt väderlösa att ex. sälja?
    Själva tanken med denna tråd är om någon har lite vetskap om vad som är på G, om jag ska sälja min iphone så fort som möjligt för att införskaffa en med 3g (vilket i för sig inte är så jätte viktigt för mej), men kan tänka mej att apple kanske stoppar in lite mer än bara 3g i “nya” iphonen?
    Så hur ledsen ska alla nyinköpta iphone ägare vara ? 😛
    Blev lite flummigt inlägg men hoppas ni fattar.
    Hälsningar Crille

3G tycks man klara sig bra utan (i a f gör jag det), så man får väl hoppas på att de andra godsakerna, som naturligtvis också drösar in, går att stoppa in i våra “gamla” telefonapparater.

mrfestis
    Member
    Post count: 59

Det är väl bara och byta om den är bättre, den andra kommer ju fungera som en second-hand mediaspelare som man kan ge bort eller ngt.. Så är det med allt, nyss var min SE P1i riktigt nice.. men nu ligger den och samlar damm, och inte tala om min Nokia 6110 med “snake”. Grym lur som man numer använder som hammare.. eller Ericssons supermobil 337 och uppföljaren 388… bla bla bla.. bara köpa nytt när det kommer nytt! Hur svårt ska de va!

makrilleN
    Member
    Post count: 5

Tror ni att alla applikationer som gjorts att de kommer att fungera på den nya också?

haren
    Member
    Post count: 200

@makrillen 2055 wrote:

Tror ni att alla applikationer som gjorts att de kommer att fungera på den nya också?

Ja det tror jag. Det är nog bara en nyare verision av operativsystemet.

Jag tror att nackdelen med “3G Telefonen” som förväntas komma är att den blir väldigt dyr. Förmodligen så kommer man inte kunna köpa den utan att tecka ett abonnemang i butiken. Det borde att komma en förändring så att man inte bara kan köpa en iphone. Det är ju problemet idag att man köper ut telefonerna från usa för att sedan tecka abonnemang, men som man sedan struntar i.

Man tycker att apple borde komma med en genomtänkt förbättring av detta. Ex inte möjligheten att aktivera och teckna abonnemang via iTunes.

// h

iPhone3
    Member
    Post count: 53

@makrillen 2055 wrote:

jag tror att alla apps kommer funka på båda. utom typ skype.
    för det skulle vara lite konstigt om dom stängde ut 4 miljoner användare så att dom inte konde ha nya apps… jag hoppas på att 3g ska ha 32gb.
    men den kommer ju kosta 57,8 miljoner dollar… så jag tror jag ska köpa den “gammla” eller ska jag’?

MrM
    Member
    Post count: 12

Tja!

Jag tror inte att en icke-3G telefon blir värdelös inom kort. Detta då 3G drar så himla mycket batteri. Har haft min P990i och helt valt bort 3G då det med vanligt mycket telefonsamtal (har bara mobiltelefon på jobbet) var tvungen att ladda efter en förmiddag.

Min nya iPhone har sämre batteritid är P990i och med 3G är det bara att gissa att det inte är tal om trådlös telefon längre…

/Matts

Sebastian
    Member
    Post count: 34

Jag har för mig att programmen är skriva in C. Om nu apple väljer att göra ett nytt operativsystem så kommer the Dev-Team säkerligen skriva en emulator.

Men, Leopard är kompitabel med många utav Tigers program, varför skulle inte jailbreak applikationer fungera på iPhone 2.0?

Laveryd
    Member
    Post count: 22

Jag ska lätta köpa nya telefon när den kommer med 3G om den är dyr här så köper jag den när jag kommer till USA i höst! Så ger jag bort den här “gamla” till tösen min så blir hon säkert klad ;D

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.