Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › IRC för iPhone-snack, finns det?
-
AuthorPosts
-
Som rubriken lyder..
Skulle vara en bra grej om det fanns en kanal för iPhone-“nördar” om man får skoja till det 😉är la bara att starta en kanal på ngt nätverk ?… Gör det och posta den här !
många av de utländska forumen har ju irckanaler… men då jag inte själv ircar vet jag inte så många, och jag vet inte vilka som enligt reglerna är godkända att skriva
Håller med. Starta en sån! Jag kan göra det om ingen annan har lust. =)
@barritus 35264 wrote:
Fanns ju redan!
Testade gå in där nyss, var ju engelsk =/
Skulle vara kul med en svensk irc-chatt!Hade varit underbart om någon kunde starta en 🙂
Är helt ny vad gäller mIRC, så kan ingenting om det..Men en suverän grej, speciellt nu när allt händer i iPhone-världen så är det kul att kunna snacka med andra som är insatta i samma ämne =)
Nu finns det en kanal uppe.
Server irc.servercentral.net
Kanal : #iPhoneinfoKul! Brukade hänga i #dvdforumnattsudd förr i tiden.
Nu ska man bara hitta en irc-klient till iPhone! Har för mig att det finns.
finns det någon annan IRC client än MIRC som är bra och gratis? för micr är ju inte gratis 🙁
@Äppelphone 35937 wrote:
finns det någon annan IRC client än MIRC som är bra och gratis? för micr är ju inte gratis 🙁
Chatzilla finns som plugin till firefox, gratis och dugligt.
@Äppelphone 35937 wrote:
Kostar MIRC pengar nuförtiden???
Kom igen nu.. joina #iPhoneinfo på EFnet nu! =)
Finns ingen web-baserad version så att man kan joina?
@Äppelphone 35937 wrote:
Om man använder Pidgin som IM så kan man köra irc där igenom.
Det är bra kör ICQ/MSN/IRC/GOOGLE där igenom istället för en massa olika prog.tycker vi ska ta tag i detta, blir lite lättare att snacka med personer än att vänta på svar.
iphoneinfo irc = snart?
då menar jag en officiell kanal som ska vara standardCoolt, eller fixa Forum runner och ha iphoneinfo ett klick away när man är på språng 🙂
Har bnc på quakenet =]
IRC är ifs, snabbare när det gäller responser 🙂
Har nu startat en kanal på servern quakenet. Kanalen är #iphoneinfo.se
KOM IN NU DÅ!!
Edit:
Kom på nu också att det finns en webchat just för quakenet. Välj nick sen kanal.Bra initivativ. Jag ser till så att det här kommer ut till flera användare
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.