iTuned påstår att jag har tre aukt. datorer vilket är fel, varför

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iTuned påstår att jag har tre aukt. datorer vilket är fel, varför

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 658

Jag har en dator med iTunes, och är inne på min andra iPhone
    lik för*annat så påstår nu iTunes att jag har använt 3 av de 5 auktorisationer som man tydligen har.
    Har uppgraderat från Win vista till Win 7 men det ska inte spela någon roll

Hur nollställer man detta? Vad händer när det blir dags för 6:e gången av 5 möjliga?

Denna telefon jag har nu har väl inget att göra med min förra, eller?

Så det borde vara att jag använt en av fem istället.

Vad jag tycker om Apple:mad: och deras stil:mad: lämnar vi utanför här :mad::mad:

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Även om det är samma dator som du använder så räknas det som en ny efter att du uppdaterat eller formaterat om datorn. Det du ska göra är att avauktorisera datorn innan du formaterar om den. Nu är det inte så farligt heller, har du använt dina fem gånger så kan du nollställa det och börja om på nytt (endast engång om året).

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@ponyboy 59350 wrote:

Även om det är samma dator som du använder så räknas det som en ny efter att du uppdaterat eller formaterat om datorn. Det du ska göra är att avauktorisera datorn innan du formaterar om den. Nu är det inte så farligt heller, har du använt dina fem gånger så kan du nollställa det och börja om på nytt (endast engång om året).

Ok, tack för ett bra och lugnande svar. 🙂 Det där med att man ska avauktorisera har de inte skrivit med så stor text iaf. 🙂

När jag ändå har en kunnig i tråden. Kan jag vara 100% säker på att jag får mitt 3.1.2 tillbaka?

Går jag in på egenskaper så står det Version: N/A, vad innebär det? Ska det inte stå 3.1.2 där?
    Jag har ju 3.1.2

Edit:
    Klickade på återställ och upp hoppar en liten j**la knspp där det står “Återställ och uppdatera” Så f*sn heller!!!

Var hittar man en fungerande ipsw(?)fil? Den på iClarified funkar inte….
    “Den här enheten kan inte anvnda det begärda bygget”
    (Vad är det för sopig svenska?)

“Kontrollerar med återställningsservern hos Apple” Varför det? Filen finns ju lokalt. Apple är just nu väldigt lätt att haaata!

Bugz
    Member
    Post count: 61

Ponyboy:

Vart vänder man säg om man skulle behöva nollställa ?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@bugz 59367 wrote:

Ponyboy:

Vart vänder man säg om man skulle behöva nollställa ?

I iTunes klicka på Affär/Visa mitt konto. Du kommer till Apple Account Information och under Change Country kan du se hur många datorer som är auktoriserade. Har man auktoriserat sina 5 så dyker en knappen “Deauthorize all” upp. Detta kan man göra endast en gång om året.
    zz0887d636-1.jpg

Bugz
    Member
    Post count: 61

Tusen tack för det. Visste inte innan av man skulle avauktorisera så jag har bara
    den jag kör på o en till kvar, men nu vet jag.
    Som sagt tusen tack

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Pony, tack för ett bra tips =)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.