Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iTunes hjälp
-
AuthorPosts
-
Hejsan, jag har en snabb fråga angående iTunes. Jag har nyligen fått en ny dator men aldrig synkat på den. Och nu har min bror tagit över gamla datorn, så min fråga är; om jag nu synkar med den nya, kommer då alla apps gå förlorade? Eller ligger dem kvar?
@hampfred 55479 wrote:
Hejsan, jag har en snabb fråga angående iTunes. Jag har nyligen fått en ny dator men aldrig synkat på den. Och nu har min bror tagit över gamla datorn, så min fråga är; om jag nu synkar med den nya, kommer då alla apps gå förlorade? Eller ligger dem kvar?
Om du loggar in på den nya datorn i iTunes å auktariserar den samt trycker på iphonen vid sync “överför inköp” så ska det gå bra.
Från FAQn:
Ny dator
Ska du installera en ny dator eller blåsa om din nuvarande? Gör så här för att få över allt:
1.installa iTunes på nya datorn
2.logga in på ditt iTuneskonto
3.Auktorisera datorn (Affär>auktotisera)
4.koppla in iPhonen
5.ta en säkerhetskopia (för säkerhets skull)
6.tryck Över inköp=apps förs över till iTunes (högerklicka på iphonen i iTunes>överför inköp)
Nu finns allt i den nya. Det går tyvärr inte få över musiken (möjligtvis med ssh). Jag rekomenderar att “hantera musik manuellt” Gör såhär för att få över musiken igen:
7.tryck Hantera musik manuellt i iTunes, det kommer då upp en ruta som frågar du vill ta bort all musik från iphonen -> tryck ok.All musik försvinner.
Du måste tyvärr göra såhär, då all musik annars kommer vara “grå” i iTunes (ohanterbar, då du endast får hantera musik på ett iTunes åt gången. Ditt nuvarande iTunes är ju det på den förra datorn)
8. Lägg tillbaka musiken igen.
Allt ska nu vara som det var på förra datorn.Du kan dessutom använda dig av “Home Sharing” för att flytta låtar, ringsignaler och allt annat i din iTunes bibliotek mellan din nya dator och din gamla. Jag och min tjej har olika datorer hemma och vi skickar låtar till varandra hela tiden.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.