Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPod Album bilder, hur ?
-
AuthorPosts
-
När man använder sin iphone och går in på iPod, sen när man vill se album bilderna där inne, hur fixar man de ?
Tex när man spelar en låt, och vänder på luren på sidan, så blir det bara en svart bild med någon ton not på.Jag gjorde som Mr EmCom skrev i en annan tråd, att man gick in på iTunes och valde hämta bilder, den hämtade en massa bilder, men sen ser jag inte bilderna på itunes eller i min lur, hur syncar jag över dom, var lägger dom sig ?
Tacksam för en guide hur man görHittade bara någon mapp på 10 mb inne i mina bilder som hette iPod Photo Cache, men dom var inte i något bildformat.
Vill helst ha något lätt sätt, vill inte leta upp album bilder och lägga in till varje album, vill det ska gå så automatiskt och lätt som möjligt.
Hur har ni gjort ?
Tack// TwiZteD
Du kanske har gjort allt redan…..
Du måste ha ett konto i iTunes.
Tror du måste plocka bort musiken i iPhonen för att sedan lägga in den när du har fått bilder i iTunes….
@twizted 36828 wrote:
När man använder sin iphone och går in på iPod, sen när man vill se album bilderna där inne, hur fixar man de ?
Tex när man spelar en låt, och vänder på luren på sidan, så blir det bara en svart bild med någon ton not på.Jag gjorde som Mr EmCom skrev i en annan tråd, att man gick in på iTunes och valde hämta bilder, den hämtade en massa bilder, men sen ser jag inte bilderna på itunes eller i min lur, hur syncar jag över dom, var lägger dom sig ?
Tacksam för en guide hur man görHittade bara någon mapp på 10 mb inne i mina bilder som hette iPod Photo Cache, men dom var inte i något bildformat.
Vill helst ha något lätt sätt, vill inte leta upp album bilder och lägga in till varje album, vill det ska gå så automatiskt och lätt som möjligt.
Hur har ni gjort ?
Tack// TwiZteD
ja vet inte hur alla andra gör men ja använder MP3TAG du kan lägga till bild, text, ändra på artist namn…
det bästa är att samla flera mp3:n i ett album så när låten liras i iPhone du kan dubbelklicka o så får du lista på alla låtar i samma album…Jag använder iTunes 😛 Om man högerklickar>visa info så kan man lägga till en massa taggar, och även text (visas på iPhonen när låten spelas :)) och bild. Annars ska man kunna högerklicka>Hämta bildmaterial, och om albumet finns i iTunes Store (Artist/Album måste vara rätt och rättstavat i taggarna) så hämtar den Album Artwork till låten. Då, när du visar info för en låt, så syns bilden där 😀
@snook 36835 wrote:
Tror du måste plocka bort musiken i iPhonen för att sedan lägga in den när du har fått bilder i iTunes….
Okej får testa för över musiken fram och tillbaka igen då, kanske hjälper.
Har gjort allt rätt annars vad jag har läst iallfall.
Vill att det ska fungera i iTunes helst, inte hålla på med andra program och strula.Får testa göra om allt då, tack 🙂
Återkommer senare ikväll eller nått// TwiZteD
@snook 36835 wrote:
Vad gör jag fel ?
Jag går in på iTunes – Musik – Avancerat – Hämta bildmaterial till Album
Den loadar och hämtar en massa saker, sen säger den, “kunde inte hämta till följande” så listar den en fin lista den inte kunde hämta.
Men ändå så hämtar den till många av albumen, men inga bilder syns varken på itunes eller i luren.Måste det vara musik album FRÅN itunes ?
Går det inte att få bilder till mp3 låtar från datorn man har lagt in till itunes/iphonen ?Vad är fel ?
Tack
// TwiZteD
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.