Ipone istället för mobilt bb

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ipone istället för mobilt bb

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej!

Jag har sökt en stund efter svar på en fråga jag har, och det är om jag kan koppla iphonen till datorn och använda den som “modem” istället för att använda mitt gamla telia mobila bredband?
    Isf hur funkar de, är de “snabbt” som de e med de vanliga mobila bredbandet?

Mvh //Klabbe

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det kallas Internetdelning i din iPhone och fungerar alldeles utmärkt. Hastigheten är helt och och borde motsvara vilken Telia-dongle somhelst som även den jobbar i 3G.

Jag kör det med Telenor och många andra här med andra operatörer via BT eller USB-kabel.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

3G på internetdelning är snabbt ja. Oftast 150 kbit/s ner men upphastigheten är inget att skryta med.

Att tänka på är hur mycket du använder internet. Om du har en operatör som begränsar Internet efter 8 GB så måste du veta att du ligger under det. Om gränsen överskrids så blir 3G meningslöst.

adriansell
    Member
    Post count: 3

För oss som har Telenor (och i mitt fall Telenor Surfa), finns det någon gräns för internetanvänding på iPhone? Eftersom jag inte fått min telefon så kan jag inte ta reda på det själv.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.