iTunes hittar inte min iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iTunes hittar inte min iPhone

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Tänk på att använda beskrivande trådnamn. Ändrat /Mod

Hej!

Jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig med detta problem jag har försökt att lösa i två dagar nu.
    Jag har en ny Iphone 3GS jag köpt från Telenor för några dagar sedan. Jag har haft en tidigare Iphone (den första generationen med grå baksida) så jag är inte en ny Iphone användare. När jag skulle aktivera min Iphone i datan så den skulle anslutas till Iphone plingade det till 3 gånger snabbt, så låter det aldrig när jag tidigare använt min tidigare Iphone och kopplat in den i datorn. Då kommer det upp en ikon att en ny maskinvara har hittats: Appel och den börjar söka efter den. Efter ett tag när den sökt kommer det upp ett varningsmeddelande att om jag fortsätter installera så kommer inte maskinvaran fungera som det ska. Då trycker jag på avbryt.

Sen när jag kopplade in och provade att koppla in min nya Iphone 3GS igen så plingar de till snabbt 3 gånger och sen händer ingenting. Nä jag går in på Iphone hittar den inte enheten och datan verkar inte heller reagera jag har en Windows xp Acer data. Jag har provat att koppla in mobilen flera gånger men iTunes verkar inte hitta den.. 🙁

Verkar vara min dator det är fel på för mobilen funkar! :(:confused::confused:
    När jag provade koppla in mobilen till en annan dator fungerade allting utmärkt och datan reagerade direkt som det ska (det plingar till en gång och sen hittade den den nya Iphone enheten på en gång).
    Jag ringde kundservice på Telenor om Iphone och dom kunde inte hjälpa mig. Dom tyckte också det var konstigt och han sa att det måste vara min dator. Vi försökte göra jätte mycket. Nu har jag också avinstallerat iTunes och installerat om det men det hjälpte inte heller……. 🙁

Vad ska jag göra? Jag vill just ha min Iphone på den här datan för att det är där jag har alla mina kontaker inlagda i Microsoft Outlook och det är också på den här datan jag har all min musik!!!!!! :confused::confused: 🙁 🙁 Är det någon som förstår mitt problem? Dvs. Datan och iTunes reagerar inte när jag kopplar in min nya Iphone 3GS? Är det snälla någon som kan hjälpa mig? Har försökt så jävla mycket nu!!!!!! 🙁

Det ända som händer när jag kopplar in min Iphone är att det plingar till snabbt 3 gånger och sen kanske 5 minuter senare plingar det till en gång och ingenting annant händer…… Kan det vara någon inställning nu på min dator? Jag har även intsallerat den nyaste iTunes…

Skulle bli jätte glad om någon skulle kunna hjälpa mig!!!!

nimren
    Member
    Post count: 250

Har du senaste itunes? testat annan usb-ingång? annan dator?

jully
    Member

Yes! Har laddat ner senaste itunes och testat annan usb-ingång. På en annan dator funkar det som det ska göra, men jag vill använda den datan som inte funkar (dvs. den data Iphone inte reagerar på) för att det är där jag har all min musik och där jag har alla mina kontakter inskriva i Microsoft Outlook…. 🙁

jully
    Member

och min tidigare Iphone som jag kopplat in i samma dator fungerar iTunes utmärkt som det ska göra………….. 🙁 Just bara när jag kopplar in den nya…

nimren
    Member
    Post count: 250

Men då verkar det strula med din egna dator, om det funkar bra på andra. Har du uppdaterat usb-portarna? du borde hitta drivrutiner på din datorns tillverkarens hemsida.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.