iTunes 9.0.3 uppdatering

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iTunes 9.0.3 uppdatering

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

Innan vi ser 100 frågor om det är safe att uppgradera. Uppdateringen påverkar inte ditt jailbreak eller din unlock så det är bara att uppdatera iTunes och se glad ut

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Tack Freebo. Nu ska jag starta iTunes och trycka “Ja” på frågan om att ladda ner den nya versionen.

När tråden ändå är här: Vad är nytt i iTunes?
    Eller är det inför iPad-releasen?

Freebo
    Member

iTunes 9.0.3 innehåller ett antal viktiga buggfixar, bl.a.:

• iTunes observerar nu inställningen ”Kom ihåg lösenord för inköp”.
    • Löser en del problem med synkronisering av en del smarta spellistor och podcaster med iPod.
    • Löser ett problem med identifiering av att en iPod är ansluten.
    • Förbättrar stabilitet och prestanda.

Rille
    Member
    Post count: 8

Faan!
    Jag uppdaterade den nya itunes nu, och nu funkar inte min jailbreakade telefon. Vill inte godkänna simkortet!!!
    VAd ska jag göra???

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Antar att du installerat nya FW 3.1.3.. Tyvärr så finns det inget att göra i och med att 3.1.3 uppdaterar basebandet vilket gör så att du varken kan jailbreaka eller låsa upp..
    Läs mer här;
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6755-fw-3-1-3-uppdatera-inte.html#post54095

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@rille 54117 wrote:

Faan!
    Jag uppdaterade den nya itunes nu, och nu funkar inte min jailbreakade telefon. Vill inte godkänna simkortet!!!
    VAd ska jag göra???

Uppdaterade du itunes eller din iphone? Att uppdatera itunes påverkar inte din jailbreak men du ska inte uppdatera din iphone till fw 3.1.3.

Rille
    Member

Batteriet hade dött, så jag koppla in den till datorn och “make it rain” tills den började fungera. Sedan så fråga itunes om jag ville uppdatera, dum som jag var så gjorde jag det. Sedan blev den svart, men började fungera igen, dock ej själva simkortet. Där uppe i hörnet är det bara fyra små prickar.
    Jag låste upp den från telia i november från en kille i en “mobil” affär och använder nu mitt comviq simkort.
    Måste jag gå tillbaka till han för att låsa upp/jailbreaka den igen, eller kan jag göra det själv???
    Tack så mycket för alla snabba svar.

Freebo
    Member
    Ponyboy
    Member

@rille
    Det finns ingen butik som kan låsa upp din iphone nu. När du uppdaterade till 3.1.3 så uppdaterades din baseband till 05.12.01. Det finns ingen metod att låsa upp denna baseband för tillfället och det går inte att nergradera basebandet heller. Du får nog vänta till det kommer jailbreak och upplåsning till 3.1.3.

Freebo
    Member

Pony, ahhhhhhhhhhhhhhh nytt baseband då funkar ju inte ECID SHSH tricket. Vilken tankevurpa av mig =/

Ponyboy
    Member

@freebo 54179 wrote:

Pony, ahhhhhhhhhhhhhhh nytt baseband då funkar ju inte ECID SHSH tricket. Vilken tankevurpa av mig =/

Nej men det funkar ju för dem som endast är ute efter jailbreak. Bra guide förresten, kommer nog att prova den snart då mina bekanta har en vana att först uppdatera och sen fråga.

Rille
    Member

Hänger inte riktigt med… Tänkte försöka mig på det som Freebo skrivit, då jag har Cydia nedladdat, men kommer det alltså inte fungera???
    Har jag inga andra allternativ, utan att vänta annars? Hur länge kan det ta??
    Deppig här!!

Freebo
    Member

Rille, om du måste låsa upp telefonen så kommer det inte att fungera men om du bara är i behov av ett jailbreak så går det bra att följa min guide.

Anledning är att när du uppdaterade din fw till 3.1.3 så uppdaterades även något som kallas baseband. Basebandet kan du inte nedgradera så även om du lyckas nedgradera till fw 3.1.2 så har du fortfarande det nya basebandet, till vilket det inget finns något hack/någon upplåsning till än.

Skall vi vara helt ärliga så lär det inte heller komma något innan nästa stora fw release, 3.2 eller 4.0.

Rille
    Member

Detta känns ju riktigt trist!!
    Köpte telefonen från telia men köpte bara ett abonnemang för 29 kr som bara skulle löpa ut på 24 månader..tog även skyddat nummer (skulle ju inte använda detta nummer utan mitt gamla comviq nummer.
    Är mitt ända alternativ nu att försöka få mitt gamla nummer och gå över till telia, funkar det? Sedan undrar jag om telia kan låsa upp telefonen, skulle det gå med mitt “nya” baseband??

Freebo
    Member

@rille 54223 wrote:

Köpte telefonen från telia men köpte bara ett abonnemang för 29 kr som bara skulle löpa ut på 24 månader..tog även skyddat nummer (skulle ju inte använda detta nummer utan mitt gamla comviq nummer.
    Är mitt ända alternativ nu att försöka få mitt gamla nummer och gå över till telia, funkar det? Sedan undrar jag om telia kan låsa upp telefonen, skulle det gå med mitt “nya” baseband??

Det enda som återstår just nu är, precis som du säger, att portera ditt Comviqnummer till Telia och se glad ut.

Telia kan låsa upp din telefon 12 månader efter aktiveringen

Ponyboy
    Member

@rille 54223 wrote:

Du måste ha lite tålamod då denna baseband är splitter ny och upplåsarna har inte ens kommenterat något om det. Du får nog bättre svar om några dagar. Telia kan låsa upp din iphone men endast efter 12 månader efter inköp.

Rille
    Member

Tack för svaren killar.
    Jag får väl vänta ett tag och använda den som en ipod ett tag och se om det dyker upp något innan jag får dra mig till telia.
    Hur länge kan det ta och i vilken länk kommer det stå om det hittas en lösning??

Freebo
    Member

det kommer troligen att stå på antingen Dev-Team Blog eller On the iPhone

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Om du vill blåsa om hela din mobil utan att någonting ska finnas på den så får du radera säkerhetskopian från iTunes först.

Annars återställer iTunes hela din mobil som exakt den var innan du återställde den med apps gömda, apps raderade etc. etc.

Nu snackar jag om att iTunes lägger in säkerhetskopian under installationen och inte efter återställningen.

Steve Jobs, he just couldn’t stop being a d*ck.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Nu blev jag osäker, är det ok för mig att ladda ner nya iTunes utan att mitt 3.1.3 Snowbreesze påverkas. Kan jag i framtiden Återställa custom ipsw’s med nya iTunes? 😮

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@steffeiphone 56255 wrote:

Nu blev jag osäker, är det ok för mig att ladda ner nya iTunes utan att mitt 3.1.3 Snowbreesze påverkas. Kan jag i framtiden Återställa custom ipsw’s med nya iTunes? 😮

Ja. Det går. Läsa i https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit.html hur du återställer till 3.1.2

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@h3nr11k 56286 wrote:

Ja. Det går. Läsa i https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit.html hur du återställer till 3.1.2

Det är grönt, men kan jag återställa till en Custom ipsw med nya itunes? 🙂

Ponyboy
    Member

@steffeiphone 56343 wrote:

Det är grönt, men kan jag återställa till en Custom ipsw med nya itunes? 🙂

Japp..

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.