Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iTunes hittar inte telefonen :(
-
AuthorPosts
-
Jahapp, andra inlägget. Är rädd att jag fuckade lite väl mycket denna gång.
Jag fick för mig att adda lite musik till iPhonen med ett program som heter SharePod för Windows. Detta pga att jag inte ville synca med iTunes på Windowsmaskinen eftersom jag normalt sätt parar min telefon med min Macbook.
Hur som helst, mitt i överföringen så fick programmet nåt fel så jag var tvungen att manuellt della mp3:orna. Detta för att iTunes (på macen) inte hittade nån ny musik då överföringen misslyckades med windowsprogrammet.
Jag hittade nåt inlägg i nåt forum som berättade var och vad jag skulle della. Har för mig att det var /private/var/mobile/Media/iTunes_Control/Music. Jag dellade då alltså Music-dirren (eftersom där fanns massvis med misslyckad-uppladdad musik i diverse kataloger). Jag skapade sedan en tom “Music” katalog igen. Är rädd att detta var felet, jag borde inte dellat nåt 🙁 Nåväl, nu hittar inte iTunes min iPhone överhuvudtaget. Finns det nåt jag kan göra? Tacksam för svar.Att radera mappen Music skall inte påverka datorns möjlighet att koppla upp telefonen, testa att starta om båda två.
Är det iTunes på Macen som inte hittar din iPhone?
Har startat om både windows- och macdatorn samt startat om iPhonen ex. antal ggr. Varken windows eller mac hittar dock telefonen i iTunes. iPhone Explorer på mac däremot kommer nog åt filsystemet etc, det är endast iTunes som inte ser telefonen 🙁
Ja du, förutom att installera om iTunes finns det ett antal knep, några är listade här för Win och OS X
En bra början är att installera om AppleMobileDeviceService
Update: Jag startade (igen) om macen samt iPhonen. Innan det raderade jag själva mappen “music” på iPhonen, inte bara innehållet. Vetefan om det var själva dellandet av mappen som hjälpte, eller ytterligare reboots, men nu är iTunes igen vän med telefonen :laugh:
Tack som f*n för responserna och idéerna i detta forum, det är härligt med människor som orkar hjälpa 🙂
Bra att det löste sig, ibland är omstarter det enda som hjälper och igen, MUSIC mappen är inte relaterat till detta problem =)
Jahapp, nya problem. Jag har inte syncat ringsignaler och/eller musik tidigare (endast kontakter, applikationer).
Nu när jag klickade i att den skulle synca musiken så får jag ett meddelande att telefonen redan är syncad med ett annat iTunes-library och frågar om jag vill della innehållet på denna iPhone och synca med detta iTunes-library. Vet att det finns svar ang. detta på google men tänkte ändå att det är smartast att fråga här först. Det gäller ju trots allt inte hela mitt iTunes-library nu… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.