iTunes.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 220

Har precis installerat om men innan jag gjorde det gjorde jag en backup på på hela “C:Users” för att enkelt kunna återställa.

Allt verkar vara frid och fröjd. Musik, Talböcker, spellistor och allt finns där. MEN. Då jag startar iTunes med iPhonen ansluten får jag ett meddelande:

Denna dator är inte längre auktoriserad på iPhone-enheten “iPhone”. Vill du auktorisera den här datorn för objekt köpta från iTunes Store?

Om jag inte gör detta kommer ett antal program att raderas från iPhonen. Då jag klickar på auktorisera och loggar in med användar ID och lösen får jag meddelande:

This computer is already authorized. Including this one you have authorised one computer out of your avaliable 5.

Problemet är att nästa gång är det samma visa. Vad göra?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Du ska avauktorisera alla datorer och sen auktorisera igen.
    Om du går in i iTunes store och sen försöker hitta användarkontrollpanelen genom att antingen klicka på ditt namn eller leta upp en knapp i Store.
    Du ska kunna hitta ett sätt att avauktorisera alla datorer om du har sprängt gränsen på 5 datorer. Innan man knäckt gränsen kan man inte avauktorisera en eller alla datorer, vilket jag tycker är synd för jag har 4 datorer auktoriserade vilka utav dem är bara 2 datorer men de har blivit formaterade 2 gånger.

Jag vet inte exakt var man hittar det men leta i iTunes store.

6295gl
    Member

Hittade i iTunes, plockade bort datorn för att sedan aktivera den igen. Tyvärr är jag tillbaka på ruta ett efter att auktoriserat datorn igen. Suck.

6295gl
    Member

Lackades lösa det med att installera om iTunes. I iTunes kunde jag välja att föra över applikationer från iPhone till iTunes. Blev då ombedd att att ange användar ID och lösenord. (Det kanske finns smartare sätt.)

Tyvärr kunde jag inte föra över någon musik från iPhone till iTunes då det endast fungerar med musik köpt via iTunes. (All min musik är överförd via CD skivor eller MP3.)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.