iTunes Gift Card

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iTunes Gift Card

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 114

Hej,
    jag har några frågor angående iTunes Gift Card, och hittade inte det jag söker i någon annan tråd så skapar en ny.

Vi säger att jag köper / får ett SVENSKT iTunes Gift Card på 400 SEK, och jag vill / tänker bara köpa iPhone / iPad apps för det. Jag antar att jag kan köpa för det under flera gånger, tills pengarna på kortet är slut, har jag rätt?
    Om vi säger att jag vill tex köpa ett spel för kanske 55 kr å sen ett för 7 kr, kan då har jag ju 330+ kr kvar på kortet, ere bara å stägna ner iTunes å sluta använda de för tillfället då, och sedan skriva in koden igen för samma kort nästa gång jag ska använda det eller hur funkar det? Någon som har erfarenhet?
    Sista frågan är att måste man ha ett iTunes konto för att köpa med korten? Altså jag läste att det TYP inte behövdes bara att man småte ha ett om man köper något som är dyrare än vad man har på kortet så msåte men betala resten via ett Visa kort etc. Men då är min fråga, när man brukar uppdatea sin apps så msåte man ju vara inloggad på rätt konto osv, men om man har köpt det via ett iTunes Gift Card och inte har varit inloggad, hur gäller det då?
    Oj har visst en fråga till, sry :D. Om jag ,tex, är inloggad på mitt konto och vill köpa från ett Gift Card, hur vet jag att det dras från det och inte mitt Visa tex?

Tacksam för svar !

Molo
    Member
    Post count: 196

Om jag inte är på helt fel sida så reggar man sig att man har ett Itunes giftcard så man anger inte sitt bankkonto… Jag har aldrig använt detta så rätta mig gärna!!

///Cappe

bozz
    Member
    Post count: 1199

Det fungerar precis som ett kontantkort till mobiltelefonen. Du köper ditt Giftcard, skrapar fram koden, knappar in koden i itunes eller appstore i iphonen, sen är det bara köpa på. “Potten” binds till ditt ituneskonto, så du kan köpa hur många 7kr-spel du vill, när du vill, vilket tar oss till fråga nr2.

Ja, du behöver ett iTunes-konto. Du behöver dock inte använda några betalkort för att göra ett, sök så hittar du hur du gör.

Sista frågan. Sålänge det finns Giftcardspengar kvar kommer allt du köper dras från dessa (har du dessutom inte knappat in ditt betalkortsnummer behöver du inte oroa dig för att det ska dras från dit bankkonto)

Macys
    Member
    Post count: 114

Ok tack så mkt!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.