iPod Touch G1

Front page Forums Övriga ämnen iPod Touch G1

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej!

Ska snart köpa present till min son som fyller 3 år. Vanligt spel som Nintendo Ds blir för svårt för honom , men han älskar min iPhone och de barnspel som jag laddat ned.

Funderar på att köpa som rubriken lyder, begagnat och billigt . Min fråga är då om det funkar lika bra med den att ladda ned barnspel på appstore som det gör med min iPhone.

Verkar det som ett bra förslag, nåt annat att tänka på vid köpet?.

Tänker mest på skillnaderrna mellan generation 1,2 och 3. Vad är det mest väsentliga?

Helt ny sen en vecka på det här med iPhone, så ni får ursäkta om det är märkliga frågor 🙂

Mvh Svenberg

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@svenberg 59403 wrote:

Hej!

Ska snart köpa present till min son som fyller 3 år. Vanligt spel som Nintendo Ds blir för svårt för honom , men han älskar min iPhone och de barnspel som jag laddat ned.

Funderar på att köpa som rubriken lyder, begagnat och billigt . Min fråga är då om det funkar lika bra med den att ladda ned barnspel på appstore som det gör med min iPhone.

Verkar det som ett bra förslag, nåt annat att tänka på vid köpet?.

Tänker mest på skillnaderrna mellan generation 1,2 och 3. Vad är det mest väsentliga?

Helt ny sen en vecka på det här med iPhone, så ni får ursäkta om det är märkliga frågor 🙂

Mvh Svenberg

Hej och välkommen till forumet!
    Först och främst, är man 3år med en iPod Touch är man coolast på dagis! 😎
    Allt ska fungera likadant som på din iPhone med att skaffa apps.
    Skillnaderna mellan g1 & g2 är främst att g2 har inbyggd högtalare.
    G2 är snabbare och G3 är snäppet snabbare än G2.
    G1 finns i 8,16 och 32GB
    G2 finns i 8,16 och 32GB
    G3 finns i 16,32 och 64 GB (osäker på deta, rätta mig om jag har fel)

Är du jailbreak sugen är G1 och ev. G2 bästa alternativet beroende på bootrom. g3 går i dagsläget inte att jailbreaka över huvudtaget.

Svenberg
    Member

Tack för välkomnandet och snabbt utförligt svar!

Anledningen till att han blir “coolast” på dagis är inte en supercool farsa, snarare en snål och praktiskt tänkande pappa, då detta alternativet är det billigaste jag funderat ut,gällande dataspel. Särskilt med tanke på kostnaderna för spel.

Högtalare på podden är nog ett måste, ska va så enkelt som möjligt. Då får ja leta efter G2 istället.
    /Svenberg

Svenberg
    Member

Hej igen:-)
    Kom på med anledning av inbyggda högtalare att det finns ju 2 st olika högtalare, i alla fall på iPhonen. Vilken saknas på G1? Det är ju viktigt att ljudet från spelen kan höras utan hörlurar.
    /Svenberg

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Ja ska det vara till en 3 åring så borde han ha en där han slipper ha hörlurar. iPhone har också en högtalare, den andra är en mikrofon.

Emilhip
    Member
    Post count: 44

Annars finns det en liten vit högtalare som man trycker in i ipoden . under på högra sidan.:)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.