iTouch 1G – FW 1.1.4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iTouch 1G – FW 1.1.4

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 26

Hej,

Fick min systers iTouch 1G nyligen och jag har bestämt mig för att uppgradera och jailbreaka. Jag söker nu tips på vad jag bör och hur jag ska göra för att nå mitt mål.

Som jag förstått, ska jag ladda ner ipsw firmware och installera genom att hålla in shift + trycka restore i itunes.

Min första fråga är då, kan jag hoppa direkt till 3.1.3 från 1.1.4 (laddat ner 3.1.3 ipsw filen från felixburns)?

Sen är min andra fråga om jag kan använda spirit till iTouch 1G, många oklarheter då vissa skriver alla version och några skriver 2G o 3G.

Det räcker med frågor så här långt. Vid fler frågor återkommer jag. Jag är tacksam vid bra och ärliga svar då jag är en newbie.

Mvh

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Det är en iPod Touch så du behöver inte oroa dig för baseband och upplåsning, så att fixa en custom ipsw är ganska så onödigt. Koppla till itunes och uppdatera till 3.1.3 sen jailbreaka med Spirit.
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7834-%5Bguide%5D-spirit-jailbreak-3-1-3-untethered-iphone-3gs-ipod-3g.html

Chabbe11
    Member

Tack för hjälpen.

Jag vill då inte betala för att uppdatera till 3.1.3. Ska jag använda mig av shift + restore metoden?

Tacksam för svar

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Sånt för du söka efter på annat håll, då det kostar att uppdatera en ipt så är det mot forumets regler att diskutera hur man kommer runt det. Googla!

Däremot tycker jag det är skitlöjligt att ta betalt av ipt kunder för uppdateringar, är de mindre värda än andra?

Chabbe11
    Member

Okey, visste inte att det stred mot forumets regler.

Ja, jag håller med om att det är löjligt.

Men jag läste nu att fw 4.0 kommer att vara gratis för ipod touch användare, gäller det även de som är på 1.x elr 2.x? eller gäller det att man först är på 3.x?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@chabbe11 67437 wrote:

Okey, visste inte att det stred mot forumets regler.

Ja, jag håller med om att det är löjligt.

Men jag läste nu att fw 4.0 kommer att vara gratis för ipod touch användare, gäller det även de som är på 1.x elr 2.x? eller gäller det att man först är på 3.x?

iOS 4 kommer inte att fungera på iPod Touch 1G, iaf inte enligt Apple men det kanske kommer ett hack.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.